• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Collinite Mister Collins No. 520 Auto Detailer

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Een korte review van de Collinite Mister Collins No. 520 auto detailer.

Een 473ml fles zonder al teveel opsmuk, precies zoals we gewend zijn van Collinite.
Het label aan de voorzijde straalt een beetje old school uit en op de achterzijde de gebruiksaanwijzing.

De sprayer kan versteld worden in een nevel of een rechte straal. Zelf kies ik er voor om een nevel te gebruiken omdat dit een groter gebied raakt en zo minder verspild. Helaas kan (harde) wind er wel voor zorgen dat de nevel overal terecht komt behalve op de lak....maar daar heb ik geen last van aangezien ik binnen sta :D

20201220_111824.jpg


Volgens de gebruiksaanwijzing moet je een paar pufjes sprayen over een klein gebied: 3x3 ft. oftewel zo'n 90x90cm en daarna met een 2de schone doek afnemen voordat het product opdroogt.

Het product kan ook in de (volle) zo'n gebruikt worden, maar dat heeft niet mijn persoonlijke voorkeur, met geen een product trouwens.
Ook kan de 520 lichte swirls opvullen, maar dat kon ik helaas niet waarnemen. Nu is witte lak toch wel erg vergevingsgezind i.t.t. andere (donkere) lakken. (En ja, ik durf gerust toe te geven dat de Fab her en der swirls heeft...).



De lak voelt naderhand erg glad en zacht aan en met de glans zit het ook wel snor.

20201220_120521.jpg


20201220_120542.jpg


20201220_121947.jpg


20201220_122003.jpg


20201220_125114.jpg


20201220_125126.jpg


20201220_125137.jpg


20201220_125149.jpg


De plus en min punten:

+ standtijd...?
+ easy on, easy of
+ geen waas of streaks zoals bijvoorbeeld met Gyeon Cure of Waxaddict Fo Show spraywax
+ prijs
- geur
- standtijd...?

Waar te verkrijgen? Uiteraard in je favoriete webshop:
 
Je bent lekker aan het testen geslagen, Pat. :p

een paar pufjes sprayen over een klein gebied: 3x3 ft. oftewel zo'n 90x90cm en daarna met een 2de schone doek afnemen voordat het product opdroogt.
Een tweede schone doek om af te nemen... Begrijp ik dan goed dat ondanks dat je het product op de auto zou moeten sprayen, dat je het eigenlijk op een eerste doek hebt gespoten om het paneel mee in te wrijven en daarna met een tweede doek hebt afgenomen?

Hoe vond je het voedende effect? (Lastig te zien op een strakke witte auto, natuurlijk)
 
Een tweede schone doek om af te nemen... Begrijp ik dan goed dat ondanks dat je het product op de auto zou moeten sprayen, dat je het eigenlijk op een eerste doek hebt gespoten om het paneel mee in te wrijven en daarna met een tweede doek hebt afgenomen?
Nee, ik heb niets op een doek gespoten, het product rechtstreeks op de lak en met een doek verdeeld. Naderhand met een andere schone droge doek het residu afgenomen.

Hoe vond je het voedende effect?
Euhmmmmm, het is een polymeren en carnauba based product, geen voedend/glaze achtig product. Ik denk dat je in de war ben met het eventuele vullend vermogen zoals bijv. Black Hole, maar daar heb ik niets van gezien, zeker op witte lak is dat lastig te zien/ waar te nemen.
 
Naja, als je denkt aan detailers met toevoegingen zoals Red Mist / Cure / etc, die maken een donkere lak nét wat donkerder als het voeding kan gebruiken. Dat is wat ik met het ''voedende'' bedoelde. :p

.. ''De lak voelt naderhand erg glad en zacht aan en met de glans zit het ook wel snor.''

Ik gebruikte graag Cure omdat deze van de detailers met toevoegingen als enige echt wat voor mijn lak deed qua kleur/warmte. Daarna gebruikte ik graag Mothers's Wax - Showtime om dezelfde reden én omdat deze goedkoper was. Vandaar de vraag of je bij deze Colli ook dat ''voedende'' kon waarnemen.
 
Het product werkt prima, easy on, easy off...geen strepen...daarna erg waterafstotend en ik vind de geur zeker niet onaangenaam. Maakt geen vlekken op trims . Voor mij zeker een blijvertje...net als de wax van Collinite,
 
  • Leuk
Reactions: Esmid en Brad