• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Refreshen voorruit

Bob Rohs

Detailing trainee
11 apr 2016
14
35
30
Sint Joost
Hallo,

Ik ga as zaterdag eens beginnen met mijn auto winterklaar te maken. Nu wou ik graag ook eens mijn voorruit onder handen nemen aangezien hier behoorlijk wat kringen vervuiling etc opzitten. Nu had ik gedacht het als volgt te doen.
- kleien met de klei van monello en vervolgens afnemen met mf doek.
- polijsten met de professional polish van poorboys met de dap en witte pad
- laagje insulator wax 845 erover
- aftoppen en sealen met een laag rain-x

Klinkt dit als een goed plan van aanpak of zijn er dingen wat ik anders zou moeten aanpakken? Bvd!
 
Als je Rain-X gebruikt, waarom zou je er nog Collinite 845 onder doen?
Ik zou sowieso geen wax op mijn voorruit willen doen. Veel teveel kans op waas na vegen met ruitenwissers.

Laat de 845 weg en je hebt een aardig plan.
 
Ok tnx! dan ga ik die stappen aanhouden! En ik zal wat foto's plaatsen. Maar ik las ergens dat de #845 toepasbaar was op glas in de beschrijving vh product maar dat zal wel gelden voor douchewanden ofzo denk ik dan.. Ik ga het in elk geval zo proberen dan
 
Je zou de zijkanten of eventueel dakraampje op je auto wel kunnen doen.
Alleen zoals er al werd aangegeven is het voor je voorruit niet handig ivm je ruitenwissers.

Ik gebruik persoonlijk gewoon de rainx voor alle ramen op de auto.
 
Kan ik idd wel toepassen dan. Maar hoop het meeste dat ik die waas en krassen van mijn ruit af kan krijgen dit is zeer irritant s'avonds met rijden.. Mijn zicht is dan namelijk best wazig en daar wil ik graag vanaf.
 
De waas en vlekken kun je van je ruiten afkrijgen, krassen zijn bijna onmogelijk weg te krijgen. Als je voorruit vol met krasjes of krassen zit en je wilt dit oplossen dan is de goed haalbare optie om een nieuwe ruit te laten zetten.
 
Mijn voorruit zit ook vol krassen, maar met een DAP en een speciale glass Polish en bijbehorende pad ga je daar geen verandering in brengen dan??
 
Nee. Ik ben bang dat je het ruit alleen maar reinigt.
Als je met een DAP, Glass Polish en Glass Pad aan het werk gaat ben je waarschijnlijk 2 dagen aan het polijsten.
 
Nee.
Zelf heb ik de set van nanolex gebruikt.
Hier zat ook een glasspolish in. Dit maakt de ruit goed schoon maar haalt de krassen niet weg. Wel ben ik zeer tevreden over de nanolex raam coating. Deze coating werkt gewelig.
 
Er was hier overigens iemand op het forum die wel degelijk krassen uit zijn achterruit heeft gepolijst. Ik kan het topic zo snel even niet vinden, maar hij heeft in elk geval meerdere uren gespendeerd aan alleen zijn achterruit.
 
Ook ik heb lichte krasjes in mijn voorruit en het geprobeerd te polijsten...
Helaas... alleen een schone ruit overgehouden, met nog steeds lichte krasjes.
Glaspolijstpad + polijstmiddel / zwaarste polijstcombo voor de lak, niets mocht baten...
Ben nog van plan de voorruit te laten vervangen, ivm 'slecht zicht'... Ben benieuwd
 
Ik geloof dat je bij een beperkt aantal vestigingen van de Glasgarage je voorruit kunt laten polijsten. Een of andere machine polijst dan de lichte ruitenwisser krassen eruit. Was niet duur, ik dacht 60 euro.
 
Is er trouwens iets wat deze krassen kan voorkomen? Ruitenwissers gebruik ik zelden, maar soms ontkom je er niet aan...
 
Dat van TiePie (carglass met een bijzonder polijstmachine) heb ik eerder gehoord als oplossing. Ben er nooit achteraan gegaan, daarvoor stoor ik me te weinig aan de beschadiging.

@Celis: ik heb niet meegemaakt dat ruitenwissers krassen maken. Opspattende steentjes, dat helaas dan weer wel.
 
@Celis Meestal is het TE laat vervangen van de ruitenwissers. Als het rubber wat contact maakt met je ruit loslaat door slijtage, maakt het contact met ijzer. Dit krast. Daarbij zul je altijd wegvuil, zand, stof en dergelijke op je ruit krijgen wat krast zodra je wist. Even sproeier om de boel te lubriceren.
 
  • Leuk
Reactions: Celis