• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rain-X

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Heb op aanraden van Tim m'n voorruit - eindelijk - behandeld met Rain-X, en ik moet zeggen, geweldig spul! Echt zoiets waarvan je achteraf denkt 'dat had ik al veel eerder moeten doen'. Maar ik had er wat wisselende verhalen over gehoord, dus ik wilde er niet erg aan...

Onzin, want ik weet nu uit eigen ervaring dat het perfect werkt. Ik denk wel dat het belangrijk is om het GOED aan te brengen op een schone ruit. Ik had eerst een stuk keukenrol gepakt om het aan te brengen en dat werkte dus niet lekker. Toen een microfibersponsje gepakt (pad kan natuurlijk ook) en daarmee flink stevig ingewreven met draaiende bewegingen, zodat de hele ruit goed bedekt was. Toen even laten drogen en nog een keer hetzelfde gedaan. Laten drogen en besprenkeld met water (spuitfles is hier heel handig), daarna opgewreven en voila... De regen vliegt echt van je raam af! Ook insecten gaan er nu makkelijker af trouwens.

Goed spul, kan het iedereen aanraden! :cool:

Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat je Rain-X volgens het flesje niet op kunststof mag gebruiken. Geen idee waarom niet (Tim?) Het lijkt me nl. ook ideaal voor op de koplampen, maar dat heb ik niet aangedurfd. Iemand hier die dit wel heeft gedaan toevallig?
 
Wel eens geroken aan het flesje? Zitten zeer vluchtige bijtende stoffen in. Vandaar niet op kunsstof gebruiken. Slaat helemaal uit.

Op glas kun je ermee geen schade aanrichten omdat glas niet porues is.

Patrick
 
Nee, ik ruik alleen aan spul wat wel lekker ruikt... ;)

Daarom doe ik ook nooit zomaar wat als er niet expliciet op de gebruiksaanwijzing staat dat het geschikt is...

Bedankt voor de toelichting. :cool:
 
Oh, goede koop van mij dus, ik heb donderdag het een en ander bestelt bij Tim, o.a. dus Rainx... ben benieuwd... ga het morgen aanbrengen....:ja


Tim, spullen zijn inmiddels binnen, snelle levering joh, top man..!
 
Goed dat de spullen netjes zijn afgeleverd Jarrens!

Voor kunststof hebben we nu van Wolfgang een complete set!

Wolfgang Plastic Cleaner - Step 1
Wolfgang Plastic Glaze - Step 2

En de sealant, dus Rain-X achtig voor kunststof:

Wolfgang Plastik Sealant

Helaas vindt niet iedereen Rain-X goed spul, het blijkt dat op sommige auto's de ruitenwissers kunnen gaan klapperen, ik heb er zelf nog geen last van gehad moet ik zeggen. Ik ben er ook erg tevreden over! :cool:
 
Tim zei:
Helaas vindt niet iedereen Rain-X goed spul, het blijkt dat op sommige auto's de ruitenwissers kunnen gaan klapperen, ik heb er zelf nog geen last van gehad moet ik zeggen. Ik ben er ook erg tevreden over! :cool:

Ik heb er ook geen enkele last van... Kunnen die klachten niet met onregelmatig aanbrengen te maken hebben? Dan kan ik me namelijk wel voorstellen dat je zo'n 'shudder' effect krijgt, omdat de ruit dan niet overal even glad is...


Heb nog een flesje Meguiars PlastX staan, die sealant is daar misschien wel een leuke aanvulling op?
 
Ik ben :confused: over wat ik van Rain-X en soortgelijke producten moet vinden.
Op hoge snelheid 90+ km/h is het effect erg goed en is het leuk om te zien hoe de druppels er af parelen, maar onder 80 km/h gebeurt er eigenlijk niets en heb ik mijn ruitenwissers echt nodig.
Dit is op zich geen probleem en ik heb ook geen last van klapperende ruitenwissers, maar ik merk wel dat het contact met het glasoppervlak niet optimaal meer is, waardoor ik juist strepen achterlaat. Geen permanente natuurlijk, maar van die waterophopingen in boogvorm waar de ruitenwissers elke keer overheen gaan om vervolgens weer nieuwe waterstrepen achter te laten.
Als het werkt, werkt het perfect, getuige een rit van Köln naar Utrecht waarbij het stortregende en ik de ruitenwissers dus alleen heb aangezet wanneer ik de snelweg verliet bij knooppunten en afritten.
Maar het verminderde contact wanneer ik ze dus wel moet gebruiken is voor mij toch een domper.

