• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare lakdefecten

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Op onderstaande foto zie je een aantal lakdefecten. Deze zitten naast de wielkast. Met polijsten wordt het niet echt minder (of ik ben nog te voorzichtig).

Iemand idee wat het kan zijn en hoe weg te halen??
6cb8b212a642c9a5a6ea3a23c6795372.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er uit als ingebrande vogelpoep. Dit zou je met polijsten weg moeten krijgen, tenzij het al te diep is.

Een cleaner zou ook nog uitkomst kunnen bieden.



Greetz
 
Vogelpoep @Quantoxx is het denk ik niet, zit onder de helft van het zijscherm net voor de deur.
Het lijkt wel een velletje die je er zo aftrekt, maar het ligt er niet op en er zit ook geen deukje. Ik zal eens proberen betere foto's te maken van de plekken.
 
Mijn eerste ingeving is ook vogelpoep.. zou toch te polijsten moeten zijn... als dat echt niet lukt zou het wetsanden een manier zijn... maar dat moet je kunnen/ durven.
 
Kan ook defect van de blanke lak zijn, en dat is helaas niet te herstellen (of je moet schuren van hele paneel/auto en opnieuw spuiten als herstellen zien).
 
Dus géén deuk, géén krater, je voelt niks en je trekt er een soort velletje van af? Dan is het dus iets wat OP je lak ligt of het is je lak zelf. Apart... :p



Greetz
 
Het lijkt een velletje, maar dat is het niet. Inderdaad raar. Heel rare plekjes.
Ik zal morgen proberen nog wat foto's te maken uit andere hoeken. Misschien wordt het daar beter zichtbaar van.

Ik vind het zelf ook wel bijzonder dat het alleen aan de bestuurderskant zit. Verder kom je het (althans nog niet ontdekt) nergens tegen. Je zou haast denken dat er iets met vuur is gebeurt of zo.

Anyway, morgen meer foto's.
 
Lijken mij meer op stukjes die gescheurd zijn in je blanke lak. Heb zelf grote plekken gehad van vogelstront waarbij de blanke lak gescheurd was. Heb dit middels wedsanden en polijsten tot een minimum zichtbaar gekregen en op dat stuk wat meer coating gezet dan op de rest van het paneel waarbij het noet meer voelbaar is dat er een laagje ontbreekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik heb op mijn V60 vergelijkbare plekjes als de bovenste 2. Ik ben bij de locale Volvo dealer gaan informeren en die adviseerden bij de verkopende Volvo dealer te gaan informeren of eea onder garantie verholpen kan worden. Ik ben zelf ook van mening dat dit geen vogelpoep kan zijn. In mijn geval is er ook niets aan te voelen.

Anyway, waarschijnlijk morgen even langs de andere dealer. Dan zal ik hun reactie even laten weten hier, misschien dat Volvo hier coulant in is...
 
Dat hebben ze niet gedaan! We hebben samen naar de plekjes gekeken en in eerste instantie was hun voorstel wel om de auto daar te polijsten. Omdat de dealer niet om de hoek zit nu afgesproken dat ikzelf ga kijken of ik het weg krijg dmv polijsten. Zo niet, dan ga ik terug en gaan zij kijken naar een oplossing. Ik zal mijn pogingen/bevindingen nog posten!