• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Soft99 Scratch Clear wax (Dark)

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Zo,

Na een eventjes niet meer te posten, wilde ik jullie toch even mijn bevindingen van deze wax delen.

Om te beginnen zoals we gewoon zijn, een schreeuwerige pot met de nodige symbolen.
De wax zelf is juist zachte hoeveboter. Ruikt bijna niet en voelt zeer vettig aan.

detail_00418.jpg


images?q=tbn:ANd9GcTroZRKbPCZSq2gSGUw8woBThlz3KPgmYBIFguxtyI6tCeOCv1M.jpg


Je moet de wax eigenlijk meer zijn als een AIO op turbokracht zien. Ik heb in derloop de jaren denk een 15tal AIO gehad maar deze is toch iets specialer/krachtiger in mijn ogen.

De wax stoft niet, je veegt de wax letterlijk de lak in. Je blijft boenen tot hij weg is.

Op dit filmpje had ik eerst 'krasjes' gemaakt met een winkelbonnetje. erna tussengepakt met een microvezel padje met de hand. (ik weet, dit is niet detailerwaardig maar voor het snel thuis product is dit een knaller.)


Op de filmpjes heb ik de wax aangebracht met een Microvezel cutting pad (3 inch) op het dapje (dan wel gewoon behandelen als een aio - polijsten en dan afnemen).
Na + - 40 seconden heb je dit;

https://www.instagram.com/p/BH7npnfh6IS/

https://www.instagram.com/p/BH7oIf-hU90/


Na een dikke 5 maanden zijn de krasjes nog steeds voor 70% weg. Natuurlijk is dit een plaats die niet veel gewassen wordt, maar toch . Leuk product voor de niet-polijsters onder ons.


grtz
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en mk-us
Apart. Niet mijn ding. Hoewel het op een strak gepolijste wagen niet veel toevoegd kwa vulling zeg maar. Beading en sheeting zoals gewend van Soft99 of nog niet getest?
 
Ik kan dit soort ervaringen/mini reviews altijd waarderen al denk ik dat het voor mij persoonlijk niks is.
Volgens mij loop je met zo'n structuur oa al snel het risico dat het er te dik op gaat.
Wellicht is het wel wat voor diegene die niet de mogelijkheid heeft om te kunnen polijsten idd .
 
Mooie duidelijke review.
Ziet er goed uit ik ben sinds kort ook in het bezit van een paar soft99 producten, ze zien er allemaal erg interessant/indrukwekkend uit
 
Misschien wel wat voor mijn starlet... Lak is op sommige plekken dun en swirls zijn niet te vermijden, lak is best zacht ook namelijk.
 
Leuke mini review, kan ik wel waarderen.
Product lijkt me ideaal voor mensen die even snel hun auto een mooie glans willen geven.
Ook prima te misbruiken voor de verkoop van auto's.....
 
Is dat ook zo'n vulmiddel dan?
Moet mijn wagen inleveren in maart, opzich is hij heel netjes, je weet maar nooit..
 
@Ferdy Ja echt een enorme filler! En stukken makkelijker aan te brengen als deze,.... Is van autoglym.

Maar je hebt wel dat na een regenbui het meeste er van af is volgens mij, maar ben ik niet zeker. En anders is een waxje er zo overheen gezet natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Krassen die op enkele meters afstand niet zichtbaar zijn, swirls, ... moet je je doorgaans geen zorgen over maken @Ferdy .
Wagen krijgt doorgaans een snelle polijstbeurt voor verkoop (of toch bij Athlon enkele jaren geleden).

@Stephan : leuke test! Lijkt mij wel wat als niet-polijster...
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Echt veel swirls heb ik niet gelukkig, maar dat hoogglans zwarte dak, spiegels en A-stijl is niet swirl-vrij te houden.
Ik heb nog een flesje autofinesse ultra glaze, misschien is dat ook een optie.
 
Bedankt voor de reacties. Je moet het product echt aanzien als een tijdelijk lapmiddel. Persoonlijk vind ik het vullen en beading stukken beter bij dit product ipv SRP/Tripple/UP. Volgens mij zitten er ook cleaners in omdat het padje toch zwart wordt na wat boenen.

Teveel opsmeren van het product is bijna niet mogelijk, je wrijft het letterlijk in de lak. Ik gebruik het momenteel voor de deurkieren en de binnenkanten van de deuren.

Minder gedoe dan andere aio's maar wel degelijke filling en bescherming voor een paar weken.

Ik zal dit weekend eens wat foto's van de beading proberen te maken van de werking :)

Grtz
 
Ps;

ik heb ook gestest hoeveel keer je iets moet wassen tot de volledige filling weg is.

Na 4x met een spons met dreft is de filling weg. Wat bij sommige AIO en glazes al na 1 simpele regenbui weg is.
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa en tembaco