• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Retcod's Opel Astra ST

Retcod

Detailing addict
29 dec 2012
291
50
Nieuwe auto, dus tijd voor een nieuw project-topic. De Passat heeft een paar weken geleden plaats gemaakt voor een nieuw Astra ST. Het gaat om een 1.6 CDTI in Cosmo uitvoering. Het is voor het eerst dat ik een nieuwe auto heb gekocht. Het blijft een hoop geld, maar ik hoop de komende jaren weer vooruit te kunnen. Zo stond ie er bij nadat ik 'm opgehaald had.

DSC_0520_zps4b195858.jpg


DSC_0524_zps7c96e133.jpg


Inmiddels zijn we bijna 5000 kilometer en twee reguliere wasbeurten verder en wordt het tijd voor een eerste detail. Kan ik meteen wat nieuwe spullen testen. Om te beginnen met de iFoam Snow Wash van DJ. Ik gebruikte hiervoor de Honeydew van GC, maar de iFoam werkt fijner. De Honeydowe was veel dikker en bleef aan de maatbeker plakken of zakte naar de bodem in de Gloria. De iFoam lost mooi op en geeft een goed schuim. Ik heb geen HD, dus moet me redden met de Foam Master. Dit is het resultaat van 30ml op 1 liter water (zwarte dingetje van de Gloria er in);

DSC_0539_zpsdzwmee6t.jpg


Bij 40ml/liter wordt het schuim te dik en lijkt de Gloria het niet meer te trekken. Verder heb ik de Non-Ferro getest. Het viel me wat tegen, maar ik denk dat het kwam omdat de auto echt nog schoon was. Vrijwel geen verkleuring, dus ook geen foto's gemaakt. Ook bij het kleien (Monello en Spray en Wipe) kwam er nauwelijks nog vervuiling af. Een rondje met de Brinkmann leerde dat er gelukkig vrijwel nog geen swirls te zien zijn!

DSC_0540_zpsfjs17lhl.jpg


Daarom een rondje DAP met Finale op zwart en Black Hole op rood. Toen ik daar mee klaar was, was de zon ook wat meer gaan schijnen. Ik was van pan om het af te maken met no 915 maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Ik heb gekozen voor de veel eenvoudiger te verwerken Natty's Liquid Blue die ook nog had staan. De banden kregen Q2M Tire. En na diverse trim en rubberprocdten waren mijn verwachtingen niet heel hoog meer, maar dit valt me tot nu erg mee. Het ruikt normaal, en het is goed en zuinig op te brengen. Bij dun opbrengen krijg je dit effect;

DSC_0545_zpslpriffwn.jpg


Maar na een half uurtje in de zon werd het dit;

DSC_0549_zpsbg6jhgom.jpg


Het lijkt inmiddels wat minder, maar ik vindt het behoorlijk glimmen. Goed dan wat foto's van het eindresultaat;

DSC_0556_zps2rmrovov.jpg


DSC_0554_zpsx1qqeyzx.jpg


DSC_0553_zpssw6bdhav.jpg


DSC_0552_zpsdjqlltcx.jpg


DSC_0558_zpseina63me.jpg



Misschien toch maar een verder kijken voor iets van Gyeon. De eerste indruk is positief.
 
Mooie auto. De cosmo is toch de meest luxe lijn van opel, na opc? Nonferro nog een keer de kans geven als de auto wat viezer is? Glimt inderdaad aardig de tyre van gyeon, nog steeds zo? Zelf ook wel benieuwd naar deze producten.
 
De cosmo zit wel lekker in de spulletjes ja :-D

De bandjes glimmen na 24 uur nog steeds als een malle. Ietsje minder was ook goed geweest. Ik zal even kijken hoe het zich ontwikkelt de komende periode en tzt wel even een nieuwe foto plaatsen.
 
Zoals beloofd even een update van de Q2M Tire. We zijn bijna twee weken en ruim 1500 km verder. De eerste week bleef de glans aanhouden en werd slechts langzaam minder. Na de heftige regen van de afgelopen dagen was de glans er echter wel af. Na een wasbeurtje vandaag staan de banden er zo bij;

DSC_0570_zpsa6t4oeak.jpg



Gewoon netjes, niet meer glimmend en niet te donker. Op de band is ook nog iets van beading te zien! We zullen eens kijken hoe het zich houdt. Volgende week eerst lekker op vakantie naar Frankrijk :)
 

Vergelijkbare onderwerpen