• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio, update: Beading foto's

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.560
173
44
Doetinchem
Afgelopen vrijdag de nieuwe auto voor de vrouw opgehaald (deze ipv de Lupo), de keuze is gevallen op een Renault Clio van januari 2006

Hij is voorzien van o.a.

- 16" originele Renault velgen
- Cruise Control
- Airco
- Centrale vergrendeling met a.b.
- Lederen stuur, pookknop en handremhoes
- Stuurwielbediening

Als het een beetje meezit wil ik die deze week (nog vrij ;) ) nog detailen, alhoewel de Audi ook de nodige aandacht kan gebruiken :heart_eyes:

P10003441.jpg

P10003451.jpg

P10003461.jpg

P10003481.jpg

P10003511.jpg

P10003521.jpg

P10003531.jpg

P10003541.jpg

P10003551.jpg


Genoeg te doen, de nodige swirls...
P10003471.jpg
 
Leuke wagen, ook mooie kleur. Aan de swirls te zien heb je nog voldoende werk om deze strak te krijgen!
Veel succes en veilige kilometers ermee gewenst.
 
Even een update van deze Clio :ja

Een full detail stond al eerder in de planning, maar ja... soms komt het er gewoonweg niet van, dinsdag en woensdag dus wel :cool:

Dinsdag rond het middaguur ben ik begonnen aan de wielen en wielkasten, ik heb de wielen er stuk voor stuk afgehaald en schoon gemaakt met Meguairs Wheel Brightener en vervolgens heb ik de wielkasten ingespoten met APC+ van Meguairs, even borstelen en weer naspoelen

Nadat alle 4 de velgen en wielkasten waren gedaan heb ik de spullen klaar gezet om te foamen en wassen...

Foamen heb ik gedaan met SSF en wassen met Chemical Guys Glossworkz shampoo, kleien heb ik ditmaal overgeslagen omdat ik dit niet zo lang geleden nog had gedaan. Toen heb ik de auto gekleid en voorzien van een laagje Smartwax Concours :heart_eyes:

Afijn, hieronder even een impressie van het foamen, blijf het een leuke hobby vinden !

P1000660.jpg

P1000661.jpg

P1000662.jpg


Na het foamen en wassen, de auto gedroogd met een MD, daarna even de "schade" opnemen. Ik moet eerlijk zeggen dat de swirls zich lastig lieten zien en fotograveren, zelfs onder een bouwlamp van 500 watt...

P1000663.jpg

P1000667.jpg

P1000669.jpg


Uiteraard een testspot gedaan, in eerste instantie getracht met een groene Curved pad en Monello Finale de auto te lijf te gaan, maar dit gaf nét niet dat resultaat dat ik graag wou... toen de combi van een witte Curved polishing pad met Monello Mezzo en dat was gaf een bevredigend resultaat, zie hieronder :cool:

P1000671.jpg


Ik weet dat er mensen zijn die het tegenspreken, je kunt niet eindigen met een polishingpad en b.v. Mezzo, maar toch heb ik dit gedaan. Ditzelfde had ik altijd met SSR 2.5 op een polishingpad, voor mijn gevoel ging dit ook prima...w^^w

Daarna volgde mijn kennismaking met Poorboys Black Hole, klein beetje op een zwarte LC 6,5 pad en op standje 2-3 op de Flex aangebracht tot het product bijna doorzichtig werd, daarna afnemen en... :heart_eyes: spiegeltjeglad ! Wat geweldig !

Heel de auto op deze wijze gedaan, waarna de lak klaar was om zijn beschermlaagje in ontvangst te nemen, gekozen voor de Dodo Juice Purple Haze Pro

Terwijl dit aan het curen was, heb ik de binnenkant even verzorgd. Stofzuigen, dashboard en kunststof afnemen met een lichte verhouding APC en tot slot een lekker geurtje in de vorm van Chemical Guys Cocos...

P1000674.jpg


De velgen zijn voorzien van een laagje Poorboys Wheel Sealant, daarna heb ik alle ramen behandeld met Carlack68 glasverzegeling, toen was het zo langzamerhand wel weer tijd om de wax af te nemen... en foto's te maken van het resultaat ;)

P1000675.jpg

P1000676.jpg

P1000677.jpg

P1000678.jpg

P1000680.jpg

P1000681.jpg

P1000682.jpg

P1000683.jpg

P1000684.jpg

P1000685.jpg

P1000686.jpg

P1000687.jpg

P1000692.jpg

P1000693.jpg

P1000696.jpg

P1000697.jpg


Bedankt voor het lezen :cool:
 
Mooie flake pop in die kleur! Glans zit ook weer snor zoals we gewend zijn :-b

Vrouw blij?
 
Als je terug moest rijden naar diegene waarbij je hem gekocht heeft, dan heb je volgens mij direct een bijverdienste....knap resultaat:)^
 
Een heel mooie Clio met een diepe donkere kleur:cool:
Dit heb je heel mooi voor elkaar gekregen.
De waarde is waarschijnlijk serieus gestegen.....
Die Dodo Juice Purple Haze Pro doet ook goed zijn werk:)^