• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rain-x, werkt ineens niet zo goed meer?

l-roy

Detailing rookie
21 apr 2010
294
0
hey!

al drie jaar gebruik ik, met veel plezier, Rain-x voor m'n ruiten.
De regendruppels vliegen er werkelijk vanaf!

Normaal hoefde ik mijn autoruiten maar om de drie maanden "in te smeren".
Ineens moet dit elke week?!

De eerste twee dagen na het behandelen werkt het perfect, vervolgens werkt het niet meer..

hebben meer mensen hier last van?

kan mijn Rain-x over de datum zijn?! (is inmiddels wel al 3 jaar oud)

Alvast bedankt!

Groetjes,,

Leroy

Is de ruit wel goed vetvrij?
Als ik de rain-x direct na de AG glass polish gebruik heeft het na 1 week ook de grootste werking al verloren. Nu heb ik eerst de ruit ontvet met PK700 (ontvetter voor het spuiten van auto's) en blijft het met gemak 3 maanden zitten.

heb hem idd goed ontvet van tevoren, erg vervelend zo..

doe altijd:

Auto wassen
-
-
-
ruit droogmaken
ruit ontvetten
ruit droogmaken
rain-x erop
rain-x uitwrijven tot glans.

ging voorheen echt super, maar nu is het echt niks meer!

kan mezelf ook niet voorstellen dat het flesje bevroren is geweest met dat alcohol percentage!

groetjes,,

Voor het aanbrengen van de Pro Visio Rain Clear (in principe hetzelfde als Rain-X) reinig ik de ruiten eerst met Pro Vision Glass Scrub, deze verwijderd de oude laag. Misschien moet je dat eens proberen.

probleem gevonden!

auto stond onder een boom met heerlijke hars/of een andere gele prut :(

daarom koekte deze aan op de ruit, na het wassen met Born to be Mild rende de regen alweer van mijn ruit af!

bedankt voor alle reacties!

off-topic: zo blij dat die bomen niet meer bij mij voor de deur staan .... moest destijds elke dag de auto wassen als het weer hars-tijd was, smerige bende was dat zeg

Bij de ProVision viel mij dat alles behalve tegen, had sneller verwacht ( geen vergelijking met RainX, heb ik nl niet )

Ik heb nu sinds vandaag 2 keer Pro Vision gebruikt, voor keer was februari. Voorheen had ik altijd RainX. De Pro Vision heeft nu toch mijn voorkeur. Blijft bij mij veel langer actief dan RainX.
Zou dat kunnen zijn omdat er eerst Glass Scrub gebruikt wordt voor het aanbrengen? :weetniet Met RainX deed ik vooraf alleen ontvetten.