• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raar patroon in lak nieuwe auto

brecko

Detailing chief
21 aug 2017
113
85
Goedemorgen,

Daarnet opgemerkt bij mijn 4 weken oude A4 (Manhattan grijs). Ik heb de auto al één keer gewassen, op de manier dat het hoort. Afspoelen, Monello Snow Foam, afspoelen, wassen met mitt en Auto Finesse Lather, afspoelen en afdrogen met Dry Me Crazy towel. Ramen daarna nog eens gedaan met Gyeon Q2M Glass.

Lijkt mij sowieso niet van mijn wasbeurt te zijn. Is er over een strook van 1.5 meter ofzo, tot aan de middenstijl. Het valt echter maar op onder een bepaalde hoek.

Wat kan dit zijn?
 

Bijlagen

  • IMG_5361.jpg
    IMG_5361.jpg
    191,1 KB · Weergaven: 554
Laatst bewerkt:
@brecko het lijkt wel of je auto gepoetst is voor afleveren en dit niet goed gebeurt is. Hologram. Meestal bij het opleveren poetsen ze met een vulmiddel ofzo waardoor je auto netjes lijkt tot dat je je auto gaat wassen dan komt de ware aard van de lak naar boven.
 
Damn, dat is zonde op je nieuwe auto...
Wellicht hologrammen van de poets aflever service?
Misschien dat ze wat te corrigeren hadden en dit hebben laten doen door een beunhaas...
Je ziet het alleen op deze plek?
Geen man over boord, zelf polijsten en het zal naar alle waarschijnlijkheid verdwijnen... succes!
 
Ik kan het op mijn telefoon niet goed zien, maar bedoel je die lichtgekleurde lijntjes? Dat ziet er uit als een lading hologrammen van hey poetsen. :)
 
De auto is gepoetst voor aflevering. Daarna zijn deze hologrammen (polijstbanen) vol gesmeerd.
Nu je hem hebt gewassen zijn ze weer zichtbaar.
De rest van de auto zit er waarschijnlijk ook onder.
Je kunt natuurlijk terug gaan naar de dealer, maar ik zou gewoon een dap kopen en het zelf oplossen, dan weet je zeker dat het goed gebeurt.
 
  • Leuk
Reactions: Rikky
Bedankt voor jullie reacties. Moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat het niet mijn schuld is. Zelf doen is denk ik geen optie, ik ben compleet nieuw en het schrikt me eerlijk gezegd allemaal nog wat af. Zeker om zelf te gaan polijsten.

Ik heb QD+ in mijn bezit en durf die zelfs al niet te gebruiken als ik lees wat sommigen hier van problemen mee ondervinden :)

Toch maar even de dealer mailen? Gaat wel om een leasewagen.
 
Gewoon terug naar de dealer. Het is algemeen bekend dat auto's hopeloos gepoetst afgeleverd worden (95% ziet het toch niet), maar dat wilt niet zeggen dat je het hoeft te accepteren. Lease of niet. Er wordt betaald voor een nieuwe auto, moet je die ook krijgen.
Ja, waarschijnlijk zal de gemiddelde detailer hier het beter kunnen, maar ze doen hun best maar om het goed te krijgen...
 
Ik heb een mailtje met mijn ontevredenheid naar de dealer gestuurd. Ik vraag me nu wel af of ze hier iets gaan doen. Kunnen ze het niet op mijn wasbeurt steken?

Ben zelf uit Oost-Vlaanderen, België afkomstig. Geen idee of er hier velen van in die buurt zitten ;)
 
Mocht de dealer geen kant op willen. Dan heb je altijd nog je leasemaatschappij die je er achteraan kunt laten gaan. Zij hebben wellicht wel wat meer overtuigingskracht (bestellen waarschijnlijk meerdere auto's bij de dealer).

Maar inderdaad, even met het dap-je erover en het is weer netjes strak.
 
Ik heb een mailtje met mijn ontevredenheid naar de dealer gestuurd. Ik vraag me nu wel af of ze hier iets gaan doen. Kunnen ze het niet op mijn wasbeurt steken?

Ben zelf uit Oost-Vlaanderen, België afkomstig. Geen idee of er hier velen van in die buurt zitten ;)

Nope! Van wassen krijg je geen hologrammen.
 
één keer gewassen, op de manier dat het hoort. Afspoelen, Monello Snow Foam, afspoelen,

Zo hoort het eigenlijk niet ;)

Maar hier kunnen ze jouw wasbeurt niet de schuld van geven... Maar aan de andere kant ben ik wel bang dat je aan het kortste eind gaat trekken. Helaas worden de auto's zo de halve tijd afgeleverd. Alleen de meeste mensen zien of boeien het niet.

Het is met een DA machine vrij makkelijk op te lossen, ben alleen bang dat je dan naar een detailleer moet en niet naar de lokale poetsert.
 
Ik had zelfs al jouw link in signature bekeken @Quantoxx. Maar ik heb enkel de tijd om een light-versie door te voeren. Voor die 25 stappen geven mijn 2 kinderen mij niet echt de tijd :d

Wat is er dan exact fout met spoelen, foamen, spoelen? Had hier ergens wel al eens tegengekomen om meteen te foamen, maar dat was een enkeling die dat zei ...
 
Het is niet "verkeerd", maar de theorie is dat het schuim sneller van een natte auto afloopt en dus minder lang blijft plakken om zo vervuiling los te kunnen weken. :)

In mijn opinie ligt dit aan de dikte van je schuim, zoals ik bijv. mijn foamlans gebruik op een sterkere HD dan gemiddeld en dan is mijn schuim zelfs bij een lage verhouding enorm vadsig. Blijft dus ook op een natte auto wel plakken. ;)

Aan de andere kant gebruik je een foam sowieso als eerste stap, dus je auto is al niet nat voordat je begint. :)
 
Haha! Okay :) Ja sorry, het is gewoon echt een zot uitgebreide bezigheid en soms verlies je als nieuweling echt het overzicht over wat goed en wat niet goed is.

Ik zal je advies bij mijn volgende wasbeurt meteen toepassen!
 
Nou dan zal ik wel die enkeling zijn ;)

Maar de foam doet het beste zijn werk als je deze op een droge auto aan brengt!
Dan zal ik je als enkeling bijtreden. Had het ook eens getest om de auto eerst af te spoelen en dan te foamen, maar je zag duidelijk dat het schuim veel sneller van de auto liep. Ik doe het dus ook graag op een droge wagen.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr