• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reload vraagje: mag dit over trims en op de ruiten?

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Luitjes,

Ik kan het niet nalaten al na te denken over de eerste wasbeurt als de dooi invalt. Ik wil dan na wassen even een oppeppertje geven. Nu kan ik gewoon de QuickWax van poorboys gebruiken maar ik wil wel eens die Reload proberen.

De vraag die ik heb is of dit product gewoon over de trims heen kan zonder witte waas te geven? Ik las dat het ook over de ruiten heen kon. Al las ik daar geen entousiaste geluiden over.

Maar de hamvraag kan ik het gewoon over de trims heen aanbrengen? Dat scheelt weer tijd.

Hoor graag van jullie,
GdV

Op de voorruit gaat het hier ook uitstekend, wellicht niet zo spectaculair als een Rain Repellant, maar hier rijden we met 5 verschillende auto's rond met Reload op de voorruit.

Hoi,

Ik hoor dus wel van jullie dat het over de ruiten kan,...... maar niet nadrukkelijk dat trims hier niet wit van uitslaan.......;)

Ik wil dus echt dat ik het snel zonder op allerlei zwarte randjes en rubbers hoef te letten het op een supervezelspons/applicator/poetsdoek kan spuiten en op de auto kan aanbrengen. Uitpoesten en klaar voor twee maanden......

Of is dat te veel gehoopt?

Groetejes

Nee, zoals ik al zei:
JA je kunt het zo gebruiken op trims!
GEEN witte uitslag (bij mij althans nog nooit gebeurd..)
Let wel, het heeft GEEN voedende werking op trims..!

Oke,! dat is mooi. Dan kun je snel werken. het zou toch inderdaad ideaal zijn als je voor bescherming en glans één product hebt. Dit lijkt er al bijna op. Nu nog zelf even ervaren.

Geeft het wel glans op de trims? of zien die er na behandelen nog hetzelfde uit als daarvoor?

Maar het klinkt wel als "my kind of thing". Alhoewel tweemaal per jaar lekker buiten me tuut in de colli 915 zetten wel een vaste bezigheid zal blijven. Lekker "zen, wax in wax out".

Maar voor de rest moet het helaas snel en effectief.

Bedankt Tim,

Als het weer gaat dooien dan zal ik na het wassen de tuut eens in de reload zetten. Want tijdens de sneeuwdagen veel op de grote weg gezeten. Buiten het feit dat hij dus een uitgebreid pekelbad heeft gekregen heb ik ook de (antivries)ruitensproeier veel moeten gebruiken. Wel het lijkt mij dat dat spul niet veel van de waxlaag overlaat.

Is om eens te proberen zo'n proefflaconnetje van 100 ml voldoende om mijn bescheiden C3 te behandelen?

Groeten GdV

Dat is voldoende voor je C3. Ik heb de proefflacon van 50 ml gebruikt op een C2 en daar heb ik nu nog ca. 10 ml van over en dan weet ik zeker dat het veel zuiniger had gekund. Voor de rest: wat een topproduct! ik bestel de grote fles bij mn volgende bestelling

Beste forumleden,

Afgelopen vrijdag had ik eindelijk een dagje vrij. Natuurlijk te veel te doen. Even snel de winterbanden laten omruilen voor de zomerbanden en daarna snel thuis de auto wassen. Man Man Man, hoe vuil kan een kleine auto zijn.....Ik ben van begin tot eind twee uur bezig geweest. Ik heb de auto afgespoten en daarna met (twee emmer) met een washmitt gewassen met Meguiars Gold Class. Er kwam echt veel vuil van de auto af. Ik had de wieldeksels (heb geen lichtmetalen velgen) met een borstel en wat gewoon reinigingsmiddel schoongemaakt. Na schoonspuiten heb ik de auto met een supervezeldoek gedroogd. Ik heb ook de binnenkanten van de deuren en deurlijsten gereinigd. Ik was echt een uur bezig. Daarna heb ik met een grote supervezelspons (action) de Reload aangebracht.

Ik heb die reload op die spons gespoten en niet op de lak van de auto zelf. Het waaide af en toe flink en dan waait de helft weg. ik heb ook de ramen (binnen en buiten) met relaod gedaan. Hierna ben ik een bakkie gaan doe en een boterhammetje gegeten........Tot slot heb ik met een schone supervezeldoek alles uitgepoetst.

