• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reclamestickers, hoe deze te verwijderen?

bojan

Detailing addict
18 aug 2010
78
55
foto0196s.jpg

foto0195iv.jpg



Iemand.....? , 't is gelijk geen gewone sticker.
Of bestaat daar al een topic over?
 
grandscenicman zei:
indien een soort van sticker : caramelschijf ?? (ff zoeken , er is zelfs een filmpje van dacht ik )
Thnx , ik heb gezocht op , reclame verwijderen . Had nooit gedacht aan caramelschijf -> heb het gevonden, MERCI
Kijken of dit mij kan helpen.
 
Een caramelschijf kan natuurlijk, maar verwarmen en pellen kan ook
Neem eerst eens een gewone haarfohn en maak de sticker wat warm
Hoekje lospeuteren en vooral vlak langs het oppervlak langzaam trekken
Dus niet haaks op het oppervlak want dan scheurt de sticker eerder
Tussendoor, of tijdens het pellen blijven verwarmen
 
+1 voor Redcat

Bij stickers moet je wel een heel gekke reden hebben om deze te verwijderen met een caramelschijf, die gebruik je hooguit bij het verwijderen van lijmresten van bijvoorbeeld model badges. Als je het op een sticker probeert verbrand je de sticker en met een beetje pech ook de lak daaronder. Altijd een fohn gebruiken voor stickers.

Een caramelschijf is om lijmresten te verwijderen niet complete bestickering.
 
die caramelschijf was dan ook maar een voorstel : ......................?? van mij , ik zou ook eerst proberen met een haardroger maar weet natuurlijk niet of dat al geprobeerd was :-b
 
Thnx voor tips , maar als je naar de 2de foto kijkt zie je dat die sticker gelijk "gekorreld" is , als ik dit met een fohn ( haardroger ) moet doen.... redelijk wa veel werk , want die sticker bestaat zogezegd uit verschillende stukjes ( door dat "gekorreld" )
Verstaan jullie wat ik wil zeggen :confused:
 
voor kleine letters op het raam (of lak) is een caramelschijf uitermate geschikt.
gaat supersnel, sticker snel weg inclusief lijmresten.

grotere letters en vlakken zijn gemakkelijker te verwijderen door de folie te verwarmen en los te trekken.
kan met een föhn en mbv stoom (nog prettiger)


12092011780.jpg

12092011781.jpg

12092011782.jpg

12092011783.jpg