• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinder stelt zich voor!

Reinder

Detailing rookie
19 mei 2008
176
0
Hey hallo allemaal!

Tja, natuurlijk moet ik mij op dit forum aanmelden als ik al mijn spullen bij Tim haal :)

Ik heb (a.h.v. uitstekende hulp van Tim) mijn auto's al diverse beurten gegeven.

Naast gebruikelijke was-, klei-, wax- e& detailer beurten, ook:

- Antiswirl polishen met Meguiars G220
- Retouch van steenslag putjes en deur beschadiging (zijkant ivm deur tegen houten paal --> lak eraf) met lakstifjes en polijstpapier

Ik rij op dit moment een BMW 320D uit 2007 en een BMW Z4 3.0si uit 2004. Heerlijke auto's :)

De 320D heeft al een volledige cleanbeurt gehad (was 7 uur bezig). Het resultaat is dat ik nu met de vliegen op mijn motorkap en bumper niet meer hoef te zwoegen: door de dikke laag wax eronder, kan ik de vliegen er zo afspuiten met de HD reiniger. Erg fijn.

De Z4 heb ik nog niet onder handen genomen. Ik ben 2e eigenaar en ik bemerkte dat de vorige eigenaar de auto niet met de hand gewassen heeft (waarom automerken nou zeggen dat je gewoon door de wasstraat kan, snap ik niet). Het linnendak vertoont gelukkig geen sporen/slijtage van de wasstraat, maar de lak daarentegen heeft de nodige wasswirls + hologrammetjes als de zon er direct op staat. Overigens valt dit alleen op bij mensen die er 'verstand' van hebben...\

De Z4 zal ik binnenkort dus helemaal onder handen gaan nemen. Ik zal hier een totale review van maken inclusief foto´tjes en filmpje.

P.s: ik ben er nog niet helemaal uit wat nou de beste behandeling is voor mijn linnen/fabric dak. Ik heb een hele tijd Raggtopp gebruikt. Alhoewel het zeer goed onderhoudt en impregneert, werd mijn dak wat vettig. Het kan overigens zijn dat ik gewoon 'teveel van het goede' gebruikte, waardoor het dak vettig werd. Ik ga binnenkort even het setje van Autoglym gebruiken. Het impregneer van Autoglym werkte goed op de skibroek van mijn vrouw :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum! Zou je je foto's willen aanpassen naar 800x600 pixels? *Bedankt!*
Wel een mooie bolide hoor!
 
Sow wat een brute velgen onder de Z4! Heftig zeg! Leuk, "vieze plaatjes" posten... ;) Is inderdaad weer es wat anders en in dit geval nog toegestaan ook, hehehehe!

Welkom ook namens moi.
 
Freaky1975 zei:
Sow wat een brute velgen onder de Z4! Heftig zeg! Welkom ook namens moi.

Nou weet je wat het mooie is: gewoon originele BMW velgen. Volgens mij zijn ze met de Coupé gekomen, maar ik vond ze zelf ook niet misstaan onder de Roadster. De meeste originele velgen voor de Z4 vind ik niet. Alleen dit setje en een setje met 5 dikke spaken van zo'n 6cm in t vierkant.

Dank je wel :)
 
Mooie wagens hoor! Heb toevallig afgelopen vorige week in de Z4 van een collega van me gereden. Moet zeggen rijdt erg lekker!
 
De coupé van nieuw forumlid Doofus heeft de einge andere stoere velgen voor een Z4, maar dat zijn vast de velgen die je bedoelde. Die van jou had ik alleen nog nooit gezien en vind ze er wonderwel fantastisch bijpassen, ondanks het feit dat je ze niet echt subtiel kunt noemen! ;)
 
Freaky1975 zei:
ondanks het feit dat je ze niet echt subtiel kunt noemen! ;)

Nou heb ik die foto's wel bewerkt heh, waardoor de omgeving nog donkerder is, maar de velgen nèt even iets lichter lijken :)

Die foto's speciaal gemaakt om even nadruk te leggen op slechte weer en accent op velgen te leggen. Ik vind de spaken een beetje pijlpunten :)
 
Reinder zei:
Freaky1975 zei:
ondanks het feit dat je ze niet echt subtiel kunt noemen! ;)

Nou heb ik die foto's wel bewerkt heh, waardoor de omgeving nog donkerder is, maar de velgen nèt even iets lichter lijken :)

Die foto's speciaal gemaakt om even nadruk te leggen op slechte weer en accent op velgen te leggen. Ik vind de spaken een beetje pijlpunten :)

Ja, inderdaad, een hoog "middeleeuwen meets high-tech"-gehalte... Nog steeds stoer, ondanks je "bekentenis" m.b.t. het retoucheren van de foto... ;)
 
Zolang je onbewerkte foto's plaatst in je eventuele show-off topics, dan heb ik er geen moeite mee :)^