• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Renault Megane estate GT Line

de dokter

Detailing chief
13 jun 2011
41
90
Leeuwarden
Beste detailers en liefhebbers,

Vorige week hebben wij onze Citroen C4 VTS ingeruild op een Megane.
Uiteraard heb ik deze ongepoetst laten afleveren. De vorige eigenaar had al voldoende schade aangericht in de krasstraat. Duidelijk te zien. Er zijn nogal wat plekken waar groene aanslag te zien was. Hoe dan ook: geeft mij weer een goede gelegenheid om de spullen van zolder te halen.

Omdat ik alles buiten moet doen ben ik afhankelijk van het weer. Eerder had ik al foto's gemaakt van de klus aan de binnenkant. Vandaag zou ik de buitenkant doen. Helaas: weer regen. Wel leuk voor de beading na afloop. Maar niet als ik nog bezig ben.
Dus voor nu moeten jullie het even doen met de binnenkant. Zodra de buitenkant klaar is volgt een update.
Tips en tricks zijn overigens welkom!


Eerst maar eens een paar foto's van na het wassen:
image.jpeg
image.jpeg



Goed, de binnenkant:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Goed. Het beeld is wel duidelijk zo denk ik. Niet echt ernstig, toch wel een goed resultaat te behalen.

Toen aan de slag met APC (verdund 1-10 en 1-5 voor de grotere vervuiling)
Nieuwe kwast erbij en gaan. Voor mij de eerste keer dat ik met APC (de groene) aan de slag ga.
Nog nooit eerder mee gewerkt. Dacht niet dat het nodig was. Na deze klus kan ik het iedereen aanraden. Het is echt geweldig spul.

Goed: plaatjes:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg



En na het afnemen en na behandelen met Meguirs Leather conditioner (de stoelen en achterbank) ziet het er zo uit:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Uiteraard ook met de stofzuiger in de weer geweest.
De groene plekken zijn overigens ook verdwenen.
image.jpeg



Ook nog een start gemaakt met de motorruimte.
Tuinslang met sproeier, APC en kwast. Later afnemen / naspoelen etc.
Voor: (waterafvoeren zaten bijna verstopt. Rechts voor bij de ruitenwisser: een eikel, zo'n ding uit een boom inderdaad.
image.jpeg


En na:
image.jpeg



Dit was het voor nu. Als de buitenkant gedaan is dan volgt de rest.
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ziet er netjes uit! Heb je geen leder reiniger?
Want als ik het goed begrijp heb je het leer ook met apc schoongemaakt?
Als je niets anders hebt zou ik eerst apc meer verdunnen 1:20 ofzo, later pas geconcentreerder gebruiken op leer.
Maar beter is natuurlijk een leder reiniger.
 
  • Leuk
Reactions: de dokter
Erg mooie kleur dat blauw:cool: En ook het interieur mag er zeker wezen vooral na de schoonmaak;) Motorruimte ziet er ook weer als nieuw uit en ook ik ben benieuwd naar de foto's van het exterieur eindresultaat:)
 
  • Leuk
Reactions: de dokter
Netjes hoor!
Ook erg fijne auto om in te rijden, heb er wat kilometers mee mogen maken een aantal jaren geleden op stage. Heerlijk rustig en zuinig op de snelweg in de zesde versnelling. En absoluut niet traag. (1.5DCI)
 
  • Leuk
Reactions: de dokter
Bedankt allen!
Wij zijn er ook erg blij mee. De stoelen zitten net zo lekker als ze er uit zien.
De buitenkant komt na de vakantie. Het weer is niet echt uitnodigend helaas.
Na de vaak tie zal ook de binnenkant wel weer opnieuw moeten ben ik bang.... 300km met kids: snoepjes, koekjes, broodjes, zonnebrandolie.. Ach ja, zo blijf je wel lekker bezig.
 
Heb je het leer al in de bescherming staan?
Ik heb hetzelfde leer en moet zeggen met de bescherming er op is het makkelijker schoon te maken en de uitstraling een stuk luxer :)
Ik heb deze bescherming: Gyeon Q2 Leather Coat
Vind hem top werken op dit leer!
Ervoor even schoongemaakt met Gliptone leather intensive cleaner.
Let wel goed op bij het stof van de stoel waar je instapt... Ik heb hier nog geen goede oplossing voor gevonden tot nu toe, maar wordt snel vies!
 
Welke APC gebruik je?
Voor hele interieur +leder heb ik diadeem van procar.werkt zeer goed,daarna alles wel voeden natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G318H met Tapatalk