• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Regen over net verse Collinite 845

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
Even een vraagje,

vandaag had ik niets geplanned dus toen heb ik maar besloten om de auto te gaan poetsen.

heb m gewassen, behandeld met Iron-X en Tar en glue remover, daarna gekleid maar er kwam bijna niets vanaf.
toen even afgedaan met Eraser en Begonnen aan een Laag Collinite 845.

nou was het de hele dag al een beetje donker weer en ik hoopte maar dat het droog bleef aangezien ik buiten bezig was.
gelukkig bleef het netjes droog totdat ik net klaar was.

op het moment dat ik mijn laatste paneel met collinite had uitgepoetst begon het met regen. nu was mijn vraag kan dit kwaad ?
aangezien hij echt 2 minuten uitgepoetst was en toen meteen nat regende.

is deze laag nou helemaal voor niets geweest of gedeeltelijk voor niets?

Mooi goed om te horen, ik was toch nog van plan om als er tijd voor is morgenvroeg nog een laagje aan te brengen dus dan moet het goed komen.
dankuwel :-)^

ik denk dat als er vocht bij komt en het mengt zich in die wax laag dat het effect van het curen zichtbaar minder wordt. De standtijd zal dan dus verminderen.
Althans, dat is wat mij logisch lijkt.

ik had laatst hetzelfde. Fijn de auto gewassen en dan snel nog een rondje 845 doen over de Jet Seal die een paar weken eerder was aangebracht.
Ik was nog maar net halverwege het dak en toen begon het te miezeren. Ik heb de rest van het dak nog maar meegenomen en toen alles maar uitgepoetst.
Ik heb nu een beading van nul-komma-niks. Bij mij heeft het dus niet goed uitgepakt.