• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

remonrace | Peugeot 307

remonrace

Detailing chief
25 jun 2008
234
85
M'n moeder is pedicure, een klant van haar vroeg zich af hoe het kon dat haar auto altijd zo blonk, ma heeft een goed woordje gedaan en zodoende m'n eerste particulier op de oprit!
Alle info die ik kreeg was dat hij van een oud vrouwtje was en vies was, en dat laastste was hij zeg, zelfs de mat lag verkeerd om. Heel veel krassen en deuken helaas.

Methode:
- Stofzuigen, waarna ik ging stofzuigen, om vervolgens weer stof te gaan zuigen, en stof te zuigen waarna ik ging stofzuigen
-Deurposten met APC 1:10
-APC 1:10 op alle kunsstoffen stukken
-Toyota Dashboard spray op deuren+dash
-APC 1:4 op velgen en banden
-Wassen met PB SS&S en Cobra The Bone
-2 Laagjes NXT 2.0 liquid
-Shining Monkey No Spitting tyre shine
-Bekleding met APC 1:10

Zat veel schade op de auto, de nadruk lag op het interieur en op de wax van de lak dus niks aan verdere lakbehandelingen gedaan behalve een paar krasjes met Scratch X gedaan.
4,5 uur bezig geweest, picca's:

IMG_0001-1.jpg

IMG_0002-2.jpg

IMG_0003-2.jpg

IMG_0004-1.jpg

IMG_0005-1.jpg

IMG_0006-1.jpg

IMG_0007-2.jpg

IMG_0008-2.jpg

IMG_0009-2.jpg

IMG_0010-2.jpg

IMG_0011-5.jpg

IMG_0012-3.jpg

IMG_0015-2.jpg

IMG_0017-1.jpg

IMG_0018-2.jpg

IMG_0019-2.jpg

IMG_0020-1.jpg

Gewassen:
IMG_0021-2.jpg

IMG_0023-2.jpg

IMG_0024-1.jpg

Gewaxt:
IMG_0030-2.jpg

IMG_0031-2.jpg

IMG_0032-2.jpg

IMG_0033-1.jpg

IMG_0034-1.jpg

IMG_0035-2.jpg

IMG_0036-2.jpg


Ben van plan in de toekomst meer van dit soort klusjes te doen (tu)
Waar ik wel van baalde was dat ik geen klei+UQD in huis had, er zat hier en daar wat hars op de auto die ik er dus niet vanaf kon krijgen. Gelukkig was mevrouw niet al te kritisch, ze luisterde nauwelijks naar m'n uitleg, maar dat moet nog wel verbeterd worden!

Comments?
 
Wat een bende dat interieur. Ik ga me dan altijd afvragen hoe het er daar thuis uitziet. Maar hij ziet er al een stuk beter uit zo.
 
Leuk projectje om te doen! De auto ziet er in ieder geval weer een heel stuk frisser uit als voorheen. Ik zelf zou in plaats van 2 laagjes NXT, wat eigenlijk meer een sealant is, maar 1 laagje hebben gedaan en deze toppen met een echte carnauba wax. Dat geeft toch net iets meer shine m.i! En zoals je zelf al zei... kleien is inderdaad eigenlijk onmisbaar!
 
@FRfreak: Zoals ik al aangaf was de auto van een oud vrouwtje, ze heeft problemen met haar rug en geen kinderen waardoor niemand in staat is de auto te onderhouden.

@Xizer: Tsjah, daar komt m'n grootste probleem, de wil is er maar de $ en producten zijn er nog niet ;)

Op nummer 1 staat klei, op 2 komt iets van een dressing voor de kunststoffen, daarna wordt 't sparen voor iets van een high-end wax of een excenter, maar dan zijn we alweer een tijdje verder.
 
Smerig,

Het ziet er inderdaad weer schitterd uit. Met de weinige middelen die je tot je beschikking had.

Gewoon sparen voor meer.

Gr. Jeroen
 
Goed bezig geweest, da's een hele verbetering, vraag is natuurlijk voor hoe lang idd. :D

remonrace zei:
de wil is er maar de $ en producten zijn er nog niet ;)

Op nummer 1 staat klei, op 2 komt iets van een dressing voor de kunststoffen, daarna wordt 't sparen voor iets van een high-end wax of een excenter, maar dan zijn we alweer een tijdje verder.

Hier heb ik ook lang mee lopen tobben, maar had uiteindelijk de makkelijkste oplossing gevonden. Van al het geld wat je verdient besteed je direct in de webshop om nieuwe spullen te halen die onmisbaar zijn. Na 3 a 4 auto's detailen heb je dan niet alleen een grote verzameling goede spullen, het heeft je dan ook in principe niks gekost (buiten je vrije tijd om natuurlijk), en vanaf dan kan je iedere keer weer wat nieuws gaan kopen.
 
Een resultaat waar je trots op kunt zijn. Wat smerig was ie. Als ik iedere dag in zo'n smerige auto zou stappen, is het bijna logisch dat je naar de pedicure moet .....