• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Wolfgang Füzion Estate Wax Nieuwe beadingshots op pag 3!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.491
198
44
Wolfgang Füzion Estate Wax

Om m'n verzameling waxen compleet te maken zocht ik nog een premium wax naast de Supernatural 2.0.
Zymol heb ik niks mee en Swissvax gaat mij wat te ver en dus kwam ik uit bij deze Füzion wax.

Geleverd in een prachtig kistje (he Cees? :D ) gemaakt in Canada met DVD, pad en certificaat geeft dat echt een luxe uitstraling.
Als de pot leeg is wordt deze eenmalig hervuld dus je hebt eigenlijk 2 potten wax.

Deze High-End wax is een fusie van Braziliaanse Carnauba Wax en Duitse Polymeren. Het beste van 2 werelden.
De wax ruikt een beetje naar aardbeien en is mooi rose.

De wax lijkt vrij hard maar brengt héél makkelijk aan en is net zo makkelijk af te nemen.
Hij is met een pad en met de hand aan te brengen alhoewel met de hand niet zo'n mooi egaal laagje valt aan te brengen en je gebruikt veel meer. Op de gebruiksaanwijzing staat dat hij niet hoeft te drogen en dat je het per paneel af kan nemen.
Dat verbaast mij enigzins omdat ik altijd dacht dat polymeren de tijd moeten hebben om aan de lak te hechten.

De voorbereiding is wassen, kleien, licht polijsten met Menzerna Final Finish en gevoed met Lime Prime.
Daarna 2 laagjes Füzion wax. Na de Lime Prime voelt de lak al heel zacht en glad maar ik voelde duidelijk verschil en dat het gewaxte deel nog zachter en gladder aanvoelde.

Conclusie:
Uiteraard is dit een wax die niet voor iedereen bedoelt is, daarvoor is hij toch net wat te duur.
In vergelijking met de SN2.0 is hij makkelijker aan te brengen en uit te poetsen.
Omdat je een gratis 'refill" krijg vind ik het een mooie prijs voor een zeer hoogstaande wax.
Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen dat zal de tijd uit moeten wijzen.
Maar ik heb er een heel goed gevoel over en vind het echt een aanrader :)^ Dus Cees, kopen kopen kopen!!! :party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie review weer Dennis :cool:
Hoe is de glans vergeleken met de SN 2.0?? (als je uberhaubt verschil ziet..)

Maar je wax collectie compleet??
En wat gaat je te ver aan Swissvax? (via pm ;) om off topic te voorkomen. :! )
 
Ik vind de Fuzion makkelijker aanbrengen en uit te poetsen. Misschien dat er verschil zit in duurzaamheid, Fuzion zou langer moeten blijven zitten door de polymeren.
 
jah wrijf het er maar in]-0 ...potverddorie..nog een helemaand wachten voordat ik dat kistje kan aanschaffen:confused: ...maar top dat je het toch ff hebt gedaan dennis, valt dus niet tegen:)^

Tim....hou hem vast he;) !!!
 
Leuke reportage en super foto's!
Ben erg benieuwd wat de duurzaamheid is van deze wax.
Gemakkelijk opbrengen en uitpoetsen is één, hoogglans een andere belangrijke eigenschap, maar hoe lang de wax blijft zitten - m.a.w. hoe lang je er plezier van hebt - is voor mij ook erg belangrijk.
 
En ik maar denken dat je hem alleen wou hebben omdat je vriendin een sieradenkistje nodig had:grinning: :grinning: Maar de wax/resultaten zien er goed uit, hoeveel lagen wax zitten er nu wel niet op de Leon?

Gr. Bas
 
De voorbereiding is wassen, kleien, licht polijsten met Menzerna Final Finish en gevoed met Lime Prime.
Daarna 2 laagjes Füzion wax.

2 laagjes dus ;) De rest is verwijderd door het kleien en polijsten.
 
Je zegt gevoed met lime prime.. maar lime prime is volgens mij niets anders als een cleaner die fungeert als een pre wax cleaner. Alle overbodige rotzooi van de lak afhaalt en zorgt dat de lak ready to wax is. Misschien dat ik het verkeerd begrijp dan?
 
Volgens de verpakking cleant, voedt en bereidt het de lak voor voor de wax. En dat merk je ook want het vrij olie-achtig als je ermee werkt dus dat zit wel snor.
 
SkyBuMp zei:
Je zegt gevoed met lime prime.. maar lime prime is volgens mij niets anders als een cleaner die fungeert als een pre wax cleaner. Alle overbodige rotzooi van de lak afhaalt en zorgt dat de lak ready to wax is. Misschien dat ik het verkeerd begrijp dan?

Lime Prime is een Polish + Cleaner + Glaze in één! :heart_eyes:

Lime Prime Lite is een Cleaner + Glaze in één! :heart_eyes:

Dus niet te vergelijken met een losse pre-wax cleaner. :no
 
Ziet er weer mooi uit :)^

Alleen ff 1 ding, In hoe verre glimt ie anders/mooier/slechter dan de SN van Dodo??

Zonde trouwens dat je die mooie laag SN er alweer vanaf hebt gepoetst
 
Kistje ziet er mooi uit, alleen lijkt me de
101039.jpg
toch mooier....
 
Het is natuurlijk onmogelijk om te kunnen zeggen dat de Fuzion meer glimt dan de SN2.0 daarvoor is het verschil vééls te klein, zeker op mijn wagen. Wat ik wél vind is dat de Fuzion makkelijker aan te brengen en af te nemen is.

Het mooie van de SN2.0 is, is dat je een testpotje kan kopen dat is met de Fuzion helaas niet het geval.
Qua duurzaamheid zal hij zich nog moeten bewijzen natuurlijk.