• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Meguiars Ultimate Fast finish

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
1.914
173
Averbode
Ik heb dit product al een tijdje op mijn rek staan.
Tijd om het eens uit te testen.

Het testobject is mijn eigen wagen.
Deze zou eigenlijk begin april volledig gepolijst en gecoat (pure en Cancoat) worden, samen met een kennis.
Vanwege Corona is dit er helaas niet van gekomen.

Deze detail hebben jullie dus nog tegoed.

De wagen wordt meestal wekelijks gewassen. Zo ook vandaag.

De lak van de wagen is niet volledig zuiver en dat voel je. Een klei - en een polijstbeurtje kan de wagen wel gebruiken.
De lak voelt niet echt zacht en glad aan.
Hier had ik vandaag echter niet genoeg tijd voor!

Na het wassen heb ik de lak goed ontvet met Nanolex Ex.

IMG_8828.jpg


De kit bestaat uit een spuitbus van ongeveer 300ml en een zeer zachte MF doek van goede kwaliteit en dit voor een prijs van €29,99

Adjustments.jpg


Na het ontvetten, was het tijd om de lsp aan te brengen.
Dit is kinderspel. Je spuit op de bijgeleverde mf doek en wrijft dan over het paneel.
Ik heb hier een tweede mf doek gebruikt om het product af te nemen.
Makkelijker kan niet!
Het doet een beetje denken aan Gyeon Cancoat, maar dan zonder de SiO2.

Dit is een product op basis van polymeren. Het komt ook niet zo nauw qua applicatie als de Gyeon CanCoat.

IMG_8829.jpg


Het resultaat na het afnemen is een lekker glad oppervlak. Een beetje zoals bij Gyeon Cure.

Op een kwartiertje was de gehele wagen “gewaxt” (zoals Meguiars het noemt).

Het resultaat mag er best zijn. Het product geeft zeker extra glans.

IMG_8832.jpg

IMG_8833.jpg


Net toen ik de wagen weer op de oprit parkeerde kwam er een klein buitje over. De beading was een beetje vlakker dan ik gewoon ben van Cancoat of een andere coating of kwaliteitswax.

Nu nog kijken hoe lang die het uithoudt.
Wordt vervolgd...
 
Vanavond de wagen nog snel even afgespoten en contactloos gedroogd. Voor een volledige handwas had ik geen tijd meer en morgen is de wederhelft met de wagen weg.

De velgen heb ik volgens de geijkte methode gewassen. Dit was wel nodig na een weekje met gemiddeld 150 km per dag. Al meermaals gehoord dat Duitse wagens enorm veel remstof produceren en dat is in het geval van mijn wagen zeker niet gelogen! Aangezien ik toch foam had klaargemaakt voor de velgen en ik blijkbaar niet al te goed ben in mikken, zat er dus foam op de lak. Dit moest dan toch afgespoten worden.

Dan ineens maar de gehele wagen ingegoamd. Na een minuutje of 5 de wagen van top to bottom volledig afgespoten.

Vliegenresten verdwenen als sneeuw voor de zon! Dit had ik echt niet verwacht!
Het water breekt heel mooi open op de lak en de sheeting is zeer degelijk te noemen. Dit alles, met slechts 15 minuutjes werk en een prijs die eigenlijk best goedkoop te noemen is voor de hoeveelheid die geleverd wordt.

De wagen is nadien contactloos gedroogd met een blower. Dit ging zonder probleem.

Ik heb de spaken en de voorzijde van de velgen nu ook van dit product voorzien. Ook hier ben ik weer benieuwd naar de standtijd!

 
De beading was van in het begin al vlakker dan bij een coating of een goede wax. Qua sheeting en opentrekken van het water (op een vuile lak) vond ik dit zeker niet slecht.