• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Remvloeistof velgen stappenplan

RFA

Detailing addict
19 nov 2017
10
60
31
Den Haag
Beste Carcleaners,

Sinds kort ben ik in het bezit van een "nieuwe" set aan velgen. Deze wil ik dan ook binnenkort onder mijn auto gaan plaatsen. Door het meelezen hier op het forum, ben ik tot verschillende inzichten gekomen zo ook voor mijn velgen. Ik wil deze dan ook gaan behandelen voordat ik ze ga plaatsen, aangezien er volgens mij wat remvloeistof op zit. Ik heb zelf de volgende stappen in gedachte en wil graag weten of ik stappen mis, en eventueel hoe jullie het zouden aanpakken:

1. Velgen wassen met auto shampoo
2. Gebruiken van Monello Non Ferro
3. Teer verwijderen met Citrus Tar and Glue Remover
4. Met Raffini Mezzo Polish proberen om wat krassen te verwijderen



Voor de zekerheid heb ik wat foto's toegevoegd zodat het duidelijk is waar het om gaat. Alvast bedankt voor het meedenken!

20180624_210318.jpg20180624_210251.jpg20180624_210257.jpg20180624_210327.jpg
 
Dat is geen remvloeistof maar gewoon remstof :p Remvloeistof kan ook gebeuren (hoewel onwaarschijnlijk met gemonteerde velgen) en vreet echt door/in de lak. Denk dat je met stap 2 dat beetje remstof er wel af moet krijgen als je het goed in-borstelt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en RFA
Dat is geen remvloeistof maar gewoon remstof :p Remvloeistof kan ook gebeuren (hoewel onwaarschijnlijk met gemonteerde velgen) en vreet echt door/in de lak. Denk dat je met stap 2 dat beetje remstof er wel af moet krijgen als je het goed in-borstelt.

Uiteraard, dit had remstof moeten zijn:oops::laughing:
 
Excuus voor de late reactie, maar een after foto vind ik altijd wel leuk hier op het forum. Ook nog vergeten om helaas een goede close up foto te maken... Maar ze staan er inmiddels een krappe 5 weken onder.

Alle stappen gevolgd behalve het aanbrengen van een coating. Dit is iets wat ik de volgende keer nog wel wil doen. Ik denk dat het hierbij een kwestie is van voldoende inlezen, en/of met iemand meekijken. Wellicht dat ik dit op de winterset uitprobeer voor de ervaring.

Rest mij de slot vraag, wat is wijsheid in het bijhouden van de velgen nu ze onder de auto zitten? Een velgenreiniger naar eigen keus icm de Non Ferro?
20180717_170642.jpgSnapchat-1072860161.jpg
 
Kwasten en een mitt ben ik van voorzien. Een borstel ben ik nog wel naar op zoek aanbevelingen zijn zeker welkom.

Een wax aanbrengen overweeg ik zeker ook als optie om alsnog iets van bescherming aan te breng, zijn er hierbij nog speciale punten waar ik expliciet moet letten?
 
Laatst bewerkt door een moderator: