Een tijdje geleden (afgelopen december 2022...) heb ik een stapel Monello Premium Line microfiber producten meegenomen bij Carclean en al die tijd kwam het er niet van om ze eens te gebruiken en te testen.
Ein-de-lijk had ik weer eens de tijd en vooral de zin om de auto onder handen te nemen ondanks een slijmbeurs ontsteking in m'n bovenarm, want man, man, man, wat ziet die eruit na 4 maanden geen sopje te hebben gezien. Als zelfs de wederhelft begint te mopperen dat de auto vies is, wordt het hoog tijd
Dus een stuk of wat diclofenac achterover getikt met een bak koffie en dan gaan met diebanaan washmitt.
Voor deze review c.q. test heb ik een aantal "oude" producten tegenover de nieuwe gezet.
Ik ben als eerste begonnen om te testen hoeveel water de washmitts opnemen. Heel simpel de washmitts verzuipen in een emmer water tot ze helemaal verzadigd waren en daarna zo goed als mogelijk uitgeknepen / uitwringen tot er zowat geen water meer uit kwam. Heeft het een toegevoegde waarde? Geen flauw idee maar ik vind het gewoon leuk om te doen
Zelf hou ik er wel van om een flinke hoeveelheid water tijdens het wassen te hebben. Nadeel is dat de emmer sneller leeg is, maar de kraan is altijd dichtbij dus bijvullen is zo gebeurd.
Uit de 'oude' Thick Washmitt kwam bijna 700 cc water.
En Guanto Delicato Ultra Soft kwam iets meer dan 800 cc water uit.
Iets meer dan 1100 cc uit de Guanto Tricolore.
Monello Guanto Tricolore Thick Washmitt vs. Monello Thick Mitt.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je 2 verschillende washmitts moet vergelijken c.q. testen, dus eerst maar de ene helft van de motorkap gedaan met de Tricolore en daarna de andere kant met de Thick Washmitt.
Persoonlijk ben ik meer van het zachte zoals de Monello Thick Mitt. Op de een of andere manier heb ik met deze veel meer fingerspitzengefühl dan de Guanto Tricolore die iets stugger is maar dat kan ook komen omdat deze gloednieuw uit de verpakking kwam.
Ook stop in m'n hand niet in de washmitt maar leg deze er bovenop zodat je minder drukpunten hebt. Zeker bij zachte krasgevoelige lakken kun je beter wat demping hebben tussen je hand en lak.
Wel dan opletten dat je 'em dan niet uit je hand laat vallen.
Yvan van diy detail legt het uit, welliswaar met een rasta washmitt, maar dit kan net zo goed bij alle washmitts lijkt mij.
En voor de detailers met arendsogen, ja ik ben vergeten m'n trouwring af te doen....
Laat de wederhelft het maar niet zien dat 'ie af is want dan maakt ze van m'n bruine ogen een paar blauwe ogen
Dat de auto vies is, ook na een grondige pre-wash, werd pas duidelijk nadat ik een 50/50 had gedaan.
En ik mezelf maar voorhouden dat de auto niet zo vies zou zijn ondanks regelmatig afspuiten in de wasbox. De auto is dan niet schoon maar is wel minder vies
Nadat ik het lakwerk gewassen had, werd het tijd om de velgen onder handen te nemen.
Monello Cerchio Tricolore wheel mitt.
Om de velgen weer schoon te krijgen heb ik de volgende hulptroepen ingeschakeld:
- Stjärnagloss Grävling microfiber borstel
- P&S Renny Doyle Brake Buster Wheel Cleaner
- Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200
- Monello Acquafobia
Ik vind de Cerchio Tricolore wheel mitt echt een goede mitt. Niet te groot, niet te klein, gewoon een goed maatje.
Zelfs de achterkant van de spaken kun je prima schoon maken zelfs bij wat minder 'open' velgen.
Enig minpuntje vind ik de stiknaad in de washmitt maar heeft weer als voordeel dat je hierdoor wat meer grip hebt zodat de mitt het niet verliest van de zwaartekracht en op de grond valt.
Normaal gebruik ik een oude Monello washmitt (de dunne) maar die is nogal slapjes en eigenlijk weer net te groot.
De Chercio Tricolore wheel mitt is wat mij betreft een blijvertje.
Ik wilde jullie niet vermoeien met een filmpje van een uur ofzo met een hoop bla bla bla dus in vogelvlucht de velg (voor het filmpje) behandeld.
Echt schokkend vies waren de velgen niet mede omdat dat ze in de Gyeon Rim staan (of wat er nog van over is sinds het aanbrengen in oktober 2019) en de velgen redelijk worden bijgehouden.
Voor
Na
En ja, ik moet nog een keer een setje nieuwe centercaps kopen
Nadat de auto grondig afgespoten was en de spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen gereden worden om daar verder behandeld te worden.
De auto gedroogd en weer verder met reviewen/ testen van nog meer nieuwe producten
Monello Due Lati polishing towel vs. Monello Pelo Lungo Ultra Soft Buffing Cloth
De Due Lati doek heeft een afmeting van 45x45cm, een gewicht van 440g/m², bestaat uit 70% polyester/ 30% polyamide en heeft een langharige kant en een kortharige kant.
De Pelo Lungo doek heeft een afmeting van 65x45cm, een gewicht van 500g/m² , bestaat uit 70% polyester/ 30% polyamide en heeft langharige vezels aan beide kanten van de doek.
Om de doeken een beetje testen, heb ik ze gebruikt i.c.m. de Kenotek Coat It Ceramic Boost.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Due Lati doek mede omdat deze wat dunner is en hierdoor wat beter te hanteren. Bij de Pelo wil de doek nog wel eens 'om klappen' omdat deze gewoon te dik is.
De Due Lati doek lijkt mij meer inzetbaar zoals polijst of wax residu afnemen terwijl de Pelo meer ingezet kan worden om quick detailer sprays o.i.d. af te nemen of om de lak nogmaals goed na te wrijven.
Vaak zeggen ze size does matter maar groter is niet altijd beter.
Ik gebruik dan liever 2 kleine(re) doeken dan 1 grote.
Monello Vetro Superiore Premium Glass Towel.
Als ik ergens altijd ruzie mee heb, zijn het wel de ruiten reinigen.
Sinds ik de Autoglym Car Glass Polish heb ontdekt, is dit m'n favoriete to-go product om ruiten goed en streeploos te reinigen.
Op m'n eigen auto is dit niet echt nodig want de buitenkant van de ramen zij behandeld met Turtle Wax Clearvue Rainkleer maar de binnenkant niet.
Voor deze review dus de nieuwe Vetro doek gebruikt i.c.m. Monello Cristallino Glass Cleaner.
Wat me opviel bij deze doek, is dat de ruitjes/vierkantjes hoger liggen.
* loopt naar de kist met doeken en pakt er een The Collection Waffle microvezeldoek bij en warempel. Bij deze doek liggen de ruitjes/vierkantjes lager.
Geen idee wat de achterliggende gedachte hiervan is maar ik vermoed dat het misschien te maken kan hebben dat de ruitjes/vierkantjes als het ware het glas schoon 'schrapen'.
Nadat de ramen binnen schoon waren gemaakt, tijd voor nog meer ge-review en testen
Monello Per Tutti All Purpose Towel.
Ze hebben een afmeting van 45x45cm, een gewicht van 300 gr/m² en mooi afgewerkt met een groene bies.
Deze doeken zijn echt een allemansvriend. Je kunt ze overal voor inzetten.
Het stuur (leer...?) gereinigd met Monello Opaco en een Per Tutti.
Ik dacht enigzins dat het allemaal wel schoon was maar dat viel vies tegen
Dit kwam van het stuur af.
Ook het touchscreen met een Per Tutti en een pufje Opaco schoon gemaakt.
En jullie zien m'n muziekale voorkeur.
Bass moet je niet horen maar voelen
Daarna alle kunststoffen van het interieur schoon gemaakt.
Ik hoop jullie weer wat wijzer en enthousiaster te hebben gemaakt met deze review / producten test.
Ik vond het in ieder geval weer leuk om aan de slag te gaan. Laat het detail seizoen maar los barsten.
Oh ja, al dit moois is uiteraard te koop in onze favoriete webshop
Ein-de-lijk had ik weer eens de tijd en vooral de zin om de auto onder handen te nemen ondanks een slijmbeurs ontsteking in m'n bovenarm, want man, man, man, wat ziet die eruit na 4 maanden geen sopje te hebben gezien. Als zelfs de wederhelft begint te mopperen dat de auto vies is, wordt het hoog tijd
Dus een stuk of wat diclofenac achterover getikt met een bak koffie en dan gaan met die
Voor deze review c.q. test heb ik een aantal "oude" producten tegenover de nieuwe gezet.
Ik ben als eerste begonnen om te testen hoeveel water de washmitts opnemen. Heel simpel de washmitts verzuipen in een emmer water tot ze helemaal verzadigd waren en daarna zo goed als mogelijk uitgeknepen / uitwringen tot er zowat geen water meer uit kwam. Heeft het een toegevoegde waarde? Geen flauw idee maar ik vind het gewoon leuk om te doen
Zelf hou ik er wel van om een flinke hoeveelheid water tijdens het wassen te hebben. Nadeel is dat de emmer sneller leeg is, maar de kraan is altijd dichtbij dus bijvullen is zo gebeurd.
Uit de 'oude' Thick Washmitt kwam bijna 700 cc water.
En Guanto Delicato Ultra Soft kwam iets meer dan 800 cc water uit.
Iets meer dan 1100 cc uit de Guanto Tricolore.
Monello Guanto Tricolore Thick Washmitt vs. Monello Thick Mitt.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je 2 verschillende washmitts moet vergelijken c.q. testen, dus eerst maar de ene helft van de motorkap gedaan met de Tricolore en daarna de andere kant met de Thick Washmitt.
Persoonlijk ben ik meer van het zachte zoals de Monello Thick Mitt. Op de een of andere manier heb ik met deze veel meer fingerspitzengefühl dan de Guanto Tricolore die iets stugger is maar dat kan ook komen omdat deze gloednieuw uit de verpakking kwam.
Ook stop in m'n hand niet in de washmitt maar leg deze er bovenop zodat je minder drukpunten hebt. Zeker bij zachte krasgevoelige lakken kun je beter wat demping hebben tussen je hand en lak.
Wel dan opletten dat je 'em dan niet uit je hand laat vallen.
Yvan van diy detail legt het uit, welliswaar met een rasta washmitt, maar dit kan net zo goed bij alle washmitts lijkt mij.
En voor de detailers met arendsogen, ja ik ben vergeten m'n trouwring af te doen....
Laat de wederhelft het maar niet zien dat 'ie af is want dan maakt ze van m'n bruine ogen een paar blauwe ogen
Dat de auto vies is, ook na een grondige pre-wash, werd pas duidelijk nadat ik een 50/50 had gedaan.
En ik mezelf maar voorhouden dat de auto niet zo vies zou zijn ondanks regelmatig afspuiten in de wasbox. De auto is dan niet schoon maar is wel minder vies
Nadat ik het lakwerk gewassen had, werd het tijd om de velgen onder handen te nemen.
Monello Cerchio Tricolore wheel mitt.
Om de velgen weer schoon te krijgen heb ik de volgende hulptroepen ingeschakeld:
- Stjärnagloss Grävling microfiber borstel
- P&S Renny Doyle Brake Buster Wheel Cleaner
- Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200
- Monello Acquafobia
Ik vind de Cerchio Tricolore wheel mitt echt een goede mitt. Niet te groot, niet te klein, gewoon een goed maatje.
Zelfs de achterkant van de spaken kun je prima schoon maken zelfs bij wat minder 'open' velgen.
Enig minpuntje vind ik de stiknaad in de washmitt maar heeft weer als voordeel dat je hierdoor wat meer grip hebt zodat de mitt het niet verliest van de zwaartekracht en op de grond valt.
Normaal gebruik ik een oude Monello washmitt (de dunne) maar die is nogal slapjes en eigenlijk weer net te groot.
De Chercio Tricolore wheel mitt is wat mij betreft een blijvertje.
Ik wilde jullie niet vermoeien met een filmpje van een uur ofzo met een hoop bla bla bla dus in vogelvlucht de velg (voor het filmpje) behandeld.
Echt schokkend vies waren de velgen niet mede omdat dat ze in de Gyeon Rim staan (of wat er nog van over is sinds het aanbrengen in oktober 2019) en de velgen redelijk worden bijgehouden.
Voor
Na
En ja, ik moet nog een keer een setje nieuwe centercaps kopen
Nadat de auto grondig afgespoten was en de spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen gereden worden om daar verder behandeld te worden.
De auto gedroogd en weer verder met reviewen/ testen van nog meer nieuwe producten
Monello Due Lati polishing towel vs. Monello Pelo Lungo Ultra Soft Buffing Cloth
De Due Lati doek heeft een afmeting van 45x45cm, een gewicht van 440g/m², bestaat uit 70% polyester/ 30% polyamide en heeft een langharige kant en een kortharige kant.
De Pelo Lungo doek heeft een afmeting van 65x45cm, een gewicht van 500g/m² , bestaat uit 70% polyester/ 30% polyamide en heeft langharige vezels aan beide kanten van de doek.
Om de doeken een beetje testen, heb ik ze gebruikt i.c.m. de Kenotek Coat It Ceramic Boost.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Due Lati doek mede omdat deze wat dunner is en hierdoor wat beter te hanteren. Bij de Pelo wil de doek nog wel eens 'om klappen' omdat deze gewoon te dik is.
De Due Lati doek lijkt mij meer inzetbaar zoals polijst of wax residu afnemen terwijl de Pelo meer ingezet kan worden om quick detailer sprays o.i.d. af te nemen of om de lak nogmaals goed na te wrijven.
Vaak zeggen ze size does matter maar groter is niet altijd beter.
Ik gebruik dan liever 2 kleine(re) doeken dan 1 grote.
Monello Vetro Superiore Premium Glass Towel.
Als ik ergens altijd ruzie mee heb, zijn het wel de ruiten reinigen.
Sinds ik de Autoglym Car Glass Polish heb ontdekt, is dit m'n favoriete to-go product om ruiten goed en streeploos te reinigen.
Op m'n eigen auto is dit niet echt nodig want de buitenkant van de ramen zij behandeld met Turtle Wax Clearvue Rainkleer maar de binnenkant niet.
Voor deze review dus de nieuwe Vetro doek gebruikt i.c.m. Monello Cristallino Glass Cleaner.
Wat me opviel bij deze doek, is dat de ruitjes/vierkantjes hoger liggen.
* loopt naar de kist met doeken en pakt er een The Collection Waffle microvezeldoek bij en warempel. Bij deze doek liggen de ruitjes/vierkantjes lager.
Geen idee wat de achterliggende gedachte hiervan is maar ik vermoed dat het misschien te maken kan hebben dat de ruitjes/vierkantjes als het ware het glas schoon 'schrapen'.
Nadat de ramen binnen schoon waren gemaakt, tijd voor nog meer ge-review en testen
Monello Per Tutti All Purpose Towel.
Ze hebben een afmeting van 45x45cm, een gewicht van 300 gr/m² en mooi afgewerkt met een groene bies.
Deze doeken zijn echt een allemansvriend. Je kunt ze overal voor inzetten.
Het stuur (leer...?) gereinigd met Monello Opaco en een Per Tutti.
Ik dacht enigzins dat het allemaal wel schoon was maar dat viel vies tegen
Dit kwam van het stuur af.
Ook het touchscreen met een Per Tutti en een pufje Opaco schoon gemaakt.
En jullie zien m'n muziekale voorkeur.
Bass moet je niet horen maar voelen
Daarna alle kunststoffen van het interieur schoon gemaakt.
Ik hoop jullie weer wat wijzer en enthousiaster te hebben gemaakt met deze review / producten test.
Ik vond het in ieder geval weer leuk om aan de slag te gaan. Laat het detail seizoen maar los barsten.
Oh ja, al dit moois is uiteraard te koop in onze favoriete webshop