• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Universal Padwasher by Grid Guard

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
Buiten de system 2000 padwasher is er sinds kort nog een andere op de markt gebracht, de Universal Padwasher by Grid Guard. Velen van jullie kennen de Grid Guard, een rooster wat je onderin de emmer doet om vuil onder in de emmer te laten blijven. Dit bedrijf heeft dus nu ook een padwasher op de markt gebracht.

Er zijn een aantal verschillen tussen de system 2000 padwasher en de universal padwasher (UPW):

- De UPW is ook geschikt voor excentrische machines, de system 2000 niet, die is alleen voor roterende machines.
- De system 2000 heeft bewegende delen (raders e.d.) de UPW niet.
- De UPW is waterdicht afsluitbaar.

Enkele foto's:

100_0576.jpg

100_0577.jpg

100_0578.jpg

100_0579.jpg

100_0580.jpg

100_0583.jpg


De system 2000 padwasher dient gevuld te worden met water en een schoonmaakmiddel, de UPW alleen met water, de pad spay je in met de bijgeleverde Pad Renewing Solution.
Zoals je op de foto's kunt zien zit er een grid guard in, wanneer je de andere onderdelen eruit laat dan heb je dus ook meteen een mooie grote emmer om je auto mee te wassen inclusief Grid Guard! :)^
Omdat de emmer waterdicht afsluitbaar is d.m.v. het bijgeleverde Gamma Seal Lid zou je bij wijze van spreken warm water er in kunnen doen, afsluiten, naar een wasbox kunnen rijden en daar je auto kunnen wassen! Een multifunctionele padwasher dus.

Ik was de System 2000 gewend, en dan alleen met roterende machines, het is even wennen om een excenter te gebruiken om je pads te reingen. Ik dacht in eerste instantie dat de Grid Guard de pad zou opvreten omdat die stil blijft staan. Maar dat bleek niet het geval, de pads worden snel en vrijwel moeiteloos schoon. Ook met de rotary werkt het fantatisch, hoewel er een half schaap in de emmer en grid guard zat omdat we (Dennis en ik) vrij nieuwe wollen pads gebruikte :-" Maar dat gebeurd in iedere padwasher.

Omdat de UPW ook voor excentrische machines gebruikt kan worden, afsluitbaar is en meteen een multifunctionele emmer is, is het wat mij betreft een aanrader. :)^

Hier een filmpje van de padwasher in gebruik i.c.m. een G220 en een sonax polishing pad. Aan het einde lijkt de pad nog vies, maar dat is er zelfs met de hand niet uit te krijgen.

 
Heb je de pads met de spray ingespoten? Ik heb namelijk een zakje Snappy Clean erin gedaan en dat werkt ook!

Keurige review, ik ben benieuwd naar het filmpje!
 
Die washer werkt aardig goed idd, viel me niet tegen, voordeel tov die andere padwasher is dat je excentrisch ook kan schoonmaken en je hebt geen draaiende delen die stuk kunnen gaan.
 
Dibbuz zei:
Die washer werkt aardig goed idd, viel me niet tegen, voordeel tov die andere padwasher is dat je excentrisch ook kan schoonmaken en je hebt geen draaiende delen die stuk kunnen gaan.

Samengevat heb je dus veel meer aan die universal padwasher dan aan de system 2000? Gezien dat deze voor zowel excentrisch evenals rotary bruikbaar is en afsluitbaar en nog eens geen draaiende delen bevat.
 
Wat mij betreft wel. Op zich is de system 2000 ook prima, je moet dan alleen je pads overzetten op je rotary om ze te reinigen. En bij de UPW is dat niet nodig. Plus het feit dat je ´m in combinatie met de grid guard meteen kan gebruiken als emmer om de auto te wassen en hij afsluitbaar is. Dat geeft de UPW wat mij betreft een aantal pluspuntjes meer :)^
 
stimpy68 zei:
Wat mij betreft wel. Op zich is de system 2000 ook prima, je moet dan alleen je pads overzetten op je rotary om ze te reinigen. En bij de UPW is dat niet nodig. Plus het feit dat je ´m in combinatie met de grid guard meteen kan gebruiken als emmer om de auto te wassen en hij afsluitbaar is. Dat geeft de UPW wat mij betreft een aantal pluspuntjes meer :)^

Is inderdaad wel handig dat je hem ook als volledig afsluitbare emmer kan gebruiken en ook gelijk met gridguard.
 
Past de deksel ook op de standaard emmer van Gritt Guard. Dan heb ik eindelijk twee verschillende kleuren emmers voor het wassen.
 
Helaas, je hebt dan ook het onderstuk nodig, wat er op de UPW zit is The Gamma Lid (http://www.gammaplastics.com/new/GSL.html) Is emaakt voor US emmers zoals de emmer van de grid guard en de UPW. Ik denk niet dat deze in NL te krijgen zijn. De UPW emmer is wel groter dan de bekende zwarte emmer van Meguiar´s dus er gaat meer water in.
 
Vandaag binnen gekregen, en gelijk maar even getest :grinning:

Wat een fijn apparaat! Echt een aanrader!

Zo snel heb ik nog nooit mijn pads schoon zien worden en bijna droog 8-())

Werkt erg makkelijk, en heel fijn tijdens de detailklussen ook.

Heb dan die spray gebruikt, en die is ook erg zuinig in gebruik vind ik. Paar spray's er uit
gehaald, omdat me oranje pad paars was. En er is echt bijna niets uit dat flesje gekomen.

Maar nu lees ik over al snappy clean e.d. werkt dat ook zo makkelijk? :weetniet

En en zijn die flesjes PRS (Pad Renewing Solution) ook binnenkort ooit los te verkrijgen? :roll
 
Ik heb hem ook binnen en ga hem een maandag eens even proberen .

Ik ga zelf het proberen in combinatie met de Cobra Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner .

Volgens Dennis zou 1/3 zakje voldoende moeten zijn .
 
Leuk om te horen ,want ze zeggen dat je het hele zakje erin moet doen. Dennis had me al de raad gegeven om heel wat minder er in te doen.

Waarom heb ik dan 6 van die Cobra zakjes gekocht :D
 
Pinnacle heeft in de XTM lijn ook een pad reinigings spray. Deze heb ik zelf staan en ga deze gebruiken icm de padwascher.