• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboy's World - Leather Stuff

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Gisteravond even m'n interieur gedaan met Poorboy's Leather Stuff.

Geweldige naam trouwens 'Leather Stuff'. :grinning:

Ik had er al eerder een deel mee gedaan van het nieuwe interieur van Hans, en daar viel me al op dat het een héél stuk makkelijker - en economischer - werkt dan de Gold Class die ik normaal gebruik.

Zeker voor geperforeerd leder is Leather Stuff ideaal. Waar de Meg's in elk gaatje gaat zitten als je niet héél voorzichtig en dun uitsmeert, daar kun je met Leather Stuff zonder zorgen werken, het gaat niet in de gaatjes zitten. Het is dunner van consistentie dan de GC, het smeert echt supermakkelijk uit, en je ziet het leer gewoon opfrissen.

Het geeft een mooie natuurlijke, lichtglanzende finish. Niet de vette of kunstmatige glans van mindere producten.

Wie met Gold Class werkt zal wellicht even aan de geur moeten wennen bij het aanbrengen. Poorboy's World Leather Stuff heeft niet de zoetige geur van de CG, maar ruikt echt naar leer. Voordeel is wel dat als je 's morgens in je auto stapt het heerlijk ruikt naar leer en nieuwe auto, echt top.

Naast leer kun je er ook kunstleer en vinyl mee doen, dus het is ook geschikt voor je dashboard en deurpanelen e.d. Ook daarop werkt het mooi. De glans is wat dieper dan Meg's Natural Shine, maar wat minder 'vettig'. Ook laat het zich makkelijker en mooi egaal aanbrengen.

Ik zat voor deze delen eerst een beetje in dubio tussen Meg's Natural Shine en de Quik Interior Detailer. De eerste geeft meer glans, maar ik vind hem iets te 'vettig' glanzen voor het dashboard (en lastig aan te brengen met een vaak spetterende spuitfles). De tweede werkt supermakkelijk en is ideaal om even het interieur op te frissen, maar de finish is 'schoon interieur'. Niks meer of minder. Net even te weinig glans om écht mooi te zijn.

Poorboy's World Leather Stuff lost dat dilemma op. Makkelijk aan te brengen met een foam pad, en een mooie zachtglanzende finish. Nawrijven schijnt te mogen, maar het is beslist niet noodzakelijk.

De houtstrips, luchtroosters, navi en alle knopjes behandeld met Poorboy's Trim Restorer (ook al zo'n geweldig product!), en ik heb weer een schitterend interieur!

Zelfs het lederen stuur heb ik met Poorboy's Leather Stuff gedaan. In tegenstelling tot andere producten maakt het het leer NIET glad, maar geeft het zowaar meer grip. Ideaal, want nu kon dat ook eens goed behandeld worden! M'n stuur ziet er nu echt weer helemaal als nieuw uit...

Ook de zetels en andere lederen delen zien er mooi en fris uit na de behandeling met Poorboy's Leather Stuff, en voelen lekker verzorgd aan. Oh, ja, had ik al gezegd dat de auto heerlijk naar leer ruikt...? :ja

Kortom, een aanrader! Heerlijk spul...:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi review weer!

Komt er ook nog een negatieve review van iemand over een Poorboy's product? :grinning:

Zonder gekheid, ik ben ook erg te spreken over de producten!
 
Nou, ik ook... Wat ik tot dusver heb gebruikt, allemaal TOP! En boven verwachting... Ik had eerlijk gezegd hooguit verwacht dat het net zo goed als Meguiar's zou zijn, tegen een wat scherpere prijs. Op zich zou dat al geen onverdienstelijke prestatie zijn, maar het overtreft M zelfs op punten!

Geen afbeeldingen van dure auto's op de flesjes, maar gewoon goed spul...

Livin' in a Poorboy's World. :-D
 
Tim zei:
Mooi review weer!

Komt er ook nog een negatieve review van iemand over een Poorboy's product? :grinning:

Zonder gekheid, ik ben ook erg te spreken over de producten!
Zou wel willen, ben best objectief aangelegd maar ik heb nog niks slechts van ze ontdekt.
 
Heb je niet toevallig een foto-tje Sven? Ik zoek ook niet iets anders voor mn leder in de auto en ben wel benieuwd.
 
Geen foto's van mijn interieur helaas Martijn, Het was avond en in de garage toen ik het aanbracht. (Bovendien moet er nog iets gebeuren voor ik m'n interieur echt op de foto wil hebben).

Het interieur van Hans staat wel op de foto, de rugleuningen op de onderste twee foto's zijn met Leather Stuff gedaan. We waren beiden erg enthousiast over het verschil met de Gold Class, zowel in gemak van aanbrengen als het resultaat.

Later nog een kussen gedaan van de zwarte lederen bank in huis, en m'n vriendin merkte het de volgende ochtend meteen op.

Op het lichtgrijze leder in de S8 is het effect iets subtieler dan op zwart, maar wel heel mooi. Het geeft wat extra glans, maar op een natuurlijke manier, als nieuw leer.

Voor het dashboard ga ik het voortaan ook gebruiken, het geeft net het effect wat ik mooi vind; je ziet dat je wat hebt gedaan, maar het geeft géén vettige glans.

Het zal je vast niet teleurstellen... ;)


Tip: voor het simpelweg aanbrengen is een (Meg's) foam applicator veruit de makkelijkste en meest economische manier. Voor het schoonmaken van wat plekjes (het stuur bijvoorbeeld) met Leather Stuff is zo'n plat MF sponsje van de Action wel weer handig.
 
