• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen cabrioletdak

Texpert

Detailing trainee
10 okt 2010
3
47
47
Beste mensen,

Hoewel ik niet zo'n detailer ben als de meeste is het allemaal wel mooi te zien hoe sommige projecten er na behandeling uitzien:cool

Met betrekking tot een aan te schaffen auto daarom het volgende;

Het betreft een cabriolet met donkerrood dak. Het dak heeft een 3-tal beschadigingen maar die vallen niet zo ernstig op, althans wanneer de rest van het dak toonbaar is. Probleem is dat het dak wat "smoezelig" eruit ziet. Zal wellicht ook aan de rode kleur liggen, maar iedere verbetering is één. Een flinke schoonmaakbeurt zal wellicht al veel helpen hoop ik, maar ben even bezig op te zoeken wat hierbij het beste benodigd is. Het dak zelf is wel al 15 jaar oud, dus té enthiousast met hogedrukreinigers, extractors etc wil ik wel enigzins voorkomen om doorlekken binnen de perken te houden. Normaal gezien is het makkelijker het dak te vervangen uiteraard, maar het bereft hier géén dagelijkse gebruiksauto (puur hobby dus weinig rijden in regen etc) en het dak laten maken is een prijstechnisch pittige aangelegenheid aangezien er nauwelijks bedrijven bekend zijn met deze auto's (zijn er 1000 van geproduceerd ooit).

005_5.webp

Ik wacht de tips af, waarvoor alvast mijn dank en veel glimmende km's gewenst!

Grt, Texpert

Texpert, als in:

Mini Cooper S 1999
Peugeot 407 SW HDiF 2005
Peugeot Expert HDiF 2009
Formely owned Peugeot 206 SW, 206 XS, 206 GT, 307 XS
"Peugeot addict"

?

Voor het reinigen kun je een extractor gebruiken met het daarbij behorende produkt zoals Meguiars APC Plus.

Een alternatief is een middelharde borstel (het ouderwetse nagelborsteltje) nemen, Megs APC Plus of groene zeep en het dak hiermee behandelen.

Kijk HIER eens. ;)

Goede producten om het dak na behandeling te beschemen vind je HIER

Even niet naar de naam kijken en deze borstel met paardenhaar nemen.

Op een doek van 15 jaar oud is een nagelborstel misschien teveel van het goede.

Hans