• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rag company rinseless wash spons via carclean?

Ik gebruik sowieso alleen maar noodlehandschoenen, dus ik weet niet of het beter of slechter is dan een gewone MF-handschoen. Heb ooit een test gezien op youtube en daarbij kwamen de noodles het veiligst uit, en sindsdien ben ik overgestapt, naar tevredenheid.
 
Okee interessant (goed om te weten), al lijkt me dat mf wasmitt (zoals MFM incredimitt) meer water met sop (bij normale was) vasthoudt. Wat ik zelf erg prettig vind.

Doe rinseless wash trouwens ook met infoamen vooraf of doe je ONR / Absolute in drukspuit als prewash?
En pas je alleen toe als auto niet te vuil is? Of dan ook? Hoe zorg je dan dat vuil zoveel mogelijk / veilig van auto verdwijnt?
 
Tim heeft het volgens mij over traditionele spons, die ik ook niet gebruik.
Maar deze is speciaal voor rinseless wash door Ragcompany is gemaakt en alleen icm prewash / gebruik van rinseless wash shampoo als ONR en Absolute.
Maar goed, ben er nog niet uit (nog groen op gebied van rinseless wash). Leek me wel eens leuk om een rinseless wash te proberen, dus vandaar mn vraag.
@nicknameless Jij al ervaringen met rinseless wash?
 
Laatst bewerkt:
Geen reden om het product meteen in de "fout" hoek te zetten @nicknameless. Al snap ik heel goed dat het in jouw gebruikspatroon niet echt iets oplevert. Je wast je eigen auto niet vaak en als je het doet neem je er uitgebreid de tijd voor: geen noodzaak tot het besparen van tijd.

Ik vind het echter een verademing voor mijn wasbeurten. Die spons niet trouwens, die kon mij niet bekoren omdat ik zelf nogal secuur werk en dat lukte mij maar niet met die spons (toch te log). Verder voelde ik mij fijner bij de één-emmer-methode waarbij ik NOOIT mijn gebruikte wasmedium terug in de emmer doe. Ze stellen dat het zou kunnen met die spons i.c.m. een emmer rinseless, maar het voelde voor mij niet fijn. Het niet hoeven afspoelen scheelt mij echter flink tijd op een wasbeurt zonder dat ik inlever op kwaliteit.
 
  • Leuk
Reactions: TWA en Heijneker
al lijkt me dat mf wasmitt (zoals MFM incredimitt) meer water met sop (bij normale was) vasthoudt.
Dat hangt er maar net vanaf. De ene noodlemitt is de andere niet. Die van mothers houdt in elk geval voldoende water vast!

Doe rinseless wash trouwens ook met infoamen vooraf of doe je ONR / Absolute in drukspuit als prewash?
En pas je alleen toe als auto niet te vuil is? Of dan ook? Hoe zorg je dan dat vuil zoveel mogelijk / veilig van auto verdwijnt

Ik gebruik het eigenlijk altijd icm een voorwas (uit drukspuit en foamgun) en daarna de auto grondig afspuiten. Op die manier is het ook niet 'minder veilig' dan met een normale shampoo. De tijdswinst zit er dan vooral in dat het afdrogen gewoon een stuk sneller gaat, omdat je niet ná het wassen de auto nog afspuit.
 
Ik zweer bij rinseless, je voelt gewoon dat het vuil omkapselt wordt als het ware en het veel smoother van de lak eraf gaat zonder schuren.
Zeker in de winter gebruik ik niets anders.
Ik heb de zwarte spons en hoewel deze uitstekend zijn werk doe gebruik ik hem zelden omdat ik hij te klein is.
Ik gebruik mijn ONR eerst in een drukspuit en spuit er het vuile oppervlak mee in, werkt zoveel beter dan het foamen met andere traditionele zepen. Met mijn washmit was ik de auto en afhankelijk van de temperatuur spoel ik toch noch eens de auto af hoewel dit overbodig is.
Ik koop het product in bidons van 10 liter en was mijn gecoate auto's al jaren op deze manier.
Ook geweldig goed als clay lub.
 
  • Leuk
Reactions: TWA en Redhouse
Ik gebruik 30ml op 5l water in de drukspuit.
Voor het wassen gebruik ik 30ml op 10l water.
Ik ben tevreden van de Optimum-No-Rinse en heb geen behoefte om iets anders te proberen.
Als ik tevreden ben over een product zal ik niet snel iets anders proberen, je kan zo bezig blijven anders
 
  • Leuk
Reactions: TWA en Redhouse
Werkt ONR of Absolute goed als voorwas in drukspuit goed om vuil/roadfilm los te werken?
Dat weet ik niet, want daar heb ik het niet genoeg voor gebruikt. Als voorwas gebruik ik meestal Bilt-Hamber touch less of Autofoam.

Kleine kanttekening bij het gebruik van ONR: laatst heb ik het gebruikt op een witte auto die niet heel vaak gewassen wordt. Hierop waren dan ook duidelijk van die zwarte lijnen zichtbaar vanaf de plekken waar (vuil) water uit loopt, zoals uit de handgrepen en de spiegels. ONR was niet in staat om deze strepen volledig te verwijderen, ook niet met wat meer druk. Ik heb het niet getest, maar ik denk dat een shampoo zoals Gyeon Restart deze strepen wel kan verwijderen.
 
Rinseless wassen is wel een kwestie van een andere mindset denk ik.
Een paar jaar geleden heb ik nog wel een keer ONR geprobeerd, maar ik had er geen klik mee. Of ondergetekende deed het gewoonweg niet goed, kan ook.
Ik heb nog wel een fles Dodo Juice - Low On Eau staan voor 'noodwasjes' in de winter.
Misschien nog maar eens een keertje gaan proberen.
 
Ik wil het wel eens proberen icm goede voorwas en alleen als auto niet erg vuil is. Als tijd scheelt is misschien optie als je weinig tijd hebt. En leuk om eens te weten hoe dat gaat ;)
Maar zal toch toch vaker op normale manier wassen.
Ik vind met sop spelen en met HD afspuiten ook nog veel te leuk. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik had van een iemand gelezen die een detailingzaak had, en die zei dat door de ONR de coating, wax of sealant niet goed hechte aan de lak en dat hij daardoor veel klachten ontving doordat de standtijd enorm veel verkort was, zelfs met Gyeon Prep kreeg hij de ONR er niet goed genoeg af. Is hij nu aan het liegen of niet....weet ik niet.