Een paar maanden geleden al gekocht en een paar weken geleden aangepast.
De eerste voorbereidingen voor regenwateropvang, filtering en een hydrofoor.
Er komen twee filters voor grof en fijn sediment (zand en zo) voor de pomp.
Een derde filterhuis heb ik voor of ontharding (mocht dat nodig zijn) of voor een carbonfilter.
Het gaat hier om de aanpassing van het filterhuis voor de laatste twee toepassingen.
Op de eerste foto de set zoals verkocht in de winkel. Het is feitelijk een zandfilter 90 mu.
Maar dan wel een big-flow met 1" aansluitingen.
Losse onderdelen met onthardingscartridge erbij. Dan is gelijk te zien dat het zandfilter aan de bovenzijde een grotere uitsparing heeft.
Origineel heeft twee ringen die niet aansluiten op de afmetingen van standard 10” cartridges.
Binnenring moest eruit, Dus dremel erin :ja
En ook de grote ring ingekort.
Klaar en gemonteerd.
De pomp heb ik al staan, het opvangvat (IBC) ook. Voor het beetje grondwerk dat nog nodig is wachten op een droge periode en een vrij weekend.
Goedkoop is het niet maar wel hardstikke leuk. En ik hoop dat het werkt.
Wordt vervolgd ….
Hans
De eerste voorbereidingen voor regenwateropvang, filtering en een hydrofoor.
Er komen twee filters voor grof en fijn sediment (zand en zo) voor de pomp.
Een derde filterhuis heb ik voor of ontharding (mocht dat nodig zijn) of voor een carbonfilter.
Het gaat hier om de aanpassing van het filterhuis voor de laatste twee toepassingen.
Op de eerste foto de set zoals verkocht in de winkel. Het is feitelijk een zandfilter 90 mu.
Maar dan wel een big-flow met 1" aansluitingen.
Losse onderdelen met onthardingscartridge erbij. Dan is gelijk te zien dat het zandfilter aan de bovenzijde een grotere uitsparing heeft.
Origineel heeft twee ringen die niet aansluiten op de afmetingen van standard 10” cartridges.
Binnenring moest eruit, Dus dremel erin :ja
En ook de grote ring ingekort.
Klaar en gemonteerd.
De pomp heb ik al staan, het opvangvat (IBC) ook. Voor het beetje grondwerk dat nog nodig is wachten op een droge periode en een vrij weekend.
Goedkoop is het niet maar wel hardstikke leuk. En ik hoop dat het werkt.
Wordt vervolgd ….
Hans