• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reclame stickers en polijsten

Nitros

Detailing addict
17 aug 2017
71
53
47
Hoofddorp
Mensen, wie heeft ervaring met de lak weer goed krijgen nadat er stickers op de lak gezeten heeft?
Het betreft stickers die er al 5 jaar op zaten.
Zie foto toen mijn hulp werd ingezet.
7bS0MSP.jpg

Toen ik het zag dacht ik nou dit gaan we wel even mooi maken. Maar na een test spot dacht ik HOLY SHIT dit is echt hardnekkig. Veloce en hardste pad uiteindelijk. Maar tot me verbazing kreeg ik niet de correctie die ik dacht te behalen. Helaas had ik alleen nog maar mildere compounds tot me beschikking. Toen even maar wat testen met grit 2000.
Sf8g27v.jpg

Maar ook dit had niet het gewenste effect! De contouren bleven zitten.
Eindresultaat (de countouren bleef je zien maar moeilijk op de foto te zien)
BQ1wySg.jpg

Iemand ervaring met stickers? Zijn de contouren gewoon door de blanke lak heen getrokken?
 
Op de laatste foto links heb je naar mijn mening toch een voorbeeld van een niet ideale finish
Probeer eens een stukje tape op de lak en de camera daar op te laten focussen

Zwart is al lastig, en dan nog verschil in doorzichtigheid van de blanke lak is een echte uitdaging
Maar het moet te doen zijn, vlakte heb je normaliter na het schuren, nu de glans nog terughalen
 
Op de laatste foto links heb je naar mijn mening toch een voorbeeld van een niet ideale finish
Probeer eens een stukje tape op de lak en de camera daar op te laten focussen
Ja klopt, het is ook zeker niet kijk eens hoe een mooie finish :). Ben ook niet tevreden maar vergeleken de rest van de auto was de motorkap prima. Er werden overigens weer stickers op geplakt.
 
Wetsanden waarbij je in meerdere richtingen schuurt, that will come back and bite you in the ass. :)

Meerdere hits zullen nodig zijn. Zeker als je met wetsanden niet voldoende afschaalt, zal je zien dat je met polijsten een hoop niet weg krijgt.

Welke korrels heb je gebruikt? Ziet er aardig grof uit. ;)
 
Hoeveel hits met de DAP + compound heb je uteindelijk gedaan? (Ná het schuren)
Heb alleen een klein stukje geschuurd om te testen of ik die sticker contouren eruit kon krijgen....wat dus niet gelukt was. Daarvoor had ik 3 hits gedaan. Dan schuren een test stukje nog 2 hits en toen vond ik het welletjes. Heb nog niet de ervaring hoe ver je kunt gaan......en gezien ze al tevreden waren was ik gestopt. Ik had namelijk echt het idee dat het door de blanke lak heen getrokken was...mocht dat mogelijk zijn vandaar deze post.
 
Tja, polijsten met een DAP + compound op een twijfelachtige lak durf ik nog wel aan. Je verwijderd immers niet veel clear coat.
Schuren vind ik dan een stuk minder aangenaam zonder op zijn minst de lak te meten. :p

Bestickering kan tricky zijn. Soms kan je aannemen dat stickers een hoop UV-straling tegenhoud en dat de omliggende lak dus wel aangetast is. Dan kan het een kwestie zijn van polijsten om de aangetaste lak te verwijderen.

Ik heb ook een keer stickers verwijderd van een vrij nieuwe auto waar één jaar stickers op hadden gezeten. Hier kon ik uiteindelijk vrijwel niets aan doen en het leek alsof de lijm onder de stickers iets met de blanke lak had gedaan. (Warmte, chemie?)
 
Ja kan eventueel nog enkele hits doen met finish materiaal
M205 (Meguiars) en Rupes gele foampad is dat in mijn geval (meestal)
Normaal doe je dat wel ja. Dit was een te harde pad voor een nette finish. Maar de rest van de auto werd niet gedaan en zat nog onder de plekken. Dit was voor mij een mooi klein test cutting projectje.