Ik heb deze Leather Stuff ook gebruikt, vooralsnog alleen op de achterbank van mijn auto (de voorstoelen waren een week eerder gedaan met Swissvax).

Voorafgaand aan de behandeling met Leather Stuff had ik een voorbehandeling met Mothers Leather Cleaner gedaan. Tot nu toe ben ik niet echt te spreken over Leather Stuff. Het kan aan de voorbehandeling met Mothers liggen, het kan aan de leerkwaliteit van mijn auto liggen of misschien heb ik iets anders niet goed gedaan, maar mijn leer is zeker niet opgeknapt met de Leather Stuff. Het leer is vlekkerig en op onderdelen zitten er donkere strepen in (op die plekken lijkt het nog vet te zijn).

Ik ga het zeker nog eens testen, ook in andere auto's, maar vooralsnog ben ik meer onder de indruk van Swissvax. Swissvax leerspul ruikt "integer" en je ruikt de absolute topkwaliteit. Tijdens het poetsen voel je de absolute topkwaliteit. Net zoals ik topkwaliteit voel, hoor, zie, ruik en beleef als ik een pakket van Carclean.com ontvang. Bij de Leather Stuff was hiervan helemaal geen sprake.

Om het met auto's te vergelijken: Swissvax is een Rolls Royce Phantom, de Poorboys Leather Stuff een Ford Mondeo. Mijn voorlopige conclusie, maar zó groot vond ik het verschil tot nu toe 8-o .
 
Leather Stuff laat zeker geen vlekken na, het laat zich juist heel makkelijk verspreiden, dus ik vermoed dat er iets met de ondergrond aan de hand was/is.

Dat 'voelen' van topkwaliteit kan m.i. ook bedrieglijk zijn. Ik denk te snappen wat je bedoelt, de Gold Class voelt en ruikt ook totaal anders dan Leather Stuff. De laatste is zoals gezegd wat dunner van consistentie en de geur is (bij het opbrengen) even wennen. Ik had ook even iets van 'Hmm' toen ik een paar druppels op de applicator deed, de GC is dikker en ruikt lekker zoetig zoals je verwacht van leerspul. Maar de resultaten spreken voor zich, en het werkt veel makkelijker.
 
Zit er nu heel veel verschil dan tussen Leather Stuff en Natural Look Dressing dan? Als ik van beide de beschrijvingen lees dan overlappen ze elkaar wel op een aantal punten.
 
Afgelopen zaterdag op de detailingdag ook even met de 'Leather Stuff' (geweldige productnaam) aan de slag geweest. Tim gaf ook al aan dat Sven het op zn lederen stuur gebruikt had en omdat ik nog geen "Sven ramt paal in bocht" berichten gelezen had, moest ik dit ook maar even proberen.

GEWELDIG, dit product overtreft je verwachtingen en geeft je leder weer een gezonde kleur en feeling. Op het stuurzaten wat 'vale' plekjes welke mooi gecamoufleerd worden door de leather stuff en het stuur voelde lekker ruig aan. Geen gladde troep, geen vette vingers, maar een stuur dat juist helemaal niet meer glijd of glad is... maximale grip dus (dat is bij mij geen overbodige luxe :D).

Zoek je dus iets voor je leder en houd je van een natuurlijk resultaat, dit is een aanrader!
 
Goed spul he Martijn? :cool: Ben er ook erg tevreden over!

JohnnY zei:
Zit er nu heel veel verschil dan tussen Leather Stuff en Natural Look Dressing dan? Als ik van beide de beschrijvingen lees dan overlappen ze elkaar wel op een aantal punten.

Ja, dat idee had ik ook wel. Je kunt Leather Stuff ook op vinyl/kunstleer en dergelijke gebruiken, dus je hoeft m.i. dan niet perse NLD erbij te hebben. Deze laat je auto lekker naar leder ruiken, weet niet of NLD dat ook doet...
 
Even een schopje voor dit topic.

Is er iemand die ervaring heeft met het aanbrengen van leather stuff op een motorfietszadel? Zou dit veilig te gebruiken zijn? Het handgemaakte zadel van mijn Vespa heeft flink wat aandacht nodig, maar ik voel er weinig voor om van m'n zadel te glijden als ik een keer hard rem. :D

Oh ja, en hoe zit het met lichtgekleurde kleding? Geeft het niet af op lichte kleding?

Alvast bedankt voor jullie input jongens.
 
Ik zou in jouw geval denk ik eerder gaan voor Natural Look ipv Leather stuff. Ik vind dat leather stuff het oppervlakte toch iets glad maakt. Bij Natural Look is dit niet het geval, vandaar dus ook te gebruiken op stuur, schakelpook etc. ;)
 
Thanks, maar de natural look heb ik al en die gebruik ik hier normaal gesproken ook voor. Alleen vind ik dat die het leer niet voldoende voedt en onvoldoende bescherming biedt. Het is ook op waterbasis, dus een regenbuitje en je kan het weer opnieuw aanbrengen. Zodoende ben ik op zoek naar iets duurzamers. ;)
 
Leatherstuff is NIET bedoeld voor een motorfietszadel, en ook niet perse geschikt omdat het het leer iets glad maakt.

Naturallook heb ik er wel voor gebruikt, en dat ging goed.
 
Probeer een klein stukje ,en goed nawrijven.. Het zal ook wel niet zo glad worden ,maar een test stukje zal alles vertellen.