• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Race Glaze

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Nu was ik even aan het rondgluren op de website....

Zie ik in eens tussen de nieuwe producten Race Glace staan.

- Waar staan deze bekend van?

- In welk segment kan je deze plaatsen?

- Hoe zijn deze producten?


En ja, ik ben enorm onbekend met dit spul? Dus iemand die er iets van over kan vertellen? :-"
 
De wax wordt redelijk hoog geprezen op Detailing World ,er zijn ook andere producten die zeer goed blijken te zijn.
Maar hier is het nog niet zo bekend..Kwalitatief zou het toch zeer goed moeten zijn ,je kan mss de '55 een aankopen om te proberen.

Ik geloof dat "tsunami" de 55 geprobeerd heeft..Maar weet het niet meer zeker.
 
De verpakking is niet van hoogstaand niveau maar op Detailingworld worden de produkten goed ontvangen.

edit: je was me weer net voor B.K. :D
 
Mmmh van die verpakking schrok ik ook al op een aantal foto's echt kwaliteitje hutjeflut volgens mij... Net als die ruitenvloeiersproeistof cannetjes die wij in de bouwmarkt verkopen... Ook van die bende na ja (niet verder off topic)

Misschien zou een wax eens leuk zijn ja haha, maar voorlopig maar even niets meer bestellen 8o
 
Ja hee jij hebt makkelijk praten...

Bij jou is gewoon 1 complete kamer in gericht als magazijn ter grootte van een half magazijn wat Tim nu heeft ;)

En en ik ben nog steeds student (+ heb van de week een enorme garagerekening gehad)

Maar laten we maar weer op topic blijven! :D

Tis tenslotte niet voor niets een "merkdiscussie" :rules
 
Om idd ontopic te blijven vond ik de geur van 55 veel beter dan 42. Ook kan ik niet echt iets bij voorstellen hoe je dat testpotje 55 nou moet gebruiken, mijn vinger zou er net inpassen. Niet echt een handig formaat lijkt me...
 
Dat zo'n wax fillers bevat is niet zo vreemd hoor;) , Door een toevoeging van fillers worden eventuele swirls verhuld. Niet iedereen is een detailer zoals ons. Ik zie het als een extratje, helemaal als je een auto hebt met een boterzachte lak. Dat is vrijwel onmogelijk om 100% swirlvrij te krijgen, door de fillers behaal je dan net wel dat resultaat!

Dus niet schrikken als er op een wax staat (bevat fillers:D )

cees;)
 
Op detailingworld zijn ze er idd redelijk enthousiast over, maar ik denk niet dat ik het direct ga uitproberen. Er zijn nog zoveel andere leuke merken en maar zo'n beperkt budget :|~*
 
Race Glaze bestaat voornamelijk uit 2 lijnen. De normale lijn en de Signature Series lijn. De laatste lijn bestaat uit slechts 3 producten: De 42 en 55 wax, de Pre-wax Cleaner en een Valeting kit. De Pre-wax cleaner is overigens machinaal aan te brengen.

De 42 en 55 staan bekend om hun zeer lange levensduur.

De normale lijn bestaat uit een compleet assortiment. Voor het interieur, exterieur en natuurlijk de accessoires.

Na zelf te hebben getest met diverse producten valt me op dat de producten makkelijk en snel zijn te verwerken. Met name de Auto Bathe welke een hoog gehalte Carnauba wax bevat scoort goed. Hij geeft al direct een zeer mooie glans en breekt zeer veel vuil af. De Clay system is soepel en heeft het voordeel dat er 2 losse verpakkingen zijn van elk 60 gram! Je hoeft dus niet meer te snijden of afbreken. De normale pre-wax cleaner werkt ongeveer hetzelfde als die van Zymöl. Hij is gemakkelijk aan te brengen en bufft makkelijk uit.

De Crem Perfection is een vloeibare Carnauba Wax polish welke zich gemakkelijk laat aanbrengen en uit buffen. Deze blijft minimaal 3 maanden zitten en behoeft alleen de normale onderhoud met Aqua Bathe en de Clearmist detailer.

Er is iets minder aandacht besteed aan de verpakking van het product. De nadruk ligt op de kwaliteit van het product. Hier is zeer veel in geinvesteerd, zodat men waar krijgt voor de aanbesteding.

De sprayers worden altijd los meegeleverd, zodat er geen kans bestaat op schade of lekkende verpakkingen.

Ik kan ieder product wel gaan beschrijven maar dat gaan we maar niet doen.

Als er specifieke vragen zijn dan beantwoord ik ze in ieder geval.
 
Je hebt een sample kitje, ideaal om de producten te testen. met zo,n setje kan je 2-4 auto's behandelen

Mijn toyota staat inmiddels alweer sinds half oktober en ruim 13.000 km in de race glace 55, de auto wordt eens in de week of 2 weken gewassen en nagelopen met de clearmist detailer spray met als resultaat

beading na drie maanden

kan niet anders zeggen dan top
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de info Gerbrand en Tsunami bedankt voor de mooie foto!

De eerste Race Glaze producten zijn de deur al uit, dus de eerste gebruikerservaringen hier zullen we wel snel zien.

Als iemand zin heeft om een review te schrijven van de producten, graag!
 
tsunami69 zei:
Je hebt een sample kitje, ideaal om de producten te testen. met zo,n setje kan je 2-4 auto's behandelen

Mijn toyota staat inmiddels alweer sinds half oktober en ruim 13.000 km in de race glace 55, de auto wordt eens in de week of 2 weken gewassen en nagelopen met de clearmist detailer spray met als resultaat

beading na drie maanden

kan niet anders zeggen dan top

Dat ziet er heel goed uit.
 
Hoe zit het met de All Purpose Cleaner?

Welke mengverhouding mag je gebruiken voor bvb velgen en banden?

Hoe vriendelijk is die voor lak? Het zal wel je wax strippen, maar kan het op zilver gelakte velgen kwaad?

Nog een randvraagje, is die zoals PB's APC biologisch afbreekbaar?
 
Maakt die detailerspray de auto ook niet waterafstotend?? Zo ja vind ik de foto niet echt een correct beeld geven. Als ik een auto alleen gekleid heb met LT 1:1 is er namelijk ook al sprake van beading, laat staan als ik de auto met pure LT zou nalopen.
Ik ben niet bekend met de detailerspray waar je het over hebt, mocht hij de auto niet waterafstotend maken heb ik niks gezegd en is het resultaat van de race indrukwekkend! ;)