• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review; wolfs mean green / rinseless wash

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hey iedereen,

Zoals beloofd een review van de rinseless wash. Ik heb mijn best gedaan en de werkwijze staat mijn ander topic over de rinseless wash.

De wasmedia:
-2em en gridguard 50ml in wasemmer, 30 in de spoelemmer en 10ml in de drukspuit.
-2 noodle mitts, droogdoek, mitt voor deksels en wielkassen. Klein doekje voor de deksels ontbreekt op de foto.
-Detailerspray

IMG_20160514_163731.jpg

Voor een rinseless is het gek dat hij even schuimt maar is niet storend. Ruikt trouwens naar rozen...

De vervuiling van een week rijden +- 300km
IMG_20160514_163931.jpg


De voorwas, het product gem. 30 /50 sec laten inwerken... Je ziet het vuil opgenomen worden door het product.
IMG_20160514_164035.jpg


Het wassen zelf.. Goed nathouden
. Elke keer een nieuwe kant van je mitt nemen.
IMG_20160514_164147.jpg


Na het drogen met Detailerspray-streeploos-krasloos!
IMG_20160514_164355.jpg


Afgewerkt, 30min bezig geweest.
IMG_20160514_164505.jpg

IMG_20160514_164647.jpg


IMG_20160514_164739.jpg


De mitt en doek na het wassen. Mooi proper.
IMG_20160514_164815.jpg
 
Duidelijk verhaal. Zal wel even duren voordat ik hieraan ga beginnen, want ik heb onlangs behoorlijk wat swirls veroorzaakt op de zwarte Hyundai van mijn vriendin, zelfs mét alle toeters en bellen die horen bij het 'normaal' wassen. Maar goed om te zien dat dit product in elk geval goed werkt en dat het gebruikt kan worden zonder defecten te veroorzaken.
 
Mooi verslag.
Vraagje. Wat zijn of bedoel je met Noodle Mits?
Ik heb de afbeelding van die twee blauwe washandschoenen goed bekeken, maar begrijp het Noodle niet.
 
Ah. Ik snap het @m@rio. Dankjewel. Overigens is dat juist het fijne van zo'n washandschoen ten opzichte van een spons bijvoorbeeld. Dat het vuil tussen die dreadlocks gaat zitten en tijdens het spoelen van de washandschoen eruit gespoeld kan worden.
Met een spons bijvoorbeeld zou je het alleen blijven verplaatsen over de lak.

Ik zou ook deze washandschoen prefereren, omdat het toch een beetje een vuile manier van wassen is op deze manier. Deze lange haren maken het mogelijk dat het vuil beter en veiliger wordt afgenomen van de lak, dan met een kortharige washandschoen.
 
  • Leuk
Reactions: Stephan
Vraag. Je doet ook 30 ml shampoo in de spoelemmer. Is dit om de washandschoen tijdens het spoelen ook enigzins te reinigen?
Was het gebruik van detailspray bedoeld om meer smering tijdens het drogen te bewerkstelligen?
 
@m@rio
Vreemd man. Ik gebruik ze al jaren van Poorboys World. Ik moet bekennen helaas dat ik jouw ervaring niet deel op diezelfde wijze. Na het spoelen in de spoelenemmer met Grittguard, zijn ze bij mij eigenlijk altijd weer schoon.
Voor de velgen gebruik ik overigens borstels, kwasten en Wheelwoolies, maar dat terzijde.
Vreemd dat die washandschoen bij jou zoveel vuil vast houdt.
Aan de andere kant fijn dat het vuil niet over je lak blijft vegen.
 
Ja klopt, De noodle mitt zijn die dreadlocks. Andere benaming denk ik... Ik heb ze Speciaal gekocht voor de rinseless wash. Volgens vele gaat dit het beste om de reden wat @Aficior zegt. Het vuil kruipt tussen de slierten in en ze houd verschrikkelijk veel shampoo vast.

Die 30 ml in spoelemmer moet eig nie maar doe dit omdat naar mijn mening je verhouding shampoo water veranderd. Na het spoelen neem ik wel nog steeds sop in de wasemmer.

De Detailerspray is echt als smering bij het drogen. Moest er nog ergens een vuiltje zijn, neem je dit zo mee op zonder schrammen. Als je nog apart wilt waxen pak je een spray & wipe en als je een beschermlaagje wilt neem je bv spray&gloss.

Ik vind het in geval een leuke wasmanier voor lichte vervuiling. En het waterverbruik is maar 25l incl prewash. En niet onbelangrijk, bij deze rinseless worden je mitts en etc niet grauw.

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Toch eens de moeite waard om te proberen. Leuke review.
De rinseless wash spuit je in met een pompverstuiver?
 
Klopt ferdy, je doet een mengeling in de pompverstuiver als zijnde pre-wash. Moest je heel zeker willen spelen kan je em eerst steeds nog afspuiten in een waxbox.
 
Vandaag voor het eerst een Rinseless wash gedaan volgens deze methode.
Is mij super bevallen voor de winter!

Je voelt dat het product echt glad is en het vuil wordt mooi opgenomen door de mitt.

Een normale wasbeurt is natuurlijk veel grondiger, maar dit kostte me 30 minuten.

Lekker warm water in de emmers voor de winter en gaan met die banaan.

Gebruikte producten;

- spray bottle met mean green om de zeer vuile stukken voor te weken.
- gyeon silk mitt (carroserie)
- monello microfiber spons (onderkanten)
- wolf's chemicals mean green
- 3x monello senza aqua piazza
- monello merino whool mitt. (Velgen)

Impressies;

IMG-20170104-WA0003.jpeg

IMG-20170104-WA0005.jpeg

IMG-20170104-WA0007.jpeg

IMG-20170104-WA0013.jpeg
 
Ziet er goed uit @Ferdy. Mijne eergisteren ook gewassen. Ben nu 130km verder en lijkt net of ik er niks aan gedaan heb... : unamused:

Achja, je blijft het toch wel een tijdje zien hoor. Zou je hem niet wassen dan heb je pas echt een smerige wagen.
Ik rijd ook 80 kilometer snelweg per dag naar werk, maar op deze manier kan ik hem wat beter bijhouden.
 
Achja, je blijft het toch wel een tijdje zien hoor. Zou je hem niet wassen dan heb je pas echt een smerige wagen.
Ik rijd ook 80 kilometer snelweg per dag naar werk, maar op deze manier kan ik hem wat beter bijhouden.

Oh jij bent ook al zo'n kilometervreter. Ik rij 62,5 km naar mijn werk heen, dat is 59,8 km snelweg en de rest is 80 weg haha. Denk 300 meter 30 km zone is :p
Maar ja dat is enkele reis, moet ook nog een keer terug! :eek:
 
Haha, dan heb jij het nog ietsje zwaarder dan mij. Wel fijn dat je direct de snelweg op kunt, dat heb ik hier dus ook.
Dat eeuwige binnendoor rijden tijdens spitsuren is echt vervelend!
 
  • Leuk
Reactions: FredFR1908