• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Wolfgang Füzion Estate Wax Nieuwe beadingshots op pag 3!

Dennis, bedankt voor de fraaie review! Klinkt erg interessant... :)^

Ik vind de Supernatural een zijdeachtige 'feel' geven (beetje á la Pete's 53), waar de Zymöl Concours Glaze (vooral na 24 uur uitharden) meer een 'glad als glas' gevoel geeft als je over de lak glijdt met de bovenkant van je vingers. Daarbij gaat de glans van de SN meer naar reflectie (pearl/metallic wordt geaccentueerd) terwijl de Concours meer diepte geeft op een zwarte lak (finish lijkt donkerder).


Wat mij nou boeit is het verschil tussen de SN2 en de Fuzion op deze punten:


[*] welke finish voelt gladder (harder) aan? (Maw: is de Fuzion 'zijdeachtig' of 'glashard' als hij is uitgehard?)
[*] gaat deze meer richting reflectie of diepte qua glans?

Thanks... ;)
 
Op de 1e kan ik zeggen dat hij een stuk gladder is dan SN, zelfs na meerdere heftige regenbuigen en de SN stond gewoon "droog". en voor de 2e kan ik lastig beoordelen met mijn kleur.
Wel zie je in de laatste foto de reflectie van de handdoek erg goed! Dat had ik niet bij SN maar daar lag die handdoek ook niet...
De voorbereiding is al nagenoeg perfect dus echt veel verschil voor mij zal er niet in zitten. Ik ben zeer benieuwd naar de duurzaamheid!
 
Dank je! Klinkt erg interessant! De reflectie op de foto's is inderdaad schitterend! IIRC nog mooier dan met dat MF doekje bij de SN1.

Jammer dat Wolfgang geen testpotjes heeft, anders had deze ook leuk mee kunnen doen in de Dodo/Zymöl/Swissvax test. :weetniet

Ach ja, misschien Sinterklaas of de Kerstman maar eens vriendelijk aankijken tzt... ;)
 
Sinds het aanbrengen niks meer gedaan wegens tijdgebrek, dit is echt niks voor mij... Zondag ga ik hem wassen, hij ziet er niet. Heeft door vele regenbuien, plassen en zand gereden dus ik ben zeer benieuwd.
Ik maak hier zondag uiteraard foto's van, komt goed! Uiteraard wassen met Wolfgang Bathe! ;)
 
Bij deze de update na 3 weken. Ik heb verder niks aan de auto gedaan sindsdien, geen tijd helaas maar dat komt de test wel ten goede natuurlijk.
Ik heb een aantal keer flink in de regen gereden en de auto was echt vies, zeker voor mijn doen.
Nicknameless was er de hele tijd bij dus ik heb een goeie getuige :)^

Ik heb eerst gefoamed met 25ml Wolfgang Bathe maar dat was niet zo'n succes, de Dodo BtbM is wat dat betreft beter geschikt.
Bathe ruikt lekker en schuimt geweldig. Op de verpakking staat 1 -2 OZ (1 OZ= 29ml en een beetje) ik heb 1 OZ gebruikt op een volle emmer en dat was meer dan genoeg vond ik. Vliegenlijkjes e.d. ging gemakkelijk weg met The Bone & Meg's Ultimate Wash mitt.

De lak voelde daarna uiteraard niet meer zo glad aan als net na het waxen maar dat is ook niet zo raar. Ik voelde totaal geen vervuiling meer, voelde lekker zacht en glad genoeg. Hier wat foto's met de fijne sproeistand van de tuinslang:


Ik heb ook nog een gifje van de beading. Het gaat zeker niet zo snel als net na het waxen, dit duurde ongeveer een seconde of 9-10 maar bijna alles liep er gewoon vanaf. Ik ben tot nu toe erg tevreden over Fuzion! :)^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De glans is zelfs nog indrukwekkend op een 'vuile' auto!

Wat zijn je bevindingen m.b.t. gladheid, beading en sheeting in vergelijking met de SN?
 
Ik vond de Fuzion een stuk gladder en vooral stiller als je er met je hand over heen gaat! Beading niet getest na SN. In het voorjaar ben ik van plan een 50/50 te doen met SN en Fuzion!
 
Je weet het hè Dennis, in 3 delen de motorkap en vooral het ene gedeelte veel aandacht geven...

:D

Wat betreft het foamen, dat viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, maar wat je zelf al aangaf, het is niet echt een shampoo die bedoeld is voor het foamen.

Voor het wassen vond ik de beading meevallen, maar na het wassen en drogen was de beading nog heel goed.

:)^
 
Door de conditioners heb je geen beading bij het afspoelen, is niet alleen bij Bathe maar bij alle shampoos met conditioners.
 
ik heb hem ook.....ik heb hem ook......ik heb hem ook........ik heb hem ook:party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: .....sorry mod's sloeg ff door:schaam

;) cees