• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen na diesellekkage

MarioT

Detailing trainee
24 apr 2020
6
32
Ik heb helaas een behoorlijke diesellekkage gehad met mijn Fiat Ducato (camper). Het bleek dat de behuizing van het brandstoffilter niet goed zat. Gevolg is dat er onder het rijden veel diesel in het motorruim en onder de bodem naar achteren is gelopen. Resultaat: een stevig naar diesel stinkende camper, geen pretje als je er een heel weekend in moet zitten. Ok zal dit dus moeten gaan reinigen en zou graag tips van de.experts willen waarmee en hoe ik dat het beste kan doen.
 
Stoomcleaner en dan liefst op een brug, zodat je er bij kan.
Anders meerdere keren van onderen foamen en lekker lang laten zitten
Erna een flinke rit in de regen ...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het met een foam in een wasbox kunnen doen maar dan moet ik wel een handspuit.gebuiken. Ik heb gelezen dat een hand spuit minder effectief schuim geeft maar ik kan dit niet op mijn oprit doen. Is er een bepaald type foam wat ik het beste kan gebruiken? Daarbij hoef ik mij niet druk te maken om een waslaag, de diesel verontreiniging moet er zo goed mogelijk af, dat is nu het belangrijkste. Mogelijk dat ik het vaker wil gebruiken en wilde.toch ook een foamlans voor de hogedrukspuit dus als het in beide zou kunnen zou mooi zijn
 
Laatst bewerkt:
Foam heeft het voordeel dat het wat langer blijft zitten en het kruipt minder waar je het niet wilt hebben (schroefdraad etc)
APC kan ook prima, (in handspuit of in foamlans) kan je ook sterkere verhouding maken. Maar dan wel goed naspoelen.

Merk is niet belangrijk Als er maar een ontvetter tegenaan komt.
 
Dank voor de info, ga op onderzoek. Ik neig naar een goede ontvettende apc, hoe lang moet dit inwerken? Wil het met een drukspuit inspuiten onder de.motorkap waar het filter het meest gelekt heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou Bilthamber Surfex HD nemen, verdunnen 1:10 of 1:5 in pompsprayer of foamer. Borstelen of kwasten waar kan en daarna goed schoonspoelen.