• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Re-voorstellen

BertvS

Detailing trainee
3 jan 2022
17
45
Hallo Allemaal,

Even opnieuw voorstellen ivm aanschaf nieuwe auto die ik ook graag zo wil houden.
Bij mijn vorige auto een Tiguan had ik al een LDA1000 dual action polisher advanced kit gekocht plus Collinte insulator wax.
Nu is de vraag hoe ga ik een nieuwe auto behandelen en welke stappen moet ik gaan doen om hem mooi te houden.
Polijsten met de Raffini Mezzo Polish en daarna de Colinite gebruiken om hem te beschermen om te beginnen of zou dit geen goede keuze zijn voor een nieuwe auto?
Voor de velgen lees ik goede verhalen over de Geyon q2 rim is dit de way to go of zouden jullie voor iets anders kiezen?
Ik hoor graag jullie reacties hoe te starten wil het graag goed doen vanaf het begin.
Het wassen met het twee bucket systeem en een goede wash mitt doe ik al jaren heb alleen nog geen foam gun die moet ik nog even aanschaffen.



OtjCSS.jpg

YtvcWK.jpg


RNE8j8.png
 
Welkom terug!

Mooie bmw, hoop dat je hem langer mooi houdt als die van mij. Net 4 weken in bezitten vandaag besluit een of andere hork om zijn deur in die van mij te rammen. Nope geen briefje achter de wisser!

Wat de juiste stappen zijn om netjes te houden kan ik je ook zo niet vertellen. Polijsten zul je moeten ondervinden wat de beste middel is (testspot maken met oplopende grofheid qua polijst middel).

Coli als wax is goed, maar er zijn wellicht betere die wat meer voor jouw kleur doen.
 
  • Leuk
  • Verbluft
Reactions: BertvS en RoyR
Welkom terug!

Mooie bmw, hoop dat je hem langer mooi houdt als die van mij. Net 4 weken in bezitten vandaag besluit een of andere hork om zijn deur in die van mij te rammen. Nope geen briefje achter de wisser!

Wat de juiste stappen zijn om netjes te houden kan ik je ook zo niet vertellen. Polijsten zul je moeten ondervinden wat de beste middel is (testspot maken met oplopende grofheid qua polijst middel).

Coli als wax is goed, maar er zijn wellicht betere die wat meer voor jouw kleur doen.
Ik weet niet wat dat is, een nieuwe auto lijkt wel een magneet voor de stoeprand en andere mensen om hun deur er tegenaan te gooien
 
  • Verdrietig
Reactions: dencoupe