• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rare ,,strepen,, op mijn voorruit,hoe wegdoen of is dit zo??MET FOTO !

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Hallo,

Ik heb vreemde strepen op mijn voorruit,zie foto.
Heb de raam nog niet gekleid,maar wel al een testspot gedaan met provision cleaner(witte pasta in fles) en zie geen resultaat.
Het is enkel te zien als ik de raam poets met bvb een natte doek ,waarna het verdwijnt als het opdroogt,toch best irritant vind ikzelf.
Ligt het aan het glas zelf(gieten???) of kan dit bvb opgedroogde wax zijn of jetseal??
heb de raam namelijk al eens in de wax gezet(mothers vloeibare wax ,en gaat normaalgezien zonder vlekken of de jetseal ,die heb ik ook al eens er op gesmeerd en uitgeboend met als resultaat dat ik de wissers niet nodig had bij 120 km/uur:-"
Wie stelt een (juiste) werkwijze voor om dit er uit te krijgen(indien mogelijk natuurlijk)
Dank bij voorbaat.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Kan zijn dat het met het fabricageprocess te maken heeft.
Mijn wagen geeft een afdruk van zuignappen weer als ik deze zuiver maak met glass cleaner,deze verdwijnt net zo snel weer als dat ze gekomen is.
Niet te druk over maken zou ik zeggen.

Hallokes terug!!!
Heb vandaag zo'n 2 uur liggen wrijven en poetsen aan mijn voorruit:

1 : gekleid met de mothers-klei
2 : gescrubt met provision
3 : na 60 % van de ,,strepen,, weg te hebben gepoetst ,dat denk ik tenminste (en lamme armen :-p ),de raam met zuiver water afgeveegd
4 : spray and wipe van pb's er over gewreven en opgeblonken met een poetsdoek.

De ruit ziet er netjes uit ,maar is zeker nog niet mijn volle goesting,beter al wel maar ik denk dat ik er eens van de zomer op ga vliegen met mijn DAP900 en ga er terug met die scrub over,kan volgens mij geen kwaad of wel???

Iemand ervaring met het polijsten van een voorruit??(is dus niet om krassen weg te krijgen maar eerder om vlekken te verwijderen:-b )

Groeten Danny

Geen ervaring mee maar ben wel benieuwd naar je resultaat/ervaring.
M'n broer heeft een waas op zijn raam en heeft diamondite ook al gebruikt maar zie geen verschil.
Ik wil een stap verder gaan en dan met een DAP900.
Welke pad ga je gebruiken?

Heb laatst een VW bus in de was gezet. Op de ramen zaten veel kalkvlekken en/of opgedroogde zeepresten. PB Spray en wipe geprobeerd, maar geen resultaat. Ik had de oranje spotbuff nog op m'n DAP900 zitten. Beetje mezzo erop en gaan.... Even navegen met Spray en wipe en de ramen waren weer streeploos schoon!

@welke pad ga ik gebruiken??

Weet ik nog niet ,daarom stel ik deze vraag op het forum,er zal wel iemand reageren !!
Beginnen met een 0 en als dit niks wordt een 1 en dan maar hopen dat het iets uithaalt .
Ik wil eigenlijk hetzelfde doen als dat je dit met de hand doet ,maar dan machinaal,en zal dan wel wat effectiever zijn zeker??(met die provision scrub bedoel ik,alleen vrees ik ervoor dat ik die pad dan niet meer voor de lak kan gebruiken)
@ mezzo op de raam.....?? , kan dus echt geen kwaad,of heb ik te veel schrik om de ruit er te laten uitzien als opgeschuurde lak ??

Ik wacht nog wat af,er zullen nog wel andere voorstellen komen(of oplossingen,is nog beter:lol )

Groeten Danny

grandscenicman zei:
@ mezzo op de raam.....?? , kan dus echt geen kwaad,of heb ik te veel schrik om de ruit er te laten uitzien als opgeschuurde lak ??

Nou, de ramen die ik gedaan heb zien er zeker niet uit als opgeschuurde lak. Integendeel!

En als je het niet vertrouwd probeer je het eerst op een oud stuk vensterglas of een lege glazen pot/fles. En anders begin je eerst met de glasscrub aan te brengen met een zwarte pad op je DAP. Daarna kan je altijd zwaarder gaan mocht het niet lukken.

Zelfs SSR3 gaf geen krimp op de rotary op de ruit, Mezzo is altijd een poging waard.

Ik heb een tijdje terug mijn ruiten gedaan met mezzo op wit met de DAP 900. Alle kalkaanslag en plekken verdwenen als sneeuw voor de zon!

Krassen blijven wel aanwezig maar dat is nu eenmaal lastig weg te krijgen.]-0

Hey !!
is ok hoor,ik zal ik zal er wel uitgeraken,ben begonnen met poetsen en zal nog wel zien of er tijd rest voor mijn auto :lol

danny