Het dient gezegd dat de reload een nette glans aan de auto geeft. Maar niet in de orde van wassen, kleien, Collinite 915. De ramen blijven na uitpoetsen streeploos en glanzen mooi en zijn goed helder (ook s'avonds) Ook de zwarte delen zien er netjes donker uit! inderdaad een nette matte glans.

Ook nu na een dag of drie als ik over de auto wrijf (ja dat doe ik) voel je dat er iets op zit. Als ik mijn vingers daarna over elkaar wrijf dan voel je dat er iets glads op je vingers zit. De auto glimt netjes (inderdaad een harde sealant glans).

De volgende dag zag ik dat het geregend had en op de auto is een nette beading te zien. Maar ook dat een vogel klaarblijkelijk ook een schoon toilet wil en dus mijn auto bescheten had. En dan krijg ik wel snel de neiging die reload te gebruiken als quick detailer. En dat heb ik ook gedaan. Paar sprays op een supervezel en die vogelstront afnemen. Doek omdraaien en uitwrijven. Ziet er daarna weer netjes uit.
Maar ik weet niet of ik die reload dan niet misbruik voor iets waar je ook een goedkoper product voor kan gebruiken. Een liter QD+ kost de helft van een liter reload. en daarmee kan ik ook die vogelpoep weghalen.

Maar nu de hamvraag vind ik het een goed product? Ja!. De tijd moet leren hoe lang het blijft zitten. Zou ik het weer kopen? Dat weet ik nog niet. Als de duurzaamheid goed is Ja. Als na een week of twee ik zie dat het ""over"" is dan schaf ik weer QD+ aan want ook dat geeft een hele mooie glans en de lak wordt daarmee iets gladder dan reload vind ik. Oke dan heb ik wel wat anders nodig voor de trims want die doe ik niet met QD+ want ikvind dat ze er toch wittig van uitslaan.

Reload vind ik dus een heel goed product. Vooral dat de ramen zo helder werden vond ik een pre.

Nu een maand of twee wachten en dan hak ik de knoop door of ik het weer koop of niet.

Groeten GdV

Gewoon Poorboy's S&W bijvoorbeeld voor de bird-droppings, en de Reload als spray sealant! :)
2 maanden is makkelijk haalbaar kan ik uit ervaring vertellen ;)

Beste Heren,

Hier even tussendoor een update om mijn ervaring met Reload met jullie te delen. Het is nu dik een maand verder sinds ik de hele auto in de reload heb gezet. Het heeft de laatste dagen flink geregend en dan is het goed te zien hoe deze sealant zich houdt. Wel tot nu toe is zelfs op een niet meer schone lak (ik heb hem sinds die tijd niet meer gewassen) de beading heel goed. Geen hele kleine sterk afgeronde druppels maar wel heel duidelijk een goede overall waterafstotendheid. Dus wat grotere grillige druppels, maar die zitten wel egaal over de hele auto.

In eerste instantie was de waterafstotendheid van de voorruit ook heel goed maar dat is op de plaats waar de ruitenwisser zit nu wel weg. Wat wel prettig is is dat de ruitenwissers heel soepel over de voorruit glijden.

De glans is heel netjes. Maar het dient gezegd dat deze auto eigenlijk zijn eerste echte polijst/poets beurt nog moet krijgen. Vanuit de dealer is er destijds niets gedaan hij was toen ronduit vies.

Maar tot nu toe moet het mij van het hart dat de reload zich tot nu toe uitstekend bewijst.

Groeten GdV

Hoi Luitjes,

Inmiddels zben ik twee maanden verder. Ik heb afgelopen hemelvaart weekeind heen en weer gereden naar Zell am See in oostenrijk. Toch zo'n 2044 km bij elkaar. Op de heenreis leek het wel of ik tussen de vliegen door had gereden want de auto was nog brandschoon na de heenreis. De terugreis was wel anders en de voorkant is een vleigenkerhof. Dus mooi tijd voor een goede wasbeurt. Daarna kleien en als ik tijd heb met de DAP en finale op wit poetsen. Daarna de reload erover.

En ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat reload een heel goed product is dat het makkelijk een paar maanden uithoudt. Dus vandaag maar een liter besteld. En daarbij een jarrycan meguiars last touch. Lekker om bij je te hebben voor de vogelpoep en kleien. (en mijn vrouw vind het gewldig voor sommige oppervlaktes in huis.

Maar waar het om ging is dat ik de reload in de verlenging gooi. Ik weet niet of bij die 1000 ml een sprayer zit maar ik heb de 100 ml fles met sprayer nog en die is erg goed. Dus kan je hem mooi in een kleinere fles overdoen.

Groetjes GdV