• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RAIN-X ..... en dan ???

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Hoi Cleaners ....

Vorige week heb ik Rain-X op al mijn ruiten aangebracht. Wat een tof spul zeg. Vind het gewoon geweldig als het regent !!!!!

Maar wat nu... Ik heb begrepen dat Rain-X enkele maanden blijft zitten.
Maar hoe krijg ik nu telkens mijn ruiten weer schoon ???

Moet ik voorlopig van de Glass Scrub Screen Cleaner afblijven ???
Kortom, haal ik de Rain-X er weer af als ik verkeerde producten gebruik ?
Wassen met autoshampoo is voldoende ???

De spiegels zie ik in elk geval al "druppels" staan en die krijg ik niet zo weg.

Laatste vraagje ........ Kan ik de Rain-X layeren, dus "lagen" ....
Of werkt Rain-X zo niet ??

Meer info over Rain-X gewenst. Leonneke
 
Ik denk dat layeren niet veel zin heeft met rain-x, denk dat het daarvoor te chemisch is. En dat je nieuwe laag niet veel gaat bijbrengen aan het effect.

Je ruiten kan je gewoon bijhouden met nxt glasscleaner of iets dergelijks. Dit op een mf-padjes spuiten en vegen maar. Nadrogen met een droogdoek en de ruiten zijn weer proper.
 
rodders zei:
Je ruiten kan je gewoon bijhouden met nxt glasscleaner of iets dergelijks.

Okay ... NXT, da's volgens mij van Meguiar's, toch ???
Maar eens gaan aanschaffen. Ik heb momenteel alleen maar hele krachtige ruitenreinigers zoals Clear Vue en de eerder genoemde Scrub Cream. Ben bang dat die wel goed schoonmaken maar ook de laag verwijderen, vandaar. Ik ga voor de NXT ...
 
Ja, is idd van meguairs: Meguiars NXT Generation Glass Cleaner.
Kost niet gek veel en met enkele sprays op een gewone microfiber pad(klik voor verdere uitleg) kom je toe voor een hele ruit te doen, dus het is ook nog eens zuinig. Als je heel veel wagens doet kan je ook de glass cleaner concentrate van meguairs kopen, deze is weer aan te lengen naar 1:10 (dus voor 32€ heb je een 40l ruiten reiniger).

Ik weet niet welke producten je nog allemaal in huis hebt, maar met de spray & wipe van poorboys kan je bijvoorbeeld ook je ruiten doen, al vind ik persoonlijk de NXT glass cleaner iets makkelijker werken.
 
Of gewoon spray and wipe, heb je meteen een veelzijdig product!!

2 keer rainx aanbrengen helpt eventueel alleen als je de eerste keer plekjes zou zijn vergeten.
 
Rodders & Tim;

Bedankt voor de uitleg. Dan ga ik toch maar eens kijken voor de Spray & Wipe in een grote verpakking. Last Touch is bijna leeg. Ben dus toe aan iets dergelijks. Ben overigens geen plekjes vergeten. Dus 1 keertje Rain-X moet volstaan dan. Thanks..