Naast Rain-X heb ik nog twee andere producten gebruikt in de afgelopen twee jaar, maar daar ben ik de namen van vergeten :roll

Voor mij dus niet voor herhaling vatbaar al ben ik benieuwd of het zg. "professionele" product van Dr.Vinyl wel verschil maakt. Ik heb daar ergens nog een kortingsbon van de Autokampioen voor liggen. Kost dan maar €49,- of iets dergelijks. Of was het op vertoon van mijn ANWB-pas?

....ik denk dat het langzaam aan tijd wordt om te gaan :zzz:
Nog even de groeten doen op het Prelude forum en dan goed uitrusten voor de start van mijn project morgen :party:
 
Bij lagere snelheden werkt het minder, maar je merkt het verschil toch wel... Ik heb misschien de mazzel dat ik net nieuwe wissers heb, dat werkt goed samen. Heb bij lage snelheden toch een langere interval nodig dan zonder Rain-X, en de wissers glijden soepeler over de ruit...
 
kHeb de boys (& girls) in the US de groeten gedaan. Ik heb besloten om hier nog even rond te hangen en de filmpjes en stappenplan nog eens door te nemen voor mijn project morgen. ;)

Ook mijn nieuwe ruitenwissers laten waterstrepen achter, volgens mij glijden ze idd makkelijker over de ruit, maar hebben hierdoor voor mijn gevoel te weinig contact met het oppervlak.

Voor mij werkt het niet, maar als het voor een ander wel goed werkt, dan is het zonder twijfel een superproduct. Ik zou zeggen, probeer het een keer uit, nooit geschoten is altijd mis ;)
 
Het zelfde effect krijg je toch ook met Meguiars Nxt glass cleaner of Ultimate Detailler?
Volgens mij als je je ruit waxt dan loopt het water er toch ook zo van af?
 
Ik heb geen last van stuiterende wisserbladen. De oorzaak van stuiterende ruitenwissers komt meestal omdat de voorruit goed ontvet en schoon is.

Dit komt meestal door 'ontvettende' shampoo's zoals bijvoorbeeld SmartWash. Doe je teveel shampoo in verhouding op een emmer water, dan ontvet je de hele boel goed.

Door bijvoorbeeld Shampoo Plus, NXT, of Gold Class te gebruiken, dienen sommige ingredienten / conditioners als 'glijmiddel' voor de ruitenwisser.

Je zou bijvoorbeeld het raam weer kunnen behandelen met Glass Cleaner (detailer lijn) of nxt generation glass cleaner (consumenten lijn) of met SmartDetail.

Na het behandel met glass cleaners, de rain-x aanbrengen en behandelen zoals omschreven staat op de gebruiksaawijzing.


Patrick
 
Patrick zei:
Pads lossen er van op als je het niet uit uitspoeld.

Zat me al af te vragen, ik heb een pad die er niet meer uitziet helemaal naar de

PICT0002.jpg
 
Anabasis zei:
kHeb de boys (& girls) in the US de groeten gedaan. Ik heb besloten om hier nog even rond te hangen en de filmpjes en stappenplan nog eens door te nemen voor mijn project morgen. ;)

Ook mijn nieuwe ruitenwissers laten waterstrepen achter, volgens mij glijden ze idd makkelijker over de ruit, maar hebben hierdoor voor mijn gevoel te weinig contact met het oppervlak.

Voor mij werkt het niet, maar als het voor een ander wel goed werkt, dan is het zonder twijfel een superproduct. Ik zou zeggen, probeer het een keer uit, nooit geschoten is altijd mis ;)


Ik ben zo benieuwd naar je project, post je je resultaat in 'Show Off'?

We hebben nu de producten van Diamondite als glassealer. Binnenkort gaan we ook een vergelijkende test hiermee doen!
 
Tweetal weken geleden ook de RainX toegekregen, en ondertussen al getest.
Moet toegeven dat ik er niet gerust in was (het ruikt nogal chemisch tegenover de frisse geuren van andere producten), maar toch getest. Tot nu toe heel tevreden van.

Op hoge snelheden (90+) heb ik de ruitenwissers niet meer nodig.
Ruitenwissers tot nu toe geen last van (ook nieuw).

Zeker voor herhaling vatbaar.
 
tangerine mean machine zei:
Het zelfde effect krijg je toch ook met Meguiars Nxt glass cleaner of Ultimate Detailler?
Volgens mij als je je ruit waxt dan loopt het water er toch ook zo van af?

Van de UD weet ik het niet maar van de NXT Glass cleaner zeker weten wel! Sinds ik mijn ramen schoonmaak met de NXT heb ik het gevoel alsof er Rain-X op de ramen zit. Zaterdag op de weg terug van Bergschenhoek op de autobaan flink wat regen gehad en ik heb de ruitenwissers niet hoeven te gebruiken. Al het water liep lekker van de raam af.
M.i is Rain-X totaal overbodig wanneer je met de NXT werkt.