• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Niet geschikt voor de gevoelige kijkers onder ons... o_Oo_O

Mijn vrouw gaat normaal gesproken altijd met haar eigen "Welpje" naar haar werk, maar ik was vrij en zei tegen haar: neem de Passat dan lekker mee.. maar och wat een spijt heb ik ervan zeg !

Dat is het grote nadeel van wonen in de Achterhoek zullen we maar zeggen.. de boeren hebben natuurlijk hun mais eraf gehaald met als gevolg dat al die B-wegen onder de bagger liggen, dat gecombineerd met het weer van afgelopen week zorgt voor dit horror aanzicht

Het erge ervan is dat ik de auto nu ook nog niet eens kan wassen, ze heeft de auto mee omdat ze een weekend weg is met vriendinnen.. morgenmiddag komt ze thuis, maar heb ik weer een late dienst dus op zijn vroegst kan ik dinsdag aan de slag.. ik denk dat ik trouwens mijn plannen ga wijzigen mbt de aanpak van de Passat.

Ik denk dat ik hem nu gewoon "even" 1 Staps polijst met bv Ultimate compound en dan een wax of sealant met een goede standtijd en dan pak ik hem van het voorjaar wel deftig aan.. ik moet ook het interieur nog doen, althans het leer

0C90AA7B-5314-4B36-B4E7-9C95AA94EFDE.jpeg
13F72738-3701-4A8F-8E71-582CC0AC76E4.jpeg
478F0725-4A85-4C21-AA4F-B4040039B97E.jpeg
E142D696-E405-4E2D-9BAF-6721BEFE7C6B.jpeg
9F9AB74A-3691-4E8D-B8E6-8F29BA587983.jpeg
1D9071DB-54B4-421E-9E08-979608932F97.jpeg
FC6ACC84-8414-42B9-AA0A-1F356EC4180A.jpeg
7A498B74-071D-42EE-83F3-03992BD68AA3.jpeg
 
Ik dacht mijn auto vuil was na 7 weken niet wassen, maar zelfs de vuilste delen bevatten nog altijd maar een kwart van het zand dat aan de achterklep van de Passat hangt. Overigens deze week even een quick fix gedaan, door 's avonds in de regen eerst met de Kwazar met een shampoo oplossing de auto rond te gaan, en vervolgens met een spoelemmer en washmitt de auto rond en nog even nagespoten met de Kwazar met gewoon water, de regen maakte drogen overbodig. Het was de bedoeling om daags erna een goede wasbeurt, kleibeurt, eventueel wat polijsten en verse waxlaag te doen, maar het weer hield zich niet aan de voorspellingen, zodat ik de detaildag voorlopig heb uitgesteld.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Tja, ondanks dat we onze auto's met alle liefde vertroetelen blijft het toch een gebruiksvoorwerp. En wanneer je een gebruiksvoorwerp ook daadwerkelijk gebruikt zal het ook sneller vies worden. Vervelend, maar des te meer eer je hebt van je werk naarmate hij weer schoon is.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
-Vanmorgen toch het poetsarsenaal tevoorschijn gehaald van de zolder om lekker met de Passie aan de slag te gaan...

Ik heb de auto eergisteren gewassen en sindsdien staat hij onder de carport dus hij heeft niks te lijden gehad, vandaar mijn keuze om een rondje Prep te doen.
Alleen het dak en de motorkap heb ik een polijstbeurtje gegeven met Scholl S30+ op een groene Kompressor pad.

Daarna begon de twijfel.. ik wilde de auto gewoon goed beschermen en dan merk je dat je toch best veel keuze hebt ;)

- Collinite 476S
- Collinite 845
- Fusso light (nieuwe versie)
- Meguiar’s NXT 2.0
- Meguiar’s Ultimate Liquid wax
- Gyeon One

Omdat ik wel tevreden was van de Fusso op het welpje van de vrouw heb ik deze maar gekozen.. ik weet dat er ook een versie voor donkere lakken is, maar een kamerplant kun je ook in de badkamer zetten zullen we maar zeggen o_O

Mijn oude Dapje erbij genomen en daar een zwarte pad (kleine backingplate), ondergeplakt nadat ik de pad even vochtig had gemaakt onder de kraan.
Daarna in de Fusso gedoopt en even kort de machine aangezet.
Op deze manier de hele auto behandeld en ik ben geen wolkje of iets tegengekomen moet ik zeggen..

Een ander product wat ik vandaag veel heb gebruikt is de Autoglym glas polish, er zit best veel glas aan de auto inclusief het panoramadak. Ik heb de ramen van binnen en buiten gereinigd, eveneens met de Dap, ditmaal met een groen padje..
72BFE8B9-FE7C-4F9B-B7AA-7DD5DC374054.jpeg


Als laatste heb ik de ramen aan de buitenkant voorzien van een laagje Pro vision Rain clear, dan kunnen de druppels op de lak en op het glaswerk er lekker af
parelen :blush:





607013D3-E35E-4F63-B4E9-C286F1E4DB9C.jpeg34D667DF-5C2F-473B-A2CC-23E214CAD456.jpeg4C290C4E-95EC-4F8C-98F4-FA873682BAA1.jpeg

Het leek wel of dit goedje zo agressief was dat het de pad begon op te vreten :eek: maar eens kijken wat er van over blijft als hij in de was is geweest..

36736CAF-350C-4651-849D-08A0673C0140.jpeg
 

Bijlagen

  • A6B86223-0ED8-4ED6-911D-BA4B40933BA4.jpeg
    A6B86223-0ED8-4ED6-911D-BA4B40933BA4.jpeg
    262,3 KB · Weergaven: 139
Lekker bezig geweest weer. Rain Clear machinaal aanbrengen maar niet meer doen dus!

Ik vind de beading van de fusso toch wel erg mooi hoor van wat ik hier gezien heb. Prima keuze!
Het was al een wat ouder padje en misschien dat een ander soort of merk ook nog verschil maakt, maar ik zou in ieder geval geen nieuwe pad ervoor gebruiken inderdaad ;)
 
Ik heb zelf ook al gemerkt dat glas sealant aanbrengen nefast is voor foam pads. Ik bracht de TW rain kleer eerst ook aan met een Meguiars foam wax pad, maar deze heeft het dus ook niet overleefd. Deze brokkelde helemaal uiteen. Nadien maar met make-up padjes aan de haal gegaan.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy