• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rick aka LanWolf, newbie qua detailing

LanWolf

Detailing rookie
11 okt 2010
13
0
Hoi allemaal,
Ik heet irl Rick, en ben 36 jaar, en kom uit Apeldoorn.

Na aanschaf van een Suzuki SX4, (in de kleur Sunlight Copper metallic), mede door de enthousiastheid van een collega over het handmatig (en machinaal (dap)) Wassen, Cleanen, Waxen enz maar besloten de SX4 ver van de krasstraat te houden.
Heb vroeger ook een nieuwe Baleno gehad, deze ook in het begin (1e 2 jaar oid) met de hand gewassen en gepoetst maar op de "foute" manier (1 emmer, oude shirts, foute producten enzo..... :schaam )

Nu dan de eerste (goede) aanschaf gedaan, Emmer met gritguard, Dodo Born to be Mild Shampo, de Poorboys APC, mooie Mothers Lamvacht Washmitt, Poorboys Waffle weave drying towel, Insect remover towel, Mothers Quick detailer towel, Dodo Supernatural Window towel, wat handige losse sprayer flesjes (voor de APC en Spray & Wipe.)
Die spray en wipe en insect towel kon ik al een uurtje na ik het (op het werk) binnen had gekregen gebruiken om een ongerechtigheid van een vliegende verenbaal weg te halen)

En oh wat is die Poorboys APC toch lekker spul, heb het al even gebruikt voor de oven, die had een grote vlek die er zelfs met ovenreiniger niet meer uit wou, PB APC 5:1 er in gespoten, na 2 minuten met een keukenpapiertje uitgeveegd, en wat schertst mijn verbazing: vlek WEG :)^

Wil aan de Suzi voor de winter niet te veel meer gaan doen, goed wassen en een keer (of2?) in de wax zetten daarna, dan alleen bijhouden (indien mogelijk regelmatig wassen en evt qd+) en in het voorjaar een uitgebreide beurt gaan geven, incl kleien, en misschien wel kijken voor een dap clinic en aanschaf daarvan.

Kom er na enig lezen en logisch nadenken achter dat ik nu al te weinig doeken heb, dus al druk aan het verzamelen voor een 2e bestelling :D
 
Tnx Guys, zal hier nog eens foto bij plaatsen van de Suzi in het weekeinde.

LanWolf zei:
Kom er na enig lezen en logisch nadenken achter dat ik nu al te weinig doeken heb, dus al druk aan het verzamelen voor een 2e bestelling :D

Zo, gisteren Extra Droogdoek, setje Dodo Fantastic Fur(3) , Monello Red css finishing pads, Poorboys Wheel Sealant, 2 cc.nl padjes en 2 cobra AP MF doeken daarvoor en nog wat andere dingen zoals fles Poorboys World QD+ en een DMT groen besteld, en vandaag al weer binnen. Lekker nog voor het weekeinde, dan kan ik gelijk doorpakken na het wassen, en de boel in de was zetten als het droog blijft.


@Arbath, Zeker mooi kleurtje en auto ,^^ die van jou staat er ook netjes bij zag ik al in o.a. het "post hier je beading fotos" topic
Als je nog tips hebt qua lak behandeling of andere zaken, ervaring altijd welkom.
 
En ff plaatje geschoten, heb net de winterbanden er onder laten zetten.
Hij is erg vies geworden de afgelopen 1,5 week, heb hem toen netjes gewassen met de BTBM, alleen helaas geen plaatjes daarvan.
Komende wasbeurt wordt er ook gepoetst, dus dan maar ff de camera mee :)

4663d14c.png
 
Die zwarte velgen staan hem echt goed....stoere look nog eens verstevigd door de zwarte wielkastverbreders :cool:
 
welkom!

T juiste merk auto, en nu ook eindelijk het "licht"gezien qua je auto wassen en in de wax zetten. We kunnen elkaar wel een hand geven..... :-b

Been there done that verhaal :D
 
cybersijp zei:
welkom!

T juiste merk auto, en nu ook eindelijk het "licht"gezien qua je auto wassen en in de wax zetten. We kunnen elkaar wel een hand geven..... :-b

Been there done that verhaal :D

Als SUZUKI nog steeds zo degelijk is als vroeger dan zijn ze quasi onverwoestbaar :heart_eyes: Enkel was er vroeger één groot probleem ROEST; maar dat is tegenwoordig al lang verleden tijd.
 
Thanx allemaal voor het warme welkom,
Zwarte velgen staan wel goed, maar vind ze zo iets te plat qua vorm. Heb daarom ook nog paar leuke doppen gezocht, en zit aan deze te denken, ze zijn geheel zwart of met rode rand leverbaar. Denk met dat rode randje dat dat wel een beetje extra geeft op de SX4

wieldop_gomax_15.jpg