• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ramen

Omepietie

Detailing trainee
17 sep 2016
13
25
57
Veluwe
Ik krijg mijn auto ramen maar niet streeploos. Ik gebruik MEGUIARS PERFECT CLARITY GLASS CLEANER
Maar de ramen worden niet mooi helder.
Iemand tips hoe de ramen helder te krijgen?



Verstuurd vanaf mijn SM-G530FZ met Tapatalk
 
Je zou eerst nog bv kunnen kleien en daarna de ramen schoonmaken.
Welke doek gebruik je en gebruik je niet teveel cleaner op de ramen?

Ik doe altijd in banen werken, dus van boven naar onder en dan links naar rechts bv.
 
Kleien heb ik gedaan. Misschien iets minder product. Ik ben nog wel eens scheutig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G530FZ met Tapatalk
 
De vraag was al gesteld, maar waar neem je de ramen mee af? Dit kans soms veel uitmaken.

(Kranten)papier of een waffledoek is wat ik zelf gebruik i.c.m. Clearly Menthol.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Omepietie
Probeer eens een echte ontvetter, misschien krijg je hem daarmee vetvrij.
Probeer je daarna nog eens met de ruitenreiniger.

Ruitenreiniger werkt vaak niet erg goed als je ruiten al heel vettig zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Omepietie
Probeer eens een echte ontvetter, misschien krijg je hem daarmee vetvrij.
Probeer je daarna nog eens met de ruitenreiniger.

Ruitenreiniger werkt vaak niet erg goed als je ruiten al heel vettig zijn.

Dit was ook mijn eerste gedacht. Weet niet of er na het kleien ontvet is. Afhankelijk van het product dat gebruikt wordt als glijmiddel voor de klei, kan dit siliconen en glans versterker bevatten. Dus zou ik eerst alle ramen nu eerst goed ontvetten. Misschien zit daar de oorzaak, en moet je niet gelijk ander product aanschaffen. Mvg
 
  • Leuk
Reactions: Omepietie
Als je Gyeon Prep hebt, dit werkt in ieder geval perfect om de ruit te ontvetten, bij mij was het daarna niet eens meer nodig om de ruit schoon te maken, maar is wel een erg prijzige ruitenreiniger op de lange duur natuurlijk :D
 
In bijv. Clearly Menthol zit ook een vrij hoog percentage IPA, wat Prep ook heeft. Ik moet het eerste raam nog tegenkomen wat ik met een MF-pad + Clearly Menthol + Waffledoek of papier niet schoon kreeg. :D


Greetz
 
Ik spuit de ruiten cleaner op een microvezel doek i.p.v. op het raam.
Bij sprayen op het raam gebruik je vaak te veel wat kan gaan strepen
 
Ik vroeg me altijd af of een raam die je aan de buitenkant met Rain-X, Rain kleer of een sealant of wax behandeld heb er sneller afgaat met Clearly Menthol en Prep. Prep wordt wel geadviseerd door gyeon om t egebruiken als cleaner naderhand je hun View coating erop gedaan heb, maar als het zo'n sterke cleaner is net als Menthol, haalt het dan niet beetje bij beetje sneller weg bij gebruik over de maanden?
 
Ik heb het vermoeden dat de View een coating is (SiO2) en dat deze zoals andere coatings meer bestand is tegen chemicaliën. De pH-tolerantie zal wat beter zijn, denk ik dan.

Een product op je ramen gebruiken zoals Pep of een glasreiniger zoals Clearly Mentol, dat zal de boel wel aantasten, lijkt mij. Waar heb jij vernomen dat je na het aanbrengen van de Gyeon - View de boel kan schoonmaken met Prep?


Greetz
 
Bij de Glass Sealant van DJ adviseren zij ook om de ramen schoon te maken met Clearly Menthol. Persoonlijk denk ik dat dit de coating of sealant niet zozeer aantast maar er wel voor zorgt dat het extreem schoon wordt wat de werking van een dergelijk product bevorderd.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Bij de View kit met Prep erbij. Daar staat het bij de productomschrijving.

uhhhh beter lezen: Q2M PREP is het allerbeste reinigingsproduct. U gebruikt het op elk willekeurig oppervlak ter voorbereiding op een quartz-coating.
Ik dacht dit ook, maar bij de View - complete kit staat wel degelijk beschreven dat Prep naderhand als reiniger gebruikt kan worden. Bij de View Kit (2x20ml) staat echter weer niks.

'' Optimaal zicht zonder gebruik van je ruitenwissers.
  • Voordelige bundelprijs.
  • Compleet met doeken.
  • Naderhand is Q²M Prep te gebruiken als glasreiniger. ''


Greetz
 
Hoe dan ook, ik denk dat ik de View zeker een keer ga proberen. Lijkt mij betet te werken als RainX/Clearvue en ook vele malen simpeler aan te brengen.
 
Zeker, Ik heb mijn oog er ook op en sinds het een sterke reiniger is kan je zuiniger in gebruik zijn. Ik heb altijd nog Spray & Wipe liggen mocht het te sterk zijn en dan blijft Prep gewoon voor de ontvetting voor nieuwe wax lagen.
 
Ik denk dat sterk reinigen ook niet nodig zal zijn met een goed product op je ramen. Dus... reinigers zullen niet nodig zijn en zal water / wassen / detailerspray genoeg zijn.


Greetz