• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Supernatural Merino Wheel Mitt

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Dodo Juice Supernatural Merino Wheel Mitt

wheelmitt003.jpg


Een tijd geleden gekocht maar nog geen tijd gehad om em eens uit te proberen. Vandaag had ik tijd en zin om mijn eigen wagen weer eens te wassen.

In de afgelopen 3 weken heeft de auto slechts 75 kilomter gereden, dus echt heel vies zijn de velgen niet.
De voorste velgen zijn iets viezer omdat ik achter geen remschijven + blokken heb, dus dat scheelt weer. :grinning:

Ook heb ik het 'voordeel' dat de velgen black chrome zijn, hierdoor is de vervuiling minder opvallend. ;)

Maar goed, zoals je ziet, zijn ze toch aardig vies.

wheelmitt001.jpg


wheelmitt002.jpg


Voor het reinigen heb ik enkel en alleen schoon water gebruikt.
wheelmitt004.jpg


Het is de bedoeling dat je 4 vingers in de mitt steekt en hem zo gebruikt.

De mitt nat, lijkt wel een verzopen marmot ... :grinning:
wheelmitt006.jpg


De kan goed tussen de spaken ermee komen, mits de spaken niet nog dichter op elkaar zijn.
wheelmitt007.jpg


Komt aardig wat vervuiling af.
wheelmitt008.jpg


Je kan er ook makkelijk mee aan de achterkant van de velgen komen.

Helaas kom je niet ver genoeg om het velgbed schoon te maken. In mijn geval heb ik of te grote handen of de spaken die te ver op elkaar staan. In geval van velgen met weinig spaken, zou dit wel moeten kunnen.

Netjes schoon weer.
wheelmitt011.jpg


Helaas (of juist niet) heeft Dodo er voor gekozen om de mitt wit (aha, vandaar Supernatural :idee ) te maken. De vervuiling is er nagenoeg niet meer uit te krijgen.
Persoonlijk had ik dan nog liever gezien dat ze de vacht hadden gemaakt van hetzelfde gekleurde wol als de Wookie

Mitt na gebruik.
wheelmitt012.jpg


Even flink schudden en de mitt is weer redelijk toonbaar.
wheelmitt013.jpg


De mitt lust een aardige slok water! Voordeel is dat vuiligheid makkelijk wegspoelt.
Het restant water na gebruik.
wheelmitt014.jpg


En weer netjes schoon.
wheelmitt015.jpg


De velgen maak ik droog met een oude Meguiars Watermagnet. Er komt met name nog veel vervuiling af van het velgbed.
Toch zit hier en daar nog wat vuiligheid, getuige de vlekken op de doek


Conclusie:

+
- goedkoop naar Dodo maatstaven
- meer kracht mee te zetten (in vergelijking met een EZ brush o.i.d.)
- meer gevoel bij het schoonmaken van de velgen
- neemt veel water op
- perfect geschikt voor licht vervuilde velgen

-
- past niet om je hand heen
- verkleuring
- droogtijd (want wol, binnenkant leer)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
focusio's uitvinding (dichtgestikte microvezeldoek) werkt bij mijn inziens beter....is groot genoeg om heel het velgbed mee te nemen....is ongeveer 40 cm lang.
 
Mooie review:cool: Ik zat er aan te denken om deze ook te halen....


corsawim zei:
focusio's uitvinding (dichtgestikte microvezeldoek) werkt bij mijn inziens beter....is groot genoeg om heel het velgbed mee te nemen....is ongeveer 40 cm lang.

Kun je daar iets meer over vertellen?
 
Prima review, en goed de kritische kant (niet schoonworden vd mitt, blijft nog vuil zitten gezien de droogdoek) in beeld gebracht.

Wellicht dat een 'gewone' washmitt net zo goed werkt?
 
Tinus,

Ik heb een gewone Meguiars washmitt. Deze werkt ook gewoon goed, alleen is deze soms te groot/onhandig.

Vandaar ik de Dodo mitt erbij gekocht had. ;)
 
Hollywood zei:
...Kun je daar iets meer over vertellen?

Neem een gewone MF doek (niet de hele dunne, de Sorbo is bijv wat dikker)
Vouw dubbel en stik langs één korte en een lange kant net langs de rand alles vast.
Draai binnenste buiten (naad naar binnen) en stik aan de smalle dichte zijde in het midden een stukje zo lang als je vingers.
Nu heb je een dunne "Mister pink"

Hans
 
Vorige week zelf geprobeerd. Ik vind het een geweldig ding. Mijn velgen waren veel viezer maar kreeg de mitt gewoon netjes schoon (wel met Bathe gewassen).
Uiteraard verwacht ik niet dat ie zo mooi wit blijft maar je watermagnet is dan ook niet zo mooi geel ;)

Had verwacht dat als je achter een spaak ging dat de mitt bleef steken maar juist omdat het wol is blijft die mooi plakken aan je vingers.
Ik vind het een ideaal ding!
 
Deze washmitt gaat hier ook in huis komen, dit omdat ik inox randen heb waar al krasjes opkomen van er enkel maar naar te kijken.
Met deze mitt zal ik beter in hoekjes kunnen dan de MF of andere schaap washmitts die ik heb, omdat die te groot en lomp zijn om overal netjes bij te kunnen.
Zal deze mitt ook enkel gebruiken voor het frontgedeelte, voor het velgbed blijft een borstel handiger.

Dat de mitt niet mooi te houden is lijkt me normaal, wit is geen kleur om velgen mee te poetsen.
Maar goed daar zal ik niet van wakker liggen of die nu wit blijft of bruin/zwart word na een tijdje...
Ding dient tenslotte om mee te werken, en niet voor het oog.

Ik ben vooral benieuwd naar de binnenvoering en stikwerk, dat is meeestal een afknapper na een tijdje.
Maar verwacht van dodo wel nette kwaliteit zoals de rest van hun producten.
 
Is meestal ook wel te verwachten.
Dat je hem niet helemaal zo schoon krijgt omdat het toch wel erg in vreet het remstof.

Maar veder wel een leuke dingtje.. :)
 
Dat remstof tegenwoordig is echt kl...te. Je velgen helemaal netjes gemaakt....een paar kilometers rijden....een paar keer remmen voor verkeerslichten....drempels en files....en ze zijn weeral smerig :eek:


Diegene die daar in de toekomst iets tegen vind, die verdient een medaille:ja
 
Daar is een oplossing voor: green stuff remblokken.
Ze gaan niet lang mee maar als je schone velgen belangrijker vind.....
 
jim zei:
Ik ben vooral benieuwd naar de binnenvoering en stikwerk, dat is meeestal een afknapper na een tijdje.
Maar verwacht van dodo wel nette kwaliteit zoals de rest van hun producten.

Bij deze de foto.

De binnenkant ziet er goed uit, de naden zijn flink stevig gestikt.

26072010546.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Einsteinova