• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Zymöl Carbon & PB

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.955
193
47
Den Haag
Nadat ik de Zymöl Carbon Wax had besteld, wilde ik deze uiteraard zo snel mogelijk testen.
De auto was 3 weken niet gewassen door prive omstandigheden. Vandaag was het dan zo ver.

Werkwijze:
Om een goede beoordeling over de wax te krijgen, heb ik de wagen eerst grondig gewassen. Zoals wordt vermeld is het nodig om eerst de wagen te behandelen met Zymöl HD Cleanse. Aangezien ik dit produkt nogal aan de prijs vind, heb ik gewoon de PB SSR1 gebruikt met een zwarte LC pad.
Uiteraard zou je ook gewoon de Meguiars DC Step 1 kunnen gebruiken.

Ook heb ik de PB Bold 'n Bright Tire Dressing geprobeerd.
Ik heb het bewust met de Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad aangebracht omdat het produkt zeer vloeibaar is. Ik kan er wel een spraykop opzetten, maar je gebruikt dan veels te veel.

Conclusie:

Het aanbrengen gaat goed, alleen jammer dat het bijgeleverde applicatorpadje gewoonweg te klein is om lekker in de hand te liggen.
Beter is het om een gewone normale Carclean of Meguiars padje te nemen. Deze is weer te groot waardoor je eigenlijk moet wringen in de pot, met als gevolg dat je teveel produkt opneemt.

Qua afnemen met een microfiber (een Cobra Jr. in dit geval) is het een beetje te vergelijken met de M16. Het afnemen vergt een stevige hand, het voelt stroef aan. Eenmaal afgenomen voelt de lak aan als babybilletjes, zo zacht is het.
Op de gebruiksaanwijzing staat dat het produkt direct dient afgenomen te worden met een doek.
Ook een leuke, na opening in de koelkast bewaren...

De prijs is aan de hoge kant, maar wel elke cent waard als je een goede wax zoekt.
Over een x aantal weken zal ik eens kijken hoe de wax zich heeft gehouden t.o.v. de weersinvloeden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is er al een update? Ben erg benieuwd want ik wil binnenkort een nieuwe goede en langhoudende wax bestellen.
 
Nicknameless heeft vanwege persoonlijke omstandigheden deze auto niet meer, dus een update zal helaas moeilijk worden schat ik...
 
Het klopt dat ik door prive omstandigheden deze auto niet meer tot mijn beschikking heb.

Ik ben wel benieuwd hoe de wax zich gehouden heeft na pak em beet 2 maanden.
Ik ga van de week eens langs bij m'n ex vriendin en zal eens kijken hoe het ervoor staat.
Ik kan niets beloven, ik ga m'n best doen ;)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - -

Ik heb wel een foto van de Peugeot 206 van m'n pa. Deze heb ik 4 weken geleden voor het laatst een volledige beurt gegeven.
Als sealent de PB EX-P en afgetopt met 2 laagjes Zymöl Carbon. Tot op heden er niets meer aan gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator: