• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigingsmiddel/reinigingsvloeistof Numatic George

nova_niek

Detailing chief
23 sep 2015
162
103
59
Goedemorgen allemaal,

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een reinigingsmiddel dat ik kan gebruiken in mijn zojuist aangeschafte Numatic George.

Ik wil de machine gebruiken om de stoelen en de vloerbekleding te reinigen. Alvast bedankt voor de tips!


Mogelijk dat dit 100x is beantwoord hier, maar de zoekfunctie van tapatalk laat mij in de steek. In dat geval: excuses.
 
Valet Pro Classic Carpet Cleaner is absoluut een aanrader.
Er wordt wel vaak aangeraden om gewoon warm water in de extractor te doen en de bekleding met (verdund) product in te spuiten.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Valet Pro Classic Carpet Cleaner is absoluut een aanrader.
Er wordt wel vaak aangeraden om gewoon warm water in de extractor te doen en de bekleding met (verdund) product in te spuiten.
Onlangs las ik dat het vooraf inborstelen van apc of tapijtreiniger ook goede c.q. betere resultaten geeft.

Dank voor de tips en de snelle reacties mannen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
De keren dat ik de George erbij pak, koop ik in de bouwmarkt H* tapijtreiniger... deze werkt ook prima en schuimt ook nauwelijks evenals de Meguiars APC Plus.

Ik vul ook een fles en dan vernevel ik eerst bv de bekleding, tapijt of automat en dan borstel ik die in, daarna de George erbij en spuiten en zuigen maar:p
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Staat bij mij in de handleiding van de Bissell en zelf op het tankje gedrukt met vulstreepje. Werkt ook prima eigenlijk, zou zo geen nadeel weten.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Valt mij op dat de helft van de mensen spoelt met product i.p.v. met schoon water. Is daar een reden voor?

Ik doe het meestal in twee etappes, tank gemixt met water en schoonmaakmiddel en de volgende tank met alleen water...
een mix van water en schoonmaakmiddel maakt beter schoon dan alleen water, dat is de reden, de tweede extractie met alleen water is tevens om residu te verwijderen
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en Rémon
Staat bij mij in de handleiding van de Bissell en zelf op het tankje gedrukt met vulstreepje. Werkt ook prima eigenlijk, zou zo geen nadeel weten.
Ik zou denken aan residu van het product.

Ik doe het meestal in twee etappes, tank gemixt met water en schoonmaakmiddel en de volgende tank met alleen water...
een mix van water en schoonmaakmiddel maakt beter schoon dan alleen water, dat is de reden, de tweede extractie met alleen water is tevens om residu te verwijderen
Ik snap dat een sopje beter reinigt dan alleen water. ;) Maar jij spuit eerst een sopje met een sprayfles o.i.d. om te gaan borstelen, dan nog meer product sprayen met de machine en tegelijk afzuigen, als laatste schoon water in de tank om te spoelen en afzuigen?

Dan blijft er inderdaad geen residu meer over.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
De keren dat ik de George erbij pak, koop ik in de bouwmarkt H* tapijtreiniger... deze werkt ook prima en schuimt ook nauwelijks evenals de Meguiars APC Plus.

Ik vul ook een fles en dan vernevel ik eerst bv de bekleding, tapijt of automat en dan borstel ik die in, daarna de George erbij en spuiten en zuigen maar:p
Doe jij de H* tapijtreiniger in een spraybottle of gebruik je daar wat anders in?
 
Ik maak inderdaad een spraybottle met H* en daarmee nevel ik de bekleding in, dan borstel ik het met de Monello en Meguiar’s borstels. Daarna ga ik er met de George overheen, tank gevuld met tapijtteiniger en nadien nog eens maar dan met een tank warm water gevuld
 
H* is in de basis vaak erg chemisch spul, waarbij van een X % niet bekend is of het schadelijk is.
Tapijtreiniger bevat zelfs pesticiden en ook chloor.
H* doet wat het beloofd omdat het vol chloor zit.
Oftewel: een milde waarschuwing voor het gebruiken van HG producten. Ik vermijd het liever.