• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rick stelt zich voor

rickgt

Detailing rookie
30 mrt 2012
19
0
goedemiddag, ik ben rick 39jaar woonachtig in de omg rotterdam/leiden

heb 13 jaar voor poetsbedrijven gewerkt en doe dit nu voor de lol voor vrienden en kennissen ;) voornamelijk met de spullen van dodo juice
ben al zo'n beetje mn hele leven vw idioot en rij nu in een MKIII in een warme rode kleur(indian red met pearl effect

image.php?album_id=2185&image_id=11801.webp

Welkom en vertel eens iets meer over jouw ervaringen bij de poetsbedrijven waar je gewerkt hebt. Heb je adviezen als (ex) professional?

Met welke producten heb je gewerkt en hoe bevielen deze en wat was als prof jouw aanpak, ook het 5 stappen plan?

LB zei:
Met welke producten heb je gewerkt en hoe bevielen deze en wat was als prof jouw aanpak, ook het 5 stappen plan?

we hadden niet echt een stappenplan kwa waxxen(toen had je opzich niet zo heel veel middelen) meer een routine kwa werkzaamheden

auto kwam binnen, werd beoordeeld
auto werd gewassen(incl motor ruimte) en gepolijst, nat dus
auto werd buiten gezet om te drogen
auto kwam weer naar binnen om te stofzuigen, hemel, dashboard, bekleding reiniging, kofferruimte
alle rubbers werden gereinigd en in de vinyl gezet
ramen binnen en buiten
alle kunststof delen werden weer mooi zwart gemaakt(vaak binnen 2 dagen weer grijs, omdat we bagger spul hadden, later werd het wel iets beter)
auto werd in de wax gezet en eventueel in de waxoil gezet
velgen werden in de wax gezet en de banden werden weer mooi zwart gemaakt

volgens mij was dit het wel zo'n beetje

de spullen kwamen vooral bij cartec vandaan en sommige allesreingers kwamen bij systems vandaan(mijn werkgever heeft daar toen der tijd gewerkt)

spullen zoals kley was er toen eigenlijk helemaal nog niet er was toen veel wax met teflon

dan heb ik het wel over ruim 10 tot 20 jaar geleden

de spullen die hier bij carclean te koop zijn was toen helemaal(eigenlijk) niet aan de orde of te krijgen en als het er was was het stervens duur
er is in de jaren ongelofelijk veel veranderd(ten goede)..... gelukkig
toen was het geweldig als je niet al te veel krijt(stof) van de poets kreeg en geen witte rubbers of kunststof delen kreeg.

genoeg info zo? haha :-d als je meer info of vragen hebt stel ze gerust :-)^

Hi Rick,

Welkom op het forum.
Vandaag (vr. 6 april) was het leuk dat je even langs kwam om kennis te maken.

Grtz. Rob aka Vadebo