• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Ik bedoelde dat het fijn is om de motor niet te hoeven starten voor die korte stukjes, zoals auto op zijn plek zetten voor een wasbeurt. Geldt natuurlijk niet als je een eigen oprit hebt of een vast plek naast je huis waar je kan wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Gisteren was het dan zover.. ik mocht de Passat gaan ophalen :grinning: kon er slecht van slapen en was dan ook vroeg wakker, maar dat kwam mooi uit omdat ik toch om 6:45 uur in de auto wou zitten om naar mijn ouders te rijden (45 minuten).. daar even koffie gedronken en korte tijd later vertrokken naar Franeker voor de laatste rit..
Tegen 10:30 uur aangekomen bij de garage werden we verwelkomd door de verkoper, pa moest nog even een sigaretje roken en daarna zijn we naar binnen gegaan om alles na te lopen, alles was keurig afgehandeld zoals we hadden afgesproken!

Nadat de auto op naam was gezet en de andere Passat gevrijwaard was, was het eindelijk tijd om de rit naar huis in te zetten. Ik heb voornamelijk op de hybride modus gereden en ik was aangenaam verrast door het verbruik
ED8CBE81-77CD-4941-9418-46A46CD46F5A.jpeg
\
Het is even wennen, maar het rijdt echt super comfortabel!
 
Vandaag eigenlijk niet zoveel aan de auto gedaan, ik heb een stopcontact gemonteerd zodat we de auto makkelijker kunnen laden.. plots bedacht ik me nog dat ik een set velgen had gekocht voor de andere Passat. Even gecontroleerd wat de ET waarde en de bandenmaat was en dit kon ook op deze auto. Omdat ik toch nieuwsgierig was hoe het zou staan, heb ik ze er maar even onder gezet, maar eerlijk gezegd weet ik nog niet of ik dit zo laat :confused:

IMG_1051.jpeg

IMG_1050.jpeg

IMG_1052.jpeg

IMG_1047.jpeg


Dit is de originele velg in 17 inch, de andere set is 18 inch, maar ik vind de kleur van de originele velg wel mooier denk ik..

IMG_1048.jpeg


IMG_1014.JPG
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Betreft de velgen……niet mijn smaak, er zijn mooiere velgen beschikbaar voor de Passat :)
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Hieperdepiep! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en ik ben benieuwd naar de bevindingen en vorderingen op detail gebied :heart_eyes: Veel veilige en plezierige kilometers gewenst!!
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Heel fijn dat je de nieuwe auto op kon halen vandaag, blijft inderdaad altijd weer spannend (heel bekend hoor).
Je andere velgen vindt ik wel heel mooi staan, misschien nog een stukje verlagen (niet te veel natuurlijk),
 
Vind de Verona’s idd heel mooi, maar ik wil er ook goed mee op vakantie kunnen met de caravan erachter en als je gaat verlagen kom je daar misschien mee te zitten…
 
Mooie auto @Quincy !
Gefeliciteerd.

De wintervelgen. Mja het kan. Maar er zijn vast mooiere velgen beschikbaar.
Ook zou ik gaan kijken om hem te verlagen. Ik vind deze wel erg hoog staan. Misschien nog beter voor het verbruik ook :)
 
Dit weekend lekker het interieur schoongemaakt :blush: alles afgenomen met Waxaddict interior cleaner, ingeborsteld met de Monello brushes en daarna afgenomen met microfibers en perslucht.

Daarna nog al het kunststof met Poorboys Naturel look behandeld, kleur komt weer mooi tot zijn recht nu.
9EEFA3AF-8536-46A2-B84B-C216A5750E2D.jpeg

8D89E37D-254B-4C7C-B61D-6848B0CF3A04.jpeg

B3F1963D-9877-4319-A376-E52E7551B749.jpeg

60C14A74-1351-43B0-BCBA-DE916F840838.jpeg
5BA1C8D5-19E3-4FD7-BB40-E7EFB9FF066B.jpeg


Het leer moet ik nog een keer behandelen, dat glimt me allemaal te hard :confused: het stuur had ik gisteren schoongemaakt en vandaag even meegepakt met de Naturel look

Ook de ramen allemaal schoongemaakt van binnen en tot slot de auto maar eens gewassen voor de eerste keer… Semper it wash :p

2EA4D3CF-8B21-4A06-91EB-8053FA23CC75.jpeg

77F5F7F3-3736-4AD7-9CF3-9558227A81E7.jpeg
 
Netjes! Wielen vind ik niet echt een verbetering, ondanks een kleinere maat vind ik de 17inch beter staan. Het liefst zou ik voor 19inch gaan en een kleine verlaging.
 
Even een korte update…

De auto bevalt me echt uitstekend, hij rijdt nog fijner dan de B7 maar dat is ook wel een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk, diesel vs benzine, handschakeld vs automaat

Inmiddels de firmware van het entertainment systeem ge-update en de nieuwste navigatie erop gezet.

3B27EEE0-E2D5-4C92-932E-EC80A9BFFD79.jpeg



Daarnaast heb ik de richtingaanwijzers verandert.. ik had op YT gekeken hoe dat ging en ik dacht dat ik dat ook wel even zo kon.. niet dus :( maar via internet een nieuw spiegelglas besteld en deze er net ingezet.

2CDB6BB6-95D5-4BA4-A6B8-FE17E2F7B258.jpeg


Achteraf bleek het niet eens nodig te zijn om het spiegelglas eruit te halen voor het veranderen van de richtingaanwijzer.. de spiegelkap kom er met beleid worden afgeklikt en zo kon ik bij de richtingaanwijzers..