Afgelopen weekend stond er een 1-dags full detail gepland. Het betrof hier een Renault Scenic in de zeer dankbare kleur zwart....
s'Morgens vroeg (06:30 uur...) eerst m'n eigen spullen op de zaak gehaald. Daarna met gierende banden richting Alphen a/d Rijn gereden om @Dennis van der Willik op te pikken en dan door rijden naar Woerden.
Rond de klok van 8 uur arriveerde ook het 'slachtoffer' van vandaag, in dit geval een Renault Scenic in de zeer dankbare kleur zwart.
Na wat handjes schudden, kennis maken, wat koffie en sigaretten achterover getikt te hebben, begonnen aan de auto.
De auto bij aanvang:
Auto foamen met ValetPro Snow Foam Combo2 en wassen tijdens de regenbuien (stormachtig!)
Voor het foamen werden de velgen ingesprayed met Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200
Kleien werd gedaan met Dodo Juice, Angelwax en PB Spray&Wipe
Na het kleien en drogen komt de ware aard van de lak naar boven. Swirls, krassen, RDS, alles was aanwezig.
De lak werd in meerdere stappen gepolijst. Hiervoor werd gebruikt gemaakt van het volgende:
- DAP900
- Rupes mini
- Rupes Bigfoot Mark I & II
- Festool Shinex rotary
- diverse pads
- diverse polijstpasta's
Diverse voor en na foto's
Tijdens correctie proces. Let niet op de hologrammen....
Correctie na 1 hit...
Dennis en Mike geconcentreerd aan het werk...
Zo heurt het...
Glans en reflectie weer helemaal top.
Ook onder de motorkap werd de boel opgefrist. Apc en wat doeken en naderhand Meguiar's All Season Dressing.
Nadat de lak ontvet is met Nanolex EX, de wax aangebracht. In dit geval de Soft99 Fusso Coat Dark Wax 12 Moths. Het zag er allemaal prachtig uit, de lak diep zwart, de glans en reflectie absurd, lak snaar en snaar strak....
Nadat we hadden afgerond tegen de klok van 15:00 uur, werd de auto naar buiten gereden voor wat foto's te maken. Echter bij het openen van de overheaddeur, zagen we meteen dat het niet goed zat op de motorkap en bij nadere inspectie, ook de deuren. Allemaal vlekken, dondere banen, lichte marring enz. "Godverdomme, dus toch...."
Vertieft als we waren, de auto weer naar binnen gereden en daar meteen de Rupes Bigfoot met gele Rupes pad en finishing pasta alle delen die onder de vlekken zaten, opnieuw gepolijst.
Daarna deze wederom ontvet en ditmaal met de Surf City Barrier Reef Paste Wax (sorry @Jeroen...toch nog even 1 keertje gebruikt. ) de lak behandeld.
s'Morgens vroeg (06:30 uur...) eerst m'n eigen spullen op de zaak gehaald. Daarna met gierende banden richting Alphen a/d Rijn gereden om @Dennis van der Willik op te pikken en dan door rijden naar Woerden.
Rond de klok van 8 uur arriveerde ook het 'slachtoffer' van vandaag, in dit geval een Renault Scenic in de zeer dankbare kleur zwart.
Na wat handjes schudden, kennis maken, wat koffie en sigaretten achterover getikt te hebben, begonnen aan de auto.
De auto bij aanvang:
Auto foamen met ValetPro Snow Foam Combo2 en wassen tijdens de regenbuien (stormachtig!)
Voor het foamen werden de velgen ingesprayed met Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200
Kleien werd gedaan met Dodo Juice, Angelwax en PB Spray&Wipe
Na het kleien en drogen komt de ware aard van de lak naar boven. Swirls, krassen, RDS, alles was aanwezig.
De lak werd in meerdere stappen gepolijst. Hiervoor werd gebruikt gemaakt van het volgende:
- DAP900
- Rupes mini
- Rupes Bigfoot Mark I & II
- Festool Shinex rotary
- diverse pads
- diverse polijstpasta's
Diverse voor en na foto's
Tijdens correctie proces. Let niet op de hologrammen....
Correctie na 1 hit...
Dennis en Mike geconcentreerd aan het werk...
Zo heurt het...
Glans en reflectie weer helemaal top.
Ook onder de motorkap werd de boel opgefrist. Apc en wat doeken en naderhand Meguiar's All Season Dressing.
Nadat de lak ontvet is met Nanolex EX, de wax aangebracht. In dit geval de Soft99 Fusso Coat Dark Wax 12 Moths. Het zag er allemaal prachtig uit, de lak diep zwart, de glans en reflectie absurd, lak snaar en snaar strak....
Nadat we hadden afgerond tegen de klok van 15:00 uur, werd de auto naar buiten gereden voor wat foto's te maken. Echter bij het openen van de overheaddeur, zagen we meteen dat het niet goed zat op de motorkap en bij nadere inspectie, ook de deuren. Allemaal vlekken, dondere banen, lichte marring enz. "Godverdomme, dus toch...."
Vertieft als we waren, de auto weer naar binnen gereden en daar meteen de Rupes Bigfoot met gele Rupes pad en finishing pasta alle delen die onder de vlekken zaten, opnieuw gepolijst.
Daarna deze wederom ontvet en ditmaal met de Surf City Barrier Reef Paste Wax (sorry @Jeroen...toch nog even 1 keertje gebruikt. ) de lak behandeld.