• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Ha, ik was dus niet de enige met dit probleem. Had een keer RainX op de ruiten gedaan met die gele foampad van Meguiars. Kom ik de volgende dag in de schuur, overal gele dingen. Was die hele pad opgevreten door dat spul:eek:.

Dus nu gebruikt ik het op disco duo's, maar spoel ze daarna direct uit!
 
Vandaag eens bezig geweest met het leer in de Passat..
Het leer was wel mat, maar ook bijna grijs :p

Enige tijd geleden al eens de leather cleaner van Sam’s Detailing gekocht met dit doel.. ik neem het leer regelmatig mee tijdens een rondje kunststof in het interieur met de WA interior cleaner dus heel veel vuil verwachtte ik niet.

Vanmiddag de attributen er maar eens bij gepakt.. het arsenaal voor vandaag; de cleaner van Sam’s, Gliptone conditioner, de Monello borstelset en diverse doeken.

Wat me al gelijk opviel was de hoeveelheid cleaner die er vrij kwam na een simpel pufje :confused: dat vind ik echt een serieus minpunt!
Zo goed en zo kwaad als het ging het leer helemaal (in delen uiteraard) ingespoten, geborsteld en met diverse doeken weer afgenomen. De cleaner schuimt wel als je hem inborsteld, ik vind hem vrij reukloos. Hij laat zich ook makkelijk afnemen zonder vlekken of iets dergelijks. De reinigingskracht is naar mijn idee wel goed, het “schuim” was niet meer “Sneeuwwit” ;) hij laat een mooie matte finish achter

Nadat ik het leer even had laten “uitwasemen” onder het genot van een bakkie koffie, heb ik de Gliptone conditioner erbij gepakt met de Autoglym perfect polish applicator, ideaal voor deze klus..
6625726A-699F-49C1-8174-4AD98A6A9375.jpeg


Ik heb niet echt fotos gemaakt, maar om toch een idee te geven, hier toch een plaatje.. het lijkt wat vlekkerig te zijn, ik heb later alles nog afgenomen met een droge badstoffen handdoek. Morgen bij daglicht nog maar eens kijken en eventueel wat foto’s kan maken.

Het leer is echt enorm opgeknapt, het is weer vol van kleur en ook weer erg soepel!
Ik denk ook dat dat geen overbodige luxe is met het oog op de stoelverwaming, ik neem aan dat dit het leer ook wel eerder droog maakt dan wanneer dit niet aanwezig is of niet gebruikt word

5D267140-A772-4848-B963-C7A13C31615C.jpeg
 
Ziet weer goed uit. Alleen echt heel mat is het niet geworden. Althans zo op de foto zie je bij de plek waar zeg knieholten rusten nog wat glans in het leer. Zelf ook wat leren bekleding gedaan met een ander merk en dan word het echt mat. Maar kan ook aan het licht liggen op de foto.
 
Ahum:
hier toch een plaatje.. het lijkt wat vlekkerig te zijn, ik heb later alles nog afgenomen met een droge badstoffen handdoek. Morgen bij daglicht nog maar eens kijken en eventueel wat foto’s kan maken.
Dus standby to be amazed. De Gliptone is bij mij in ieder geval netjes mat geworden.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Nee, maar de oorzaak kan bij mij wel anders zijn natuurlijk.

Omdat mijn stoelen slecht verzorgd waren heb ik een dieptereiniging gedaan: afnemen met APC, toen met de Gliptone intensive cleaner en toen was het leer ook wel behoevend aan wat voeding.

Op basis van de Gliptone instructies heb ik toen meerdere applicaties gedaan (3x totaal) en zelfs toen trok het nog netjes mat weg.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ja is nu wel beter te zien dat het matter is geworden. Lichtinval en kleur zal er ook veel mee doen.
Maar kan er weer even tegenaan.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Vandaag de Passat maar weer eens gewassen, was nodig ook :worried: eerst vanochtend met de jongste wezen mountainbiken en bij terugkomst lekker buiten aan de slag gegaan.. emmers gevuld met warm water, de BigBoi erbij gepakt met de shortgun en de auto helemaal ingefoamed... velgen ingespoten met ironizer en met een kwast ingeborsteld.

Daarna afgespoten met de shortgun, dit was wel een moment dat ik dacht; wow, dat is handig !

Vervolgens de auto in zijn geheel afgespoten en de Labocosmetica Sempre erbij gepakt, wat een geur zeg :eek: :heart: maar omdat geur niet alles is, moest ik de shampoo verder nog testen. Ik heb 30 ml shampoo gebruikt op de Meguiars Bucket (19 liter) en het schuimde enorm lekker. De washmitt gleed lekker over de lak en de geur die daarbij vrij kwam, heerlijk !

Ik heb diverse shampoo's gehad en geprobeerd de laatste jaren, maar dit is echt wel nummero uno !

Na het wassen de naden en kieren droog geblazen met de Maestro en vervolgens het lakwerk afgenomen met good old Meguairs Last Touch, ik was even vergeten hoe babybilletjesglad het lakwerk daar van werd :grinning: vervolgens bandjes in de tiregel van Sam's en hij kan er weer even tegenaan.. uiteraard binnenkant ook even stof gezogen, van de week al even met interieur reiniger van Waxaddict afgenomen dus echt vies was het niet eens..

480C35A8-C607-48AE-8023-02097DCD55D0.jpeg
 
Haha I know o_O ik heb al meerdere setjes besteld uit China, maar er zit nog geen passend setje tussen.. dit is denk ik ook de laatste keer dat ik de winterwielen. nog was, wil eerdaags de zomerset er weer onder
 
Kosten hier rond de 20 a 25 euro wat ik net zag, maar bij Ali een fractie daarvan, tenzij je meerdere keren moet bestellen omdat het niet past.:D
 
  • Grappig
Reactions: Quincy
Mijn dopjes kostten 75 bij de dealer, gelukkig maar een zwager gekozen die bij vw werkt waardoor een setje wat goedkoper uitviel ;) ali logo's doen het ook wel goed hoor. Alleen je merkt wel het verschil in kwaliteit.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy en RoyR