• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

R uud stelt zich even voor

R uud

Detailing rookie
25 jun 2015
4
0
Hallo mijn naam is Ruud,

Ik ben 18 jaar en in het bezit van een zwarte polo 6n2 uit 2002.
Het is een 1.4 16 klepper die zorgt voor 75 pk. Het is niet veel. Maar meer als genoeg!
Op dit moment zijn er al een paar dingetjes gebeurd aan mijn auto.
Zoals:
-schroefset
-Dotz velgen
-getrokken bandjes
-getinte ruitjes

De reden da ik me aangemeld heb bij dit forum is vanwege de krasjes die hier en daar op mijn lak zitten.
Voor dat ik met mijn auto naar autoshows ga wil ik de lak er wat beter uit laten zien.

Ik heb hier onder een fotootje staan!

Groetjes, Ruud

http://
IMG_5810_zpswmq7n82v.webp

Dankjewel allemaal!
Ik heb al een beetje rondgekeken op internet voor een polijst middel die kleine krasjes uit poetst. Voor de diepere wilde ik ze gaan vullen met een stiftje en het daarna wet sanden en polijsten. Nu kwam ik de sonax polish & wax colour tegen. Hier word een vulmiddel bij geleverd en zou kleine krassen netjes uitpoetsen. Heeft iemand hier ervaring met dit product?

Dat is klote. Ik heb geen ervaring met het herstellen van zulke krassen, maar er zijn vast anderen die je kunnen helpen.

Hallo Ruud en welkom op het forum!

Er is niks mooier dan een zwarte auto... Als je van poetsen houd ;)

Met het sonax product wat je noemt heb ik geen ervaring... Maar ik raad je toch echt aan eerst het machinaal poetsen een beetje onder de knie te krijgen voor dat je gaat wetsanden!

voor sommige krassen is het idd de enige manier... Maar ik kan je alvast vertellen dat het nooit helemaal mooi gaat worden!

Ik ben toch gewoon met de sonax producten aan het werk gegaan. Het was een polijst en wax in een. Omdat dit mijn eerste keer was heb ik het met de hand gedaan volgens de stappen op de verpakking.

Op de verpakking stond dat het de diepe glans weer terug zou brengen. Dat is zeker gelukt! Het krassen uit poetsen helaas niet (ik heb ook niet hard gepolijst). De diepere krassen zou je kunnen vullen met een wax stift die bij de verpakking werd mee geleverd. Deze stift heb ik op een kras geprobeerd, dit gaf een vreemde matte zwarte kleur. Niet wat ik er van verwacht had.

ik heb nog een lakstiftje waar ik nog mee aan de slag ga en voor de kleine krasjes ga ik nog zoeken naar een oplossing!

Mooi te horen dat de glans alvast terug is.
heb je toevallig foto's van de resultaten?