• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Gyeon Preserve en Vinyl Cleaner

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
749
153
29
Amerongen
Vanmorgen de nieuwe Gyeon producten binnengekomen, kon niet wachten om ze te gebruiken dus hierbij gelijk een review er van. Bij deze de combinatie van de Vinyl Cleaner en de Preserve. Beiden producten voor kunststof delen, zowel voor het interieur als het exterieur.

Bij mijn Peugeot heb ik het op een deurpaneel geprobeerd, welke al een tijd niet meer behandeld was.

Hierbij een foto van het paneel voor behandeling:
Foto 16-12-16 12 30 16.jpg


Behoorlijk vies dus. Allereerst de Vinyl cleaner gebruikt, dit gaf het volgende resultaat:
Foto 16-12-16 12 48 46.jpg


Al een stuk beter dus. Hierna tijd om het paneel te dressen met de Preserve, dit gaf het volgende resultaat:
Foto 16-12-16 13 04 42.jpg


Ik ben erg tevreden over de producten, ze glimmen wel een beetje, maar dat komt deels ook door het materiaal waarop ik het gebruikt heb. Met bijvoorbeeld Poorboy's Natural Look krijg ik het zelfde resultaat. Ik ben erg benieuwd naar de standtijd van deze producten.

Ik kan concluderen dat de vinyl cleaner goed reinigd, vergelijkbaar met de Nanolex cleaner. Ook aan dit product zit amper geur. Bij de preserve is het belangrijk dat je handschoenen draagt, je handen worden er namelijk erg plakkerig van (je brengt het aan met een kortharige microvezeldoek). Ik ben erg benieuwd naar de standtijd hiervan.
 
Deurpaneel ziet er weer erg netjes uit;) Ben benieuwd of dit product ook vlekken geeft zodra het nat (regen) word?:)
 
Wel jammer dat je handen er plakkerig van worden. Ik gebruik sinds kort graag Waxaddict interieur spul, beetje sterke geur maar wel supermat resultaat en niet voelbaar dat er iets op zit.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
De cleaner doet goed zijn werk zo te zien.
De Preserve glimt wat mij betreft te veel, die zou ik zelf niet kopen.

Bedankt voor de review!
 
Dat die glimt lig wel heel erg aan het materiaal hoor... natural look en die van hubikote glimmen ook erg op mijn deuren. Op mijn dashboard enzo valt het heel erg mee.
 
Is er al een update wat betreft de eventuele regenvlekken?:) Hebben nu toch wel regen genoeg gehad om het te testen haha;)
 
Jup! Vlekt totaal niet. Zelfs op de plek waar ik mijn arm altijd leg tijdens het rijden ziet het er nog goed uit. Dat is met bijvoorbeeld poorboys natural look heel anders.
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Twee maanden later zit de preserve er nog steeds redelijk op. Enkel op plekken waar ik de deur meestal vastpak begint het nu wat minder te worden. Zal binnenkort een foto er bij plaatsen.
 
  • Leuk
Reactions: FredFR1908 en RoyR