• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rain X en dunne waas vocht achterlaten met ruiten wissen

turbulence

Detailing rookie
18 mei 2008
248
0
vanmorgen was het echt de eerste ochtend dat het stuk vochtiger was als anders.

tijdje terug nieuw laagje Rain-x aangebracht en vanmorgen toen ik wegreed de wisser aan, maar bleef hele dunne film vocht achter welke tijdens het rijden de eerste 5 minuten direct weer dicht trok

was heel apart om te zien, op het moment als ik de wisser aandeed was de ruit schoon, maar binnnen paar seconden trok ie weer helemaal dicht en ''besloeg'' de ruit als het ware, net alsof ie de vocht aantrok uit de lucht waar ik doorheen reed. :D

heb hier nog NOOIT last van gehad, alleen nu ik de rain-x laag erop heb zitten komt dit aan de orde. vind het wel geweldig spul want het water parelt echt van de ramen af, maar op deze manier is het niet echt fijn rijden de eerste minuten

iemand idee wat ik hieraan kan doen?
 
Dat had ik vanmorgen ook!

Ramen waren helemaal wazig, en dit is zonder Rain-X niet het geval (terwijl het zo fijn spul is)

En liep naar buiten, stapte in de auto deed hem op contact, en zag dat het 8,5 graden was buiten 8-())

Maar inderdaad, zelfs met climate control, toch nog moeilijk om het snel te ontwasemen....:weetniet
 
Normaal vormt water zich tot een laag, door de Rain-X kan zich geen laag vormen, het is waterafstotend en vormt druppels. De waas is niets anders dan het water in de vochtige lucht wat zich tot hele kleine druppels op ruit vormt.
 
gelukkig...

dacht dat het aan mij lag, denk hoe moet ik dat nu weer uitleggen... :D

maar goed, wel vervelend zeker aangezien het toch steeds vochtiger wordt..
 
yep dit heb ik dus ook gehad toen ik het gebruikte op mijn vorige auto, heb ook geprobeert de ruit toen grondig schoon te maken met van alles en nog wat, uiteindelijk stond ik bij de carglass om de ruit te vervangen, sinds gebruik ik 't niet meer, kleien en uqd erop voldoet ook prima.
 
Ik heb precies hetzelfde en ik gebruik alleen de NXT. Het ligt er dus echt aan zoals eerder gezegd is dat de raam waterafstotend wordt gemaakt!
 
Ik had vanochtend hetzelfde op mijn onbehandelde voorruit. Het leek net alsof de ruit een vettige waas had maar met een keer wissen was het weg om na even vervolgens weer terug te keren. Het viel mij echt op aangezien ik hier nog niet eerder last van heb gehad. Na een minuut of 5 CC-en verdween het permanent.
 
Ik heb met het goedje van de halfords, genaamd ProVision helemaal geen last van waas of iets. Waterafstotendheid blijft ook goed. Ik zal binnenkort eens de ruiten preppen en een testje doen tussen rain-x shieldwax en ProVision.
 
Pro Vision heb ik ook een tijdje gebruikt, maar ik ondervond alle problemen die hierboven beschreven staan... Heeft lang geduurd vooraleer het product er volledig af was en heb het dan recent toch nog maar eens gebruikt. Weer alle problemen van eerder, dus ik gebruik nooit nog een product in dat genre.
Nu gebruik ik de NXT glass cleaner en daar heb ik al die problemen niet mee voor.

Om nog eventjes te schetsen wat één van de problemen was voor ik de NXT gebruikte: ruiten die langs buiten aan dampten terwijl het een gewone zomerse dag was... Alsof het vocht dat onder verdampte vorm in lucht aanwezig is condenseerde tegen men voorruit.
Ander probleem: De wagen heeft stilgestaan en ondertussen had het geregend. Het is gestopt met regenen maar toch is het een ellende om de ruit "droog" te krijgen, continu een soort van beading de eerste kilometers die het zicht gevaarlijk belemmert.

Enfin, er zijn heel veel mensen die RainX een heel goed product vinden, maar het is niets voor mij.
Alhoewel, ik herinner me dat ik ooit tijdens een zware regenbui op de autostrade reed en ik moest de ruitenwissers niet eens gebruiken, het heeft dus ook zeker voordelen! Maar voor mij persoonlijk weegt het niet op tegen de nadelen.
 
Ik heb vorige week ook mijn ruiten rondom eens behandeld met rain-x. Nu heb ik ook last van zo'n zitte waas, maar in ene iets andere vorm dan hierboven steeds beschreven.
Voor het aanbrengen mijn ruiten ontvet met safe-Degresser, gewassen met water en daarna 2 lagen Rain-x aangebracht.

Nu heb ik constant wanneer ik mijn wissers heb gebruikt een 3-4 tellen een witte waas op de ruit. Maakt niet uit bij welke snelheid en droog weer of niet. Iemand een idee om hier vanaf te komen?

Het effect van rain-x is wel super, alleen die witte wass is verdomd irritant, zeker gezien ik 70% van mij km's in de nachtuurtjes maak en dan is het heel irritat met de verlichting langs de weg. Er blijven ook wanneer de waas weg is en je onder een bepaalde schuine hoek naar het raam kijkt een heel aantal ingedroogde druppels zichtbaar.

Overigens is de voorruit net 1 maand gelden geplaatst.
 
Het lijkt mij niet dat het met de temperatuur van de ruit te maken heeft. Na rit van meer dan 200 km heb je het ook nog steeds.

Bij hogere snelheid (meer dan 90) heb je de wissers niet meerr nodig, maar daaronder heb je weinig voordeel van het effect van rain-x vind ik. Dan heb je je wissers gewoon nodig om het water van de ruit te krijgen. En dan is zo'n waas erg irritant
 
Hier thuis ook niet zulke positieve ervaringen met RAIN-X, geen van de bestuurders hier thuis vindt 't fijn...
 
waas heb ik ook last van, maar na een keer wat ruitenwisservloeistof gebruiken is het weg
denk dat het te maken heeft dat het dan ineens heel nat word en de kleine druppeltjes mee gaan
 
Ik heb hier thuis ook een auto behandelt met rain X en het bevalt totaal niet.
De waas met het wissen.
En voordat je weggaat eerst de zijramen wissen om genoeg zicht te krijgen.
Het vormt wel mooi druppels maar geeft zeer weinig zicht.
Misschien dat iemand nog een product kent die deze problemen niet geeft.
Anders ga ik gewoon alleen met de glascleaner aan de slag en geen speciale middeltjes meer.
 
Die witte waas voor een kleine seconde heb ik ook op mijn voorruit. De ruit wax ik met de carnauba DC step 3 van mequiars.