• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Regen

drieoog

Detailing rookie
2 mei 2020
4
15
Enschede
Ik ben nieuw hier op het forum. Ik zal me nog even voorstellen, maar ik wil graag beginnen met (misschien een hele domme) vraag:

Ik heb afgelopen week een boel producten besteld via de webshop om voor het eerst mijn auto op een goede manier te wassen, kleien en polijsten.

Vanochtend begonnen met wassen, daarna de auto helemaal gekleid. Wat een zooi kwam daar nog af! Vervolgens begonnen met polijsten... En toen begon het te regenen.

Mijn vraag: kan ik straks gewoon verder gaan met polijsten? Ivm de regen? Of moet er opnieuw een stap tussen..
 
Als je hetzelfde weer als hier hebt gehad (regen, wind, hagel enz ) dan zou ik zeker een tussenstap nemen. Weer en wind neemt vervuiling mee op je lak in de vorm van zand, blaadjes en dergelijke van de bomen en noem maar op. Ga je hier met je pad overheen dan kan dit nadelige gevolgen hebben. Ik zou de auto minimaal opnieuw afspoelen, wassen en drogen.
 
  • Leuk
Reactions: drieoog
Er is alleen een klein buitje overheen gegaan. Hagel is er niet geweest, wind minimaal. Buienalarm geeft nu aan dat het voorlopig droog blijft.
 
It’s up to you, speel je op safe of niet. Heb je een detailerspray? Anders minimaal een rondje detailerspray erover..

Het zou zonde van je werk zijn.. afhankelijk van het weer zijn is gewoon puzzelen met dat Hollandse weer :cool:
 
  • Leuk
Reactions: drieoog
Ik zou minimaal het te polijsten deel met een QD insprayen en voorzichtig afnemen met een MF.
Uiteraard is wassen altijd de meest veilige optie.
 
  • Leuk
Reactions: drieoog
Ik zou niet helemaal de boel gaan wassen e.d. maar inderdaad afnemen met voldoende detailspray en dikke doeken. Als je toch gaat polijsten is de schade die je daarmee eventueel maakt zo verdwenen.

Edit: Ik polijst ook wel eens in onze garage waar ik niet kan wassen met stromend water. Dan neem ik gewoon het paneel of de panelen die ik ga polijsten af met een detailspray of een rinseless wash. Vroeger heb ik ook wel eens de hele auto weer gewassen na een dag of nacht met regen/wind/pollen/etc, maar als je auto niet echt vies is (en dat is ie niet) dan vind ik dat zonde van de tijd.
 
  • Leuk
Reactions: drieoog
Thanks! Het is gelukt. Ik heb alles eerst afgenomen voor het polijsten zoals aanbevolen.

Nou was ik van plan om een paar mooie fotos te maken naderhand. Begint het weer te regenen.. :no_mouth:

Gelukkig nog wel snel kunnen behandelen met een spray sealant.

Ik heb mijn auto nog nooit zo zien glimmen. En een hoop krasjes weggewerkt.

Volgens mij heb ik er een nieuwe hobby bij.
 
Mooi he, die voldoening als je lekker bezig bent geweest en je ziet het resultaat ;)

Zeker! Alleen die regen was minder. Ik was ongeduldig en wou graag vandaag aan de slag, maar de volgende keer zal ik een betere dag uitkiezen.

Welke spray sealant heb je gebruikt?

Bead Maker Paint Protectant. Fijn spul! Je zou er zo een slokje van nemen..