• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reservewiel stinkt.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Volgens mevrouw nicknameless stinkt het reservewiel en dringt dit ook door in de kofferbak. Overigens ruik ik niet een overdreven rubber lucht tenzij ik met m'n neus tegen het wiel aan druk....

Ik heb de ruimte waarin het wiel ligt al geïnspecteerd op eventuele lekkages (niet waarneembaar, alles kurkdroog) en daarna schoon gemaakt met wat doeken en een flinke dosis APC.

Naderhand het reservewiel grondig gereinigd met Gyeon TireCleaner tot het schuim wit was.

20230205_114341.jpg


20230205_114824.jpg


Het viel me trouwens op dat de wangen van de band na het reinigen grijs werden???
20230212_141153.jpg


20230212_141211.jpg


50/50 behandeld met een tyre dressing.
20230212_142437.jpg


20230212_142634.jpg


20230212_143200.jpg


20230212_143055.jpg


Ligt het dan aan het reukvermogen van de wederhelft en overdrijft ze of is er meer aan de hand?
Je zou denken dat het rubber meer gaat stinken/ruiken in de zomer als het warm(er) is maar juist nu met deze koude(re) temperaturen is de geur erg aanwezig.

Mij stoort het niet zo maar mevrouw nicknameless wordt er gestoord van en wil geen boodschappen meer achterin de auto zetten anders stinkt alles naar rubber.

Kan het kwaad om het reservewiel in te pakken in een vuilniszak en dan weer terug onderin de kofferbak of gaat dit juist broeien?

Overigens is het wel het schoonste reservewiel wat ik ooit heb gezien :joy:
 
Ik heb geen reservewiel, dus geur kan ik niets over zeggen.
Dat wit uitslaan… dat doen m’n winterbanden ook altijd als ik ze schoonmaak. Twee keer Tire erop en het is weer over. Zomerband heeft er geen last van. Zal wel met samenstelling compound te maken hebben.
 
Een band kan voor een deel bestaan uit natuurlijk materiaal
dan heb je bij afsluiting de kans op broei

in een oud laken kan prima, niet gek kijken als je een bruine afdruk krijgt
ooit een motorband op die manier bewaard, krijg je het effect van de lijkwade van Turijn.
 
  • Leuk
Reactions: foxman en Cordoba
Dat je het juist nu ruikt, kan ook te maken hebben met een periode met vochtige lucht, waardoor de geur meer blijft hangen.

Mevrouw nicknameless is misschien meer gewend aan een kofferbak die naar detailproducten ruikt? Mijn ervaring is dat je het reservewiel niet of nauwelijks ruikt als het tapijt dat over het reservewiel ligt, gewoon een poosje op zijn plek blijft (als je net het tapijt omhoog gehad hebt omiets bij het reservewiel te doen, ruik je het wel soms, maar dat is eigenlijk bij iedere auto met een reservewiel in de kofferbak.
 
Ik zou haast zeggen was hem een paar keer met water met een dopje azijn, maar dat schijnt weer niet goed te zijn voor het rubber in de band.
Waarom laat je de band niet een tijd buiten staan in weer en wind, dan verwacht ik dat de lucht na enige tijd al minder sterk zal zijn, en tot die tijd voor noodgevallen een bandenreparatieset kopen of op de sloop voor weinig een oud reservewiel halen.
 
Het rubber kan inderdaad een beetje ruiken en als je er een beetje gevoelig voor bent is een vleugje genoeg.
Maar na het schoonmaak werk en de nieuwe dressing zal het een stuk beter zijn en kunnen de boodschappen weer achterin
zonder dat mevr. nicknameless het rubber zal ruiken (hopelijk ;)).
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless