• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Refresher new car scent

Meebooh

Detailing trainee
31 jul 2023
43
27
Welke refresher kan ik gebruiken voor een nieuwe auto geur? Is die van meguiars wat?
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je een auto laten ruiken naar nog niet uitgedampte kunststof en andere oplosmiddelen?:eyes:
 
Interieur reinigen en dán een verfrisser zal hoogstwaarschijnlijk meer opleveren. ;) Als je in een auto stapt waarbij het glazuur van je tanden springt door de veel te sterke luchtverfrissers, dan weet je al dat er iets niet klopt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Geur is zo persoonlijk dat niemand jouw een geur kan aanbieden waar je gegarandeerd blij mee zult zijn.
We hebben meerdere 'new car' geurtjes gehad en allemaal roken ze behoorlijk anders.
Ik moet wel zeggen dat voor mijn idee de Meguiar's het dichtst in de buurt komt maar dat is in mijn beleving en kan voor iemand anders niet zo zijn.
 
Ik heb laatst in m'n eigen auto die van Mothers gebruikt. Hier bij CC gekocht, maar niet meer in het assortiment. Die vond ik neutraler van die van Mequiars. Ook heb ik die Airco Bomb (oud) van Bilt Hamber eens gebruikt. Die is naar mijn idee het meest krachtigst om geuren weg te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Meebooh
Goed interieur reinigen en zonodig een ozonbehandeling zal het huidige geurprobleem misschien niet direct voor 100% oplossen, maar maakt al snel dat je geen extreem sterke geur nodig hebt om te maskeren.

Als je een geur nodig hebt om de auto te verkopen, zou ik eerst een adviseren om te kijken wat voor koper je voor de betreffende auto verwacht, en daar een geur bij zoeken. Voor een klein boodschappenautootje van 12-15 jaar oud, kun je bijvoorbeeld verwachten dat die als 2e auto binnen een gezin gebruikt gaat worden, of een jonge dame die haar 1e autootje zoekt. Dan zou je bijvoorbeeld voor een (milde) bloemengeur kunnen kiezen, maar diezelfde geur zou voor iemand die een auto zoekt om gebrek aan mannelijk ego te compenseren juist een afknapper zijn.
 
@Cordoba “voor iemand die een auto zoekt om gebrek aan mannelijk ego te compenseren” :joy: held
Waarschijnlijk trekt die bloemengeur dan meer van het andere geslacht aan dan de super musky houten geur
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba