• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Turtle Wax Clearvue Rain Repellant

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
Het is bijna als vloeken in de kerk, een Turtle wax product hier reviewen.
Toch wil ik jullie de ervaring met dit product niet onthouden. Het doet namelijk wat het moet doen! En meer dan dat.


100269.jpg


Grote concurent van dit product is natuurlijk Rain-X. Nu is dit geen vergelijkend warenonderzoek maar als je kijkt naar de inhoud van een fles Rain-X dan komt eenzelfde hoeveelheid product uit op een prijs van €17,93 tegen € 9,48 voor een fles van 300ml Clearvue Rain Repellant. De Rain-X is dus feitelijk vrijwel 2x zo duur. (89% duurder om precies te zijn).

Het gebruik

Het middel is erg vluchtig dus de geur kan je al zowat stoned laten kijken. Ruik niet te lang aan de fles dus als je gemoedstoestand niet voor verbetering vatbaar is ;)

De fles komt zonder handige doseerdop, je gebruikt al snel veel meer dan nodig dus het is aan te raden het over te gieten in een sprayflaconnetje.
Ik heb een klein beetje op een gladde microvezeldoek gespoten en hier de ramen en buitenspiegels mee ingewreven. Het geeft een doffe, licht strepende waas over de ruiten heen maar dat komt nog helemaal goed. Op m’n gemakje heb ik zo alle ruiten van buiten goed ingewreven.
Met een beetje water in een ander sprayflesje heb ik vervolgens de ruiten een beetje nat gemaakt. Ik spuit zo min mogelijk water (1 spray voor de zijruiten, 2 spraypufjes voor de voorruit en de plastic achteruit van de cabrio, die laat ik onbehandeld want daar mogen absoluut nooit vluchtige stoffen op).
Met het klein beetje vocht heb ik vervolgens de ramen opgewreven zoals voorgeschreven op de fles. Een leuk werkje want ze gaan prachtig glanzen!

2 weken later

Inmiddels is de auto 4x gewassen met shampoo (wegens onder een boom staan o.a.). En in die tijd had het nog niet geregend. Wel glanzen de ramen nog steeds mooi.
Ik ben een groot voorstander van de NXT Generation Glass Cleaner maar gebruik die sinds de Clearvue Rain Repellant vooral aan de binnenkant, aangezien de buitenkant maar blijft glanzen.
Vrijdagavond, het is bijna juichen, begint het te regenen terwijl ik een lange autorit maak van Deventer naar de randstad.
Eerst begint het te motregenen en rij ik nog 50 en 80. Het water loopt in prachtige kleine straaltjes van de ruit omhoog. En als ik even later de snelweg op draai begint het even flink goed te regenen. Alle water parelt prachtig naar de bovenkant en zijkanten van de ruit weg, en ik heb geen moment de ruitenwissers nodig.
Dit rijdt wel heel rustig. En houdt je ruiten ook lekker schoon als er geen streepvormende rubbers overheen trekken.

Op zaterdagavond behandel ik de ruiten van een vriend z’n Cinquecento. Hij is in ieder geval erg enthousiast over de glans, die is wellicht nog wel iets meer dan de NXT Generation Glass Cleaner van Menguiars valt hem ook op.

Conclusie

Dit is een prachtig middeltje, zeker gezien de nette prijs. De bekende schildpad zet met de Clearvue Rain Repellant zeer zeker een topproduct in de markt.
Voor de prijs/kwaliteitsverhouding verdient het zeker een 10!
En de voor de fabrikant van ruitenwisserbladen slecht nieuws: Die slijten amper nog!

Product: Turtle Wax Clearvue Rain Repellant
Prijs: € 9,95 (op moment van schrijven in de aanbieding voor € 9,48
Inhoud: 300ml
Makkelijk aan te brengen: Ja
Duurzaamheid: Zeker 4 wasbeurten / 2 weken
Aantal behandelingen: Ik schat zeker 20x met 1 fles
Resultaat: een dikke 10, het doet wat het beloofd en de goede glans op de ramen is een leuke extra

twclearvglans.jpg


En alleen al voor die glans neem je ook de zijramen even mee in de behandeling
 
Prima review! Ik kende deze nog niet, maar de Clearvue Glass Polish is ook best goed.

Zelf gebruik ik de RainX, daar ben ik ook erg over te spreken.

Ben wel benieuwd naar de duurzaamheid van dit spul, die zou (aanzienlijk) langer moeten zijn denk ik, als het vergelijkbaar is met RainX. Die zit er bij mij nu al een paar maanden op, en werkt nog steeds goed. De manier van aanbrengen en vluchtige geur komt me trouwens heel bekend voor, dus er zijn meer overeenkomsten (zelfde samenstelling en/of fabriek?). :weetniet
 
Misschien toch eens proberen. Ooit mijn ramen met "iets" behandeld (geen id wat het nou was) en ik had maaden een waas op de ruit met de ruitenwissers.
Sindsdien ben ik een beetje huiverig om iets op de ruiten te smeren.
 
Mooie review!

Mocht je de ruitenwissers wel gebruiken neem ik aan dat het product er gelijk af is?
Zo ja, zijn dit soort producten voor mijn auto niet weggelegd. De combinatie van een lange, grote motorkap en een erg schuin raam zorgen ervoor dat bij een normale regenbui de ruitenwissers in de hoogste stand moeten. Als de motorkap dan nog eens goed gewaxt is vliegen de druppels daarvan ook nog eens over de voorruit heen.

En wat Dibbuz schrijft over een waas, creeer je deze door juist de ruitenwissers aan te zetten met een behandelde voorruit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de ruitenwissers aanzet is het er niet direct af nee, dat heb ik ook nog een poosje gedaan, zelfs ruitenwisservloeistof er overheen. Het bleef er gewoon op.
Maarja, logischerwijs: M'n verstand zegt dat je het beter zoveel mogelijk kan laten natuurlijk
Het effect van de waas ken ik nog wel van de wasstraat, dan zijn je ruiten ook altijd even waterafstotend maar als je dan je ruitenwissers aanzette dan kreeg je inderdaad een waas.
Dat heeft de Clearvue niet viel mij al op.

Als bezitter van een auto met lange neus ben jij natuurlijk erg blij dat het op een Z3 is uitgeprobeerd, gezien het feit dat die meer motorkap dan auto zijn hahaha.

913f552098e183faf74ffe3443245bfc.jpg


Ik denk dat jij met je Peugeot dan nog in het voordeel bent, aangezien je ruit en motorkap platter en gestroomlijnder zijn.
En ik kan de ruitenwissers dus gewoon uit laten, denk dat jij dit middel zeker eens moet gaan proberen!

edit: betere foto van een Z3 neus
 
Toch maar eens proberen dan! :party:

Hopelijk lost dit het probleem (gedeeltelijk) op. Ik ken niet 1 406 coupe rijder die geen last heeft van dit probleem. Bij hevige regenbuien moet ik 'm zelfs aan de kant zetten.

Edit: hahaha, op de 2de foto heeft ie NOG meer motorkap rofl en wat betreft de 3de foto :D Is z'n bijnaam Pinoccio?
 
Zocht eigenlijk plaatje van 1 die niet mn eigen was anders gaat de discussie daar straks weer over haha.

Maarre... ik denk eerlijk gezegd dat een 406 coupe meer stroomlijnd is met water dan een Z3, dus je maakt absoluut een goeie kans.
(vind ik trouwens een onwijs mooie wagen, m'n vriend heeft em lang op z'n verlanglijst gehad)
Het trekt bij mij niet eens naar het dak maar als een waaier naar de zijkanten.
Meest opmerkelijk vond ik dat zelfs motregen blijft rollen.

Edit: Even een klein tekeningetje gemaakt hoe het er ongeveer uitziet:

twclearv_effect.jpg
 
Heb je dat getekend?Nice!! Ik ga het ook maar eens proberen dan!
 
De beading is in het echt wel iets beter hahaha.
Zal het wel filmen als er weer eens regen is, kunnen we lang wachten momenteel.
 
Ik kan het zo niet tekenen op de pc hoor. Dat wordt echt een gigantische sneeuw/hagelzooi hehehe
 
Okay, min of meer hetzelfde effect dan. Ik ben tevreden zo, ben buiten de NXT Glass Cleaner, niet zo'n fan van dat soort goedjes op mijn voorruit ;)
 
De NXT gebruik ik voor m'n auto niet meer, deed het bijna eh dagelijks.
Dit blijft gewoon glimmen, niet hetzelfde dus. En het geeft geen vette laag ofzo. Was een tip van Tim, hele goeie Tim :cool:

(had eerst zoiets van... Tùù eh das eh Tùù ... Turtle wax :schaam)
 
Oh, maakt mij in principe niets uit of het van turtle is, als het goed werkt prima, maar ik heb net als Dibbuz slechte ervaringen uit het verleden met dit soort goedjes, in mijn geval weet ik dat het Rain-X was.
 
Had toevallig mn camera vandaag bij me en gossie wat een gelukkie, regen!
Dus even een filmpje gemaakt van het pareleffect.
Ik rij ook nog dus camera staat beetje op de onderkant van het raam, op ooghoogte is het zicht nog beter.
Passeer nog een flitser ook dus als je pieppiep *gonggeluid* hoort, das dus gewoon Tomtom.
 
Laatst bewerkt door een moderator: