• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

red mist laten hzen of niet

Rob_accord

Detailing rookie
31 jul 2009
39
0
Na veel goede referenties gelezen te hebben oven red mist heb ik hem voor het eerst getest,...
Ik breng het aan met deze
maar laten jullie het hazen en dan uitwrijven met mfdoek
of poetsen jullie direct op na het aanbrengen?

Ik werk altijd binnen en spuit direkt op het lakwerk. Daarna wrijf ik het direkt uit met de Fantastic Fur. Laat het niet drogen. Dus: sprayen en opwrijven.

'Beter' en ook voordeliger is het om het eerst op een applicator-spons-doek-gevalletje te spuiten en dan op de lak.
Geloof niet dat het met de Red Mist wat uitmaakt of je nu 5 min later of meteen opwrijft.

Red Mist spuit ik ook direct op de lak, ik geloof ook dat het zo is dat Dodo Juice het zelf voorschrijft, maar ben niet zeker.
Ik denk wel dat het direct opwrijven bij Red Mist belangrijk is, omdat het toch nogal een vluchtig product is.

Ik spuit het ook recht streeks op de lak.

Ik spuit eerst altijd 1 paneel in, en direkt daarna de andere, als dat klaar is neem ik de eerse paneel af

en spuit ik een volgend paneel in, wanneer ik het ander paneel daarna weer afneem.

Dat werkt mij prima :roll

... ik krijg de :-& van Red Mist, gisteren lopen proberen met rechtstreeks op paneel, aanbrengen met ECA, alles, hazen wel/niet, maakt allemaal niet uit, echt niet bevredigend, voorlopig lang leve QD+!:-)^

Red mist moet je rechtstreeks op de lak spuiten, niet op een applicator. Dit omdat je dan te laat zal zijn en een aantal van de solventen al uitgedampt zijn voor het aanbrengen. Gewoon heel dun op de lak spuiten, een fantastic fur in vieren vouwen. Met één kan de red mist uitspreiden en het grootste deel opvegen, daarna de doek omdraaien en met de droge kant nog eens vegen voor de laatste strepen te verwijderen.

Down Town zei:
... ik krijg de :-& van Red Mist, gisteren lopen proberen met rechtstreeks op paneel, aanbrengen met ECA, alles, hazen wel/niet, maakt allemaal niet uit, echt niet bevredigend, voorlopig lang leve QD+!:-)^

Dat had ik nou met de QD+, daarom ben ik juist overgestapt op de Red Mist want daar heb ik het niet mee :weetniet

Red Mist: opsprayen op de lak, verdelen met een MF doek, doek omdraaien en afnemen, klaar! simpeler kan niet!

op de verpakking staat ook hoe je het moet gebruiken :-"

Ik heb vandaag ook weer met de Red Mist gewerkt, ik sta nergens meer open voor wat betreft quick detailers:lol

Zoals Stimpy zegt, opsprayen, verdelen met 1 kant van de doek, afnemen met de andere kant. Piece of cake:ja

Ik begrijp de red mist ook niet meer de ene keer perfect opsprayen, uitwrijven en afnemen.
Maar in de meeste gevallen hou ik strepen over na het afnemen en kom ik in de situatie van karatekid met "wax off technieken" aan het boenen om dan weer alle strepen weg te krijgen.

Wat doe ik dan verkeerd ?

Niet in de volle zon of op hete oppervlakken gebruiken, met twee spraytjes kun je een hele motorkap doen. Niet teveel gebruiken!

Edit: en een goede zachte doek nemen zoals de Fantastic Fur of PB koraal doeken.

Twee spraytjes voor een hele motorkap ? hm wellicht dat hier de fout ligt ik doe er wel wat meer en spray het meer op als de helft van wat je bijvoorbeeld bij een clay lubricator gebruikt :schaam
Volgende keer maar veeeel minder sprayen en proberen.

Wat betreft doek gebruik ik hiervoor de fantastic fur.

@Berkant: Probeer eens op kleinere oppervlakken te werken. Gewoon opspuiten en direct uitwrijven, veel makkelijker kan een product eigenlijk niet zijn en toch hebben velen er problemen mee. :weetniet
De plekken waar vegen opzitten zou ik gewoon nog eens met RM overgaan, wellicht zjin ze dan weg.

@Paulus: 2 spraytjes? Dat is dan toch een hele kleine motorkap? Ik gebruik best wel wat meer maar ik spuit wel maar enkele keren per keer en wrijf het direct uit

Tja ik snap er ook weinig van terwijl iedereen de red mist de hemel in prijst ligt die bij mij achterin de kast :schaam

Toch maar weer eens proberen en dan wat minder opspuiten en direct uitwrijven en afnemen.

Thanks voor de tips and trics heren:-)^

Ik spuit twee beste keren (trigger helemaal inknijpen) over de kap van mijn 80. Ik hou hem zeker wel 50cm van de kap af. Dan daalt de nevel als een deken over de kap heen. En dan direct uitwrijven, tijden het wrijven verplaats je Red Mist ook. Ik werk overigens altijd wel binnen. Op de A2 is een enkele spray voldoende voor de kap.

Paulus thanks :-)^ mij is duidelijk wat ik verkeerd deed :schaam

Heb je de red mist ook wel eens na de waxlaag als extra aangebracht ?

In het begin wel bij de wat goedkopere waxen om het wetlook effect wat te boosten. Maar sinds ik SNII en andere DJ waxen heb niet meer. Ik gebruik hem altijd na de wekelijkse wasbeurt. Even snel de wagen nalopen, glans weer boosten en wax laag gaat wat langer